Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dotykové displeje Jan Figala.
Advertisements

Martina Musilová 4. I. Koncem šedesátých let vynálezce Douglas Engelbart představil světu novinku, která je dnes známá pod přezdívkou myš. Své jméno dostala.
Periferní zařízení počítače
Tato prezentace byla vytvořena
Vstupní zařízení Vstupní zařízení je hardware, kterým počítač nebo jiný přístroj pořizuje data. Obvykle slouží jako součást uživatelského rozhraní, může.
Periferní zařízení počítače
Vstupní zařízení světelné pero klávesnice myš a trackball
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PC komponenty.
Myš.
je hardware, kterým počítač pořizuje data.
Základy informatiky a výpočetní techniky 1
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Opáčko Jak funguje CD-ROM, jak čte data?
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ herní, dotykové displeje
Periferní zařízení počítače
Periferní zařízení.
Poznámky pro výuku Předmět: informatika Autor: Mgr. Jana Horáčková
BEZDRÁTOVÉ MYŠI VYPRACOVALA: Naděžda Pištěková AKADEMICKÝ ROK: 2008/2009.
Vstupní a výstupní zařízení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rozhraní a porty Jsou to prvky, které vytvářejí rozhraní mezi počítačem a periférním zařízením.
HARDWARE Technické vybavení počítače. John von Neumann Stanovil teoretické principy (1945), které umožňují vytvořit univerzální počítač Počítač bude využívat.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Jak pracuje počítač vstupní a výstupní zařízení počítače
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
PC Vstupní periferie.
Z ÁKLADNÍ ŠKOLA, O STRAVA – P ORUBA, P ORUBSKÁ 831 PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE R EGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Myš.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Klávesnice Zpracoval: Václav Spěvák.
HARDWARE II Periferie.
VSTUPNÍ A VÝSTUPNÍ ZAŘÍZENÍ PC
1 Periferní zařízení osobních počítačů Část 2 Základy informatiky a výpočetní techniky 1.
Univerzita třetího věku kurz Pokročilý Hardware 2.
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ POLOHOVACÍ ZAŘÍZENÍ myš, tablet, touchpad
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
VSTUP A VÝSTUP Vstupní a výstupní zařízení počítače jsou označované také jako periferie. Vstupní a výstupní zařízení zajišťují: interakci s uživatelem.
SubjektSpeciální ZŠ a MŠ AdresaU Červeného kostela 110, TEPLICE Číslo op. programuCZ Název op. programuOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Počítač a jeho složení.
Vstupní počítačová zařízení
Informatika Počítačová sestava Obrázek:
Informatika - Klávesnice, polohovací zařízení akademický rok 2013/2014
Klávesnice nejrozšířenější vstupní zařízení počítače
COGAIN 2009 Možnosti řízení invalidního vozíku. Systém řízení vozíku  Rozdělen do několika částí  Část pohonu Motor pohonu Senzory ujeté vzdálenosti.
Tomáš Baťa Periferní zařízení počítače. Definice Periferní zařízení počítače jsou nástroje, které nejsou nutné k provozu počítače ale zpříjemňují a zefektivňují.
Identifikátor materiálu: EU
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 HARDWARE Autor: Mgr. Aleš Kozák.
HARDWARE.
Periferie je souhrnný název pro jednotky, které umožňují komunikaci počítače s okolím. K základní jed-notce se připojují kabely. Z hlediska způsobu přenosu.
3.2 polohovací zařízení.  tvůrce první počítačové myši - pan Duglas Engelbart a jeho "X-Y ukazatel".
Rozdělení počítačů (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Myš Počítačová myš je malé polohovací zařízení, které převádí informace o svém pohybu po povrchu plochy (např. desce stolu) do počítače, což se obvykle.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_16_POCITACOVA_MYS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_04_16_počítačová myš.
Myš, tablet, modem, UPS NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Hardware osobního počítače Název vzdělávacího materiálu:Hardware.
Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Hardware Tematická oblast: Název vzdělávacího materiálu:Typy počítačů Kód vzdělávacího.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POČÍTAČOVÁ MYŠ.
PC Vstupní periferie.
Mikrofon, dataprojektor, interaktivní tabule, usb disky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název: VY_32_INOVACE_ICT_5B_12 Škola:
Autor: Mgr. Václav Chvál
Transkript prezentace:

Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)

Vstupní zařízení Rozhraní mezi počítačem a jeho okolím Obsluha počítače Tendence k intuitivnímu a zjednodušenému ovládání Některá zařízení jsou vstupně/výstupní

Klávesnice PC/XT První klávesnice pro osobní počítač 1980 s počítačem IBM Má vlastní mikroprocesor Obsahuje pouze 83 kláves Nelze použít u AT počítače

Klávesnice PC/AT Základ 101 (US) nebo 102(EU) kláves Využívá čip na základní desce (nemá procesor) Obsahuje přepínač pro XT počítače Standart většiny dnešních počítačů

Konektory Konektor DIN (PS/1) PS/2 (Mini-Din) USB – použit u klávesnice XT PS/2 (Mini-Din) - Nástupce konektoru DIN USB - dnes nejpoužívanější způsob

Klávesnice - rozdělení Dnes je využíváno vícero AT klávesnic Vznikla - rozšířená klávesnice (104 kláves) - multimediální klávesnice - ergonomická klávesnice - notebooková klávesnice - herní klávesnice - bezpečnostní (čtečka karet, otisky prstů)

Rozšířená klávesnice Přibyly 3 speciální klávesy se speciální funkcí systému Windows Např. Nabídka start

Multimediální klávesnice Rozšíření AT klávesnice o speciální klávesy na ovládání různých přehrávačů, internetu nebo i jiných různých programů

Ergonomická klávesnice Pouze odlišný tvar Zabraňuje nepřirozenému držení rukou Omezuje únavu rukou Vhodné spíše pro písařky  Pro „normální“ lidi frustrující 

Notebooková klávesnice Většinou bez numerické části Hustě osazené klávesy s nízkým zdvihem

Herní klávesnice Nápadité tvarování Ovládací prvky

Klávesnice – Jak funguje ? Každá klávesa má přirazeny 2 SCAN kódy Jeden pro stisknutí a druhý pro puštění Řadič klávesnice je zpracuje a předá procesoru Řadič detekuje stisknutí několika kláves najednou => speciální SCAN kódy

Klávesnice - Membránová Nejpoužívanější mechanický typ klávesnic u stolních počítačů Membrána, která při stlačení propojí obvod Velmi tichá

Klávesnice - S vodivou gumou Guma se prohne až ke kontaktu a sepne obvod 1 ... vodivá guma 2 ... izolační destička 3 ... pozlacený kontakt

Klávesnice - Kapacitní Stlačení klávesy změní elektrické vlastnosti Odolná proti prachu, vodě a dalším nečistotám Používána v mobilních telefonech, na kopírkách atd.

Klávesnice - Scissor-switch Notebookový typ, nyní však i PC verze Nepoužívá gumovou membránu Při stisku se klávesa „propadne“ pomocí nůžkovitého mechanismu a propojí obvod Tichý, mělký stisk

Bezdrátová klávesnice Skládá se z přijímače (připojen k počítači) a vysílače (klávesnice) Rozhrání USB Komunikace pomocí infraportu nebo Bluetooth

Klávesnice - Laser Rozložení klávesnice je promítáno na podložku Senzorem je snímán „stisk“ virtuálních kláves Vhodné pro mobily, kapesní počítače Nepřesné snímání, citlivé na osvětlení

Klávesnice - OLED Každá klávesa OLED displej Možnost individuálního nastavení každé klávesy Drahé (v roce 2007 stála v přepočtu 40 000,-Kč)

Klávesnice - OLED

Mikrofon Změna elektrických vlastností rozkmitané membrány U PC nejčastěji elektretový (není potřeba kvalita) Připojení konektorem 3,5 mm (malý Jack) Někdy součást jiných zařízení (monitor, sluchátka, klávesnice, case, atd.)

Elektretový mikrofon je typem kondenzátorového mikrofonu, u něhož je elektrické pole, nezbytné pro funkci, vytvářeno elektretem, tedy nevodivou hmotou, která je permanentně elektricky nabitá

Polohovací zařízení Myš Spaceball Světelné pero Tablet Touchpad Trackball Trackpoint Touchscreen

Myš – historie 1963 – první myš „X-Y ukazatel“ 1968 – zveřejnění pod pojmem „myš“ 1982 – použití domácími uživateli - Mac OS 1983 – první myš kompatibilní s PC (MS) 1996 – rolovací kolečko 1999 – kulička nahrazena optikou 2004 – první laserová myš (MX 1000)

Myš – historie 1968 – první myš (Douglas Engalbart)

Myš – Kuličková Princip kuličkové myši 1: Posuv myši způsobuje otáčení kuličky 2: Pohyby kuličky se přenáší na válečky pro souřadnice X, Y 3: Kotoučky spojené s válečky jsou opatřeny otvory 4: Svítivé diody prosvěcují otvory infračerveným zářením 5: Záblesky světla jsou snímány senzory a převáděny na informace o poloze

Myš – Optická Pracuje na principu optického snímání povrchu pod myší Problémy při používání na skle/zrcadle/dřevě Snímač LED dioda Rozlišení až 800dpi

Myš – Laserová Pracuje na stejném principu jako optická Snímač laser (pro lidské oko neviditelný) Rozlišení až 2000 dpi Až 20 krát citlivější na detaily povrchu než optické myši tzn. dřevo nebo leštěné plochy nejsou problém

Optická myš Laserová myš

Myš – Připojení Drátové Bezdrátové COM, PS/2, USB USB, PS/2 Bluetooth, Infra

Spaceball Pohyb a rotace po 3 osách Zvýšená efektivita práce (30-50%) Využití v CAD modelování a profesionální grafice

Světelné pero Přímý kontakt s monitorem Dnes se již nepoužívá

Tablet Síť horizontálních a vertikálních vodičů reagujících na pero Používá se zejména v CAD či grafických programech Citlivé na tlak => možno měnit tloušťku čáry (až 1024 úrovní) LCD tablety – kreslení přímo na monitoru

Touchpad Nejčastější polohovací zařízení u notebooku Snímání elektrické kapacity prstu Hotspoty – speciální účel (posuvníky)

Trackball Velmi podobný „obrácené kuličkové myši“ Kulička umístěná v podložce Využití v CAD a grafice Nehodí se pro rychlý a přesný pohyb

Trackpoint Malý „joystick“ U notebooků mezi klávesami GHB Šetří místo

Touchscreen Monitor či LCD displej umožňující ovládání dotykem prstu Odporový, kapacitní, akustický nebo optický princip Objeven v 70. letech 20. století Použití PDA, mobilní telefony, veřejné terminály…

Touchscreen

Digitizér Speciální myš pro přesné snímání polohy Nutnost speciální podložky Měření odporu mezi ukazovátkem myši a podložkou Využití zejména CAD

Herní zařízení Zvýšení požitku ze hry Simulace ovládání vozů a letadel Reakce zařízení na situaci ve hře Zpětná vazba (Force Feedback)

Gamepad (Joypad) Ovládání počítačových her, videoher Různé množství programovatelných tlačítek DualShock (vibrace)

Joystick Pohyblivá páka umístěná na základně Dříve analogové, dnes digitální Force FeedBack (vibrace, nárazy)

Joystick s trackballem

Joystick z Lega

Volant Realistické chování (Force Feedback) Pedály, řadící páka Programovatelná tlačítka

Wii Remote Zatím nejrealističtější způsob ovládání Optické a BlueTooth technologie 5 analogových akcelerometrů Interní paměť Velká rozšiřitelnost

Wii Remote Nunchuck Classic Controller Wii Zapper