Nečínská náves. Projekt – Cesty venkova Obec působí na první pohled poněkud „nečitelným“ dojmem. Jako by jí chyběl pravý historický střed, srdce. Přirozené.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

a jeho proměny ( I.díl ) Rozdíl 120 let. Týnem se označovala pevnost, ohrazené místo. Osada vznikla na poč.11. stol. v místech,
Místo pro život – Do Lipin kolem božích muk. Křižovatce cest za Nečíní směrem do Lipin se říká U božích muk. Boží muka tu nikdo nepamatuje a pomalu ubývá.
Mgr. Jana Reisingerová ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Projekt uspěl při výběru v programu „Pomáháme lidem zlepšovat místo, kde žijí“ a byl podpořen Nadací VIA a Nadací České spořitelny částkou Kč.
Fórum Zdravého města Prachatice 16.února Komunitní plán zdraví a kvality života Prachatice ( ) 1. Životní prostředí 1.1 Problém psů, nepořádek,
Představení Fichí I. Výzvy (2008/VYZ – 1) MAS sv. Jana z Nepomuku Místní akční skupina sv. Jana z Nepomuku.
EL VINECKÝ UVÁDÍ….. Uvádí projekt Bezpečné cesty do školy.
Moravské kartografické centrum Velké Opatovice. Fosili je dostavbou zámku ve Velkých Opatovicích podle návrhu architekta Zdeňka Fránka. Stavba je výrazným.
Stavební úpravy fary a vytvoření otevřeného depozita starých liturgických předmětů Pavel Lazárek – administrátor farnosti Olešnice na Moravě.
MAS Krajina srdce …a péče o krajinu.  Fiche č. 3: Zlepšení estetického vzhledu obcí  Podpořeno 23 projektů v intravilánu obcí  Zaměření projektů: -
I. OFICIÁLNÍ SETKÁNÍ PŘEDSTAVITELŮ OBCÍ V SO ORP KUTNÁ HORA GASK 12. ČERVNA 2014 PODPORA MEZIOBECNÍ SPOLUPRÁCE Projekt Svazu měst a obcí reg. číslo: CZ.1.04/4.1.00/B
Valné shromáždění Asociace U3V červen 2006, Zlín - Kostelec.
Bezpečné cesty do školy
Boží muka na cestě do Lipin. Křižovatce cest za Nečíní směrem do Lipin se říká U božích muk. Boží muka tu nikdo nepamatuje a pomalu ubývá i těch, kteří.
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
Obchodně Společenské Centrum Prostějov shrnul
Zklidňování komunikací v městské části Praha 18 - Letňany
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
POV Východiska POV 2008 Odstranění překryvů s Programem obnovy venkova ČR, zejména s Osou III zaměřenou na venkovské projekty Zásadní změna podoby.
Bronzový poklad – úprava historicky významné lokality
Návrh postupu - výsledky jednání koordinační skupiny 1. Pracovní seminář – Financování internetizace knihoven Havlíčkův Brod.
OBEC ROSTOKLATY kraj :Středočeský okres :Kolín obec s rozšířenou působností : Český Brod počet obyvatel : 480.
POV 2008 Navrhovaná podoba Programu obnovy venkova Olomouckého kraje V roce 2008.
DOPRAVA Co je za námi? Co je před námi?. Doprava – Co je před námi? Harmonogram dalších kroků - prosinec 2012 až březen 2013 Tlak stálý tlak, aby výstavba.
Odpočívadlo na Dvorských – místo bývalé černé skládky.
1 LUŽANY Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Konference pracovních skupin a veřejnosti ke tvorbě Integrované strategie území – Dolní Žandov.
Kam s ním? Stromovka Když jsme přišli do Stromovky, hned na prvním rohu byl koš, což je v pořádku. Šli jsme však po vedlejší, dlouhé cestě, která odpadkovými.
Z ajímavé BUDOVY a OBJEKTY v BRNĚ První část SOUČASNOST zpracováno - rok 2013.
Regenerace a revitalizace Masarykova náměstí v Jilemnici
ZELENÁ HORA Z HISTORIE OBCE.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 2. ročník ZŠ Předmět: Prvouka Autor: Mgr. Martina Marková Základní.
Shrnutí nebezpečných míst v Kravsku s fotkami. Místo mezi dvěma autobusovými zastávkami před školou Na takto důležitém místě chybí přechod pro chodce.
Žákovské zastupitelstvo Újezd nad Lesy
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
projekty podporující cestovní ruch v obci Modrá
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
Projekt úpravy parku Louny – RYNEČEK Představujeme projekt zástavby lokality ležící východně od historického jádra města Loun. Původně bylo toto území.
Naučná stezka Petrovské studánky realizováno v rámci 2. výzvy MAS Šumperský venkov Fiche č.2: Vítá Vás vstupní brána Jeseníků II realizátor projektu: o.s.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,222-0,840“ Tento projekt byl financován výhradně z prostředků obce Investor: Obec Mosty u Jablunkova.
Nové stránky vytvořeny v rámci realizace projektu Moderní a efektivně řízená obec Dolní Břežany s reg. č. projektu CZ.1.04/4.1./
Výsadba dřevin Návrh výboru pro životní prostředí září 2015.
PŘIBLIŽME SE K SOBĚ – PD STUDIE CENTRA OBCE REG.Č.: CZ3.22/3.3.05/ Začátek spolupráce: Dne byla zástupci obou obcí Mosty u Jablunkova.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Lomnice nad Popelkou Liberec Lomnice nad Popelkou Představení města Lomnice a památky Program regenerace Lomnické zkušenosti.
Základní informace o projektu ANALÝZA SOCIÁLNĚ VYLOUČENÝCH LOKALIT V ČR Mgr. Markéta Pěchoučková MPSV, Řídicí orgán Operačního programu Zaměstnanost Závěrečná.
Stopami dějin obce Rybníky a SDH Rybníky. Obec Rybníky.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Výlet Akademie třetího věku, Totem RDC obor Historie místopis, pod vedením lektora pana Jiřího Oudese, začal na Dešenickém nádraží.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro občany obcí Ctiněves, Černouček, Horní Beřkovice, Jeviněves a Ledčice.
DOBŘÍ(Š) V POZNÁNÍ aneb interaktivní poznání historie, kultury a přírody na Dobříši.
Multitechnik divize II, s.r.o. Na příkopech 1782, Chomutov Vybudování chodníku v ul. F. Chlouby Ing. Kamil Šlachta, Louny 2010.
Uherský Brod. Informace Okres: Uherské Hradiště Kraj: Zlínský PSČ: Starosta: Patrik Kunčar Části města: Havřice Újezdec Těšov Maršov.
Vypracoval: Josef Truhlář Dne
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
SNĚŽNÉ.
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Veřejná schůze OV Hrádkov 6. února 2017
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
PROGRAM OBNOVY VENKOVA KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE 2011 SETKÁNÍ ORP 30. 6
Místo pro život - Dětské hřiště v Nečíni
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Změny v soutěži Vesnice roku
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Transkript prezentace:

Nečínská náves

Projekt – Cesty venkova

Obec působí na první pohled poněkud „nečitelným“ dojmem. Jako by jí chyběl pravý historický střed, srdce. Přirozené místo společenského života obce je vyprázdněné. Asfaltem překryté prostranství uprostřed vesnice tvoří křižovatka a parkoviště. V místě s tradicí zpracování žuly to přece jen překvapí. Přesto tu je stále ještě možné rozeznat původní kamenické řemeslo a blízkou spojitost s žulou. Místní lidé ji mají dosud „v krvi“. Svědčí o tom pečlivě poskládané žulové tarasy. Rozpadlé zarůstající zídky v okolí jsou velmi cenným dědictvím, dotváří charakter obce a přispívají k její originalitě. Úryvek z panelu architektky Evy Wagnerové z Veřejné architektonické soutěže Nečín - Krajina a místo V roce 2012 využila obec příležitost zapojit se do projektu Cesty venkova a problém návsi nejen otevřít, ale v případě shody mezi veřejností, zastupiteli a majiteli pozemků i malou část centra obce upravit.

Byla vytvořena skupina pěti občanů (2 zastupitelé, 3 zástupci veřejnosti), která měla za úkol celý záměr připravit. Ve spolupráci s architektem Alešem Burianem vznikal vzdělávací materiál o historické i současné podobě návsi a pracovní architektonické návrhy. Vyhledávaly se historické podklady, staré mapy, fotografie, příběhy, dělal se monitoring počtu projíždějících aut během jednoho dne, starosta obce zorganizoval setkání majitelů návsi a občanů žijících v těsném sousedství centra obce, sledoval se pohyb lidí na frekventovaných místech v průběhu jednoho dne, fotografovaly se budovy na návsi, stromy, keře, objekty z nečínské žuly...

Sběr historických fotografií, příběhů a událostí na návsi

Nejstarším důvěryhodným mapováním, ze kterého se můžeme dozvědět o obci Netschin, je mapování vojenské z roku Z něj je možné vyčíst překvapivou informaci. Původní střed obce nebyl na místě dnešní návsi, ale přibližně o 300 m níže u dolní kapličky. Kolem kapličky vedla stará cesta z Dobříše přes Nečíň k Vltavě - pravděpodobně ke brodu ve Vestci. Od kapličky směřovala cesta na západ na křižovatku u božích muk, a pak dále údolím v Lipinách k Vltavě. U božích muk byla, a dodnes je, odbočka do Hřiměždic, kde stál již tou dobou farní kostel. Až později, tak, jak se zvyšovala frekvence dopravy na Hřiměždice, nabyla na významu cesta do Hřiměždic přes dnešní náves. Na konci 18. století měla Nečín dva středy a vypadala spíše jako dvě nepropojená malá sídla nežli jedna kompaktní obec. Co odhalily staré mapy

V lomu u Radů dělal nějakej Kocourek a ten říkával: „Mně se nikdy nepodaří, abych prošel kolem hospody a nezašel.“ „Jednou,“ povídá, „jsem si umínil, nezajdeš! Tak prej du, du, a když jsem došel až k Hrubejm, řek jsem si. Vidíš, vydržels to! Tak jsem se votočil a rovnou do hospody." z vyprávění kameníka, pana Josefa Veselého Příběhy a události

Jak funguje náves

7.00h – 10.00h cca 110 aut/hodina 10.00h – 13.00h cca 90 aut/hodina 13.00h – 15.30h cca 160 aut/hodina 15.30h – 18.00h cca 110 aut /hodina 18.00h – 20.00h cca 70 aut /hodina Jak funguje náves – průjezd aut

Jak funguje náves Co dělají na návsi děti, když čekají na autobusy

Jak funguje náves Co dělají na návsi děti, když čekají na autobusy

SEDÍMA ČEKÁMKOUKÁMHRAJU SI S PEJSKEM POVÍDÁME SI HRAJEME SI KOLO, KOLO MLÝNSKÝ NA SCHOVKU SMĚJEME SE LÍŽU ZMRZLINU ČTU SI NA LAVIČCEBĚHÁME SKÁKÁME HRAJEME NA HONĚNOU PROCHÁZÍME SE MÁVÁM NA MARKA HRAJEME SI S KOČIČKOU KRESLÍM SI NA LAVIČCE MLSÁME KRADEME SI ČEPICE PROHLÍŽÍM SI PLAKÁTY PEREME SE DĚLÁME SI NASCHVÁLY JÍME HONÍME SE KOLEM LAVIČKY OPRAVUJEM ÚKOLY KRADEME SI ČEPICE LEZEME NA LAVIČCE VYMĚŇUJEME SI KARTY ČURÁME MÁVÁME NA SEBE Co dělají děti na návsi

Mládež MLÁDEŽ NA VEŘEJNÝCH PROSTRANSTVÍCH – DEBATA S OSMÁKY A DEVÁŤÁKY

Negativa Nepřehledná křižovatka nebezpečná pro chodce a děti čekající na autobusy Rychlost projíždějících aut Velké asfaltové plochy Okraje komunikací bez chodníků Neudržovaný obecní mobiliář

Pozitiva Kámen – místní žula použitá na zídkách a stavbách domů v okolí návsi V zahradách sousedících s návsí ovocné stromy Opravená a udržovaná stará hasičská zbrojnice V blízkosti návsi dvě kapličky

Materiály na návsi: kámen, asfalt, obkladové dlaždice, plaňkové ploty

Na prvním setkání s veřejností se sešlo 33 občanů. Nejprve byly promítnuty nejstarší historické mapy doplněné komentářem a zajímavé materiály o návsi, které vznikly v průběhu přípravy. Poté představil pan Burian první verzi návrhů návsi s chodníky, čekárnami a malými lokalitami pro pobyt dětí při čekání na autobusy. Lidé měli možnost o návrzích ve skupinách u stolů diskutovat a své připomínky k návrhům pak ostatním sdělit. Z diskuse vyplynulo, že: a) veřejnost si přeje téměř jednoznačně zachovat a opravit stávající studnu b) většině přítomných se líbí řešení zastávky u Matějků s navrženými listnatými stromy c) s kladným ohlasem se nesetkaly chodníky protínající náves, ani navržené lehké průhledné čekárny d) zajímavé, ale diskutabilní se zdálo být řešení „posezení“ u studny pro děti a mládež 1. VEŘEJNÉ SETKÁNÍ

Na druhém veřejném setkání s panem Burianem se diskutovalo jednak o místech na návsi, která mají být v rámci projektu rozpracovaná do architektonických návrhů, jednak o novém řešení okolí studny, které pan Burian přítomným představil. Navržené druhé řešení úpravy studny a jejího okolí se tentokrát místním líbilo. Ze tří lokalit, které připadaly v úvahu k dopracování a eventuálnímu řešení, se "vyškrtlo" místo u pana Matějky. Realizace by byla spojená s časově náročným projednáním s dopravními orgány. Zbylé dvě lokality budou navrženy tak, aby mobilář a terénní úpravy respektovaly místní materiály a historické architektonické prvky. Zdálo se, že při diskuzi nad novými návrhy panovala shoda – shoda občanů i zastupitelů. 2. VEŘEJNÉ SETKÁNÍ

První dvě upravená místa