Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Voda ve všech skupenstvích
Advertisements

DOPLŇOVAČKA – pojmy nahosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Řazení událostí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_171 NázevSlunce Téma hodinySlunce.
VĚDOMOSTNÍ TEST anatomie a morfologie nahosemenných rostlin Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZŠ Rajhrad Ing. Radek Pavela
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘEKNI, KAM PATŘÍM Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VYŠŠÍ ROSTLINY II. – zástupci nahosemenné rostliny-jehličnany Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu a veškeré obrázkové fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Informační technologie-prezentace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
Název : Sluneční soustava Oblast : Zeměpis 6. . ročník
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
ROZMANITOST EKOSYSTÉMU LES
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Svět techniky a já Kateřina Večerková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Tvar, velikost a pohyby Země
Najdi podobu vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Najdi ve větách členy rodiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Lidské rasy, národy, jazyky
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Rodokmen Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Stavba Země Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Sluneční soustava. Sluneční soustava (podle Pravidel českého pravopisu psáno s malým s, tedy sluneční soustava) je planetární systém hvězdy známé pod.
Přírodopis – Vesmír Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o vesmíru. Jsou zde uvedené základní vlastnosti planet sluneční soustavy včetně.
VY_32_INOVACE_10_32_SLUNCE – ZDROJ SVĚTLA A TEPLA
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
PLANETA ZEMĚ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Transkript prezentace:

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci mají uhodnout jednotlivé konkrétní pojmy, které jsou uschovány v otázkách. Řešení pojmů je v závěru hry. Vyučující k dosažení tohoto cíle použije soutěž (hru) v tomto případě nazvanou „Hádej, kdo jsem“. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: duben 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: neživá příroda Učivo: pojmy – vznik a stavba Země Očekávaný výstup: žák umí rozpoznat jednotlivé pojmy týkající se planety Země a její stavby Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: zemské sféry, Země, hornina, nerost, ozon Druh učebního materiálu: prezentace, tematická soutěž (hra) Cílová skupina: žák II.stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

HÁDEJ, KDO JSEM Pravidla hry Vyučující rozdělí žáky na libovolný počet skupin (doporučuji skupin). Každá skupina pracuje jako tým.Tým má za úkol dle zadaných indicií uhodnout pojem. Časový limit pro každou otázku je 1 minuta. Za správně uhodnutý pojem získává skupina 1 bod. Vyhrává ta skupina, která získala nejvyšší počet bodů.

1. Jednou jsem na třetím místě, ale zároveň jsem také největší, jsem terestrická. Pravda, jsem staršího data a moje stáří se počítá na miliardy let. Dostala jsem také jméno Terra a někteří mi říkají Gaia.Jsem velmi dynamická, mám své „srdce a orgány“ na správném místě, kdyby tomu tak nebylo, asi bych umřela. Hádej, kdo jsem?

2. Jsem takový krásný obal, nejsem žádné obyčejné pozlátko. Je ve mně zabaleno spousta dobrého, no prostě vše, na co si jen pomyslíte. Jsem poměrně vysoká, tak 10 – 18 km, někdy jsem maličká, zavrtávám se pod zem i několik kilometrů. Mám spoustu kamarádů, bez kterých bych vůbec nemohla existovat. Prostě jsem na svých kamarádech úplně závislá. Mám moc ráda velkého žlutého kamaráda, který hodně hřeje, a proto si na něj musím dávat pozor. Hádej, kdo jsem?

3. Já se také snažím držet nějaký tvar, ale sále mi to moc nejde, jak můžu, tak někam utíkám. Naštěstí se držím v pořádné kouli, která musí mít obrovskou hmotnost, musí mě hodně přitahovat, protože jinak bych v ní asi nevydržel. Mám jednu výhodu, jsem ve skupině s několika kamarády a všichni jsme hodně potřební. Pravda je, někdy se nám zvedá a naopak zase snižuje tlak. Horko a zima s námi také pěkně zamává. Mám příbuzné i na jiných planetách. Lidé mě někdy nemají rádi, ale přesto mě nutně potřebují Hádej, kdo jsem?

4. Já jsem takový velký soubor všeho, čeho je na velké kouli nejvíce. Dostanu se téměř všude a hlavně občas hodně škodím. Neustále se někam přesunuji. Jednou se vznáším, za malou chvíli jsem zas někde, kde je velká tma. Občas jsem tvrdý, ale většinou si můžu měnit tvar, jak chci. Pravdou však je, že mě všichni hodně potřebujete. Mám pro vás velké zásoby, skoro jednu a půl miliardy km3, ale stejně se mnou musíte šetřit. Hádej, kdo jsem?

5. Řekové mě nazývají pedom. Skládám se z různých částic, menších i větších. Jsem různě silná od několika centimetrů až po několik metrů. Tam mám většinou černou barvu. Lidé mě dělí na několik druhů a typů. Stýkám se s těmi, kteří jsou na Zemi velmi důležití.Prostě všechny potřebuji, abych mohla být. Když se o mě dobře starají prospívám. Někdy si se mnou hrají a vyrábějí ze mě spoustu krásných věcí. Hádej, kdo jsem?

6. Usazuji se, přeměňuji a občas i vyvřu. Jsem vytvořena z různých částic. Mám různé barvy. Někteří lidé mě dávají do sbírek, jiní si ani nevšimnou, že jsem, pokud o mně nezakopnou. Než se někdy podívám na svět, uběhne hodně let a je mi pěkně horko. Roztaji jako led, ale jakmile vykouknu a uvidím mraky, pomalu tuhnu a za delší čas se opět dostanu tam, odkud jsem přišla. Hádej, kdo jsem?

7. Já jsem takový složitý případ. Když mě někdo najde, tak má z mého objevu většinou radost. Někdy jsem jen obyčejný, ale mohu být i vzácný. Někteří lidé jsou schopni se kvůli mně i zabíjet. Používají mě k různým účelům. Mám různé barvy a občas zajímavé tvary. Mohu být pevný i kapalný. Ti nejdražší z nás jsou pěkně tvrdí, mají je rádi bohatí lidé. Všeobecně se o celé naší rozrostlé rodině dá říci, že jsme pro všechny moc potřební a můžete nás využívat k různým účelům. Hádej, kdo jsem?

8. Když mluvím o sobě, myslím, že na sebe mohu být pyšné. Obíhám okolo středu Mléčné dráhy, ale dříve jak za 226 milionů let ji neoběhnu. Jsem nejbližší hvězdou Terry. Moje hmotnost představuje 99,8% hmotnosti sluneční soustavy. Moje stáří se odhaduje asi 4,6 miliard let. Staří Řekové mě uctívali jako boha, říkali mi Helios. Nejsem vždy tak krásné, mám už pěkné skvrny, ale stále dobře sloužím. Hádej, kdo jsem?

9. Jsem velmi pevná, protože jsem obalená kůrou, mám několik vrstev pláště. Jsem tlustší, mé rozpětí je běžně km. Ovšem občas jdu do extrémů jsem hubená pouze 2km a jindy zase přiberu až do 150km. Složena jsem ze 7 velkých desek a 12 menších. Mé desky se přibližují a oddalují a vytváří různé pohyby. Některé jsou ve vodě, jiné na pevnině. Tím, že se takto pohybuji často způsobuji velké katastrofy a občas i něco nového vytvořím. Hádej, kdo jsem?

10. Já jsem pro všechny, co žijí na modré planetě moc prospěšný. Zachycuji škodlivé látky, které vám všem mohou ublížit. Někdy ublíží tak, že způsobí i smrt.Hodně mě ničí freony, které mnou prostupují. Když jsem hodně narušený, tak těch škodlivých látek mnou prostoupí velmi mnoho a vy pak máte velké problémy. Pro si někteří z vás kupují různé věci, na kterých je napsáno, že pomáhají k ochraně před ultrafialovým zářením. Hádej, kdo jsem?

Správné odpovědi Jestli jste správně hádali, tak jste na mě přišli. 1.ZEMĚ 2.BIOSFÉRA 3.ATMOSFÉRA 4.HYDROSFÉRA 5.PEDOSFÉRA 6.HORNINA 7.NEROST 8.SLUNCE 9.LITOSFÉRA 10.OZON