Obnova vozového parku v České republice Podpora hospodárných a bezpečných vozů Předkladatelé návrhu: Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP - AIA) Svaz dovozců automobilů (SDA - CIA) Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA)
Úvod Již v roce 2005 Evropská komise přijala směrnici stanovující pravidla pro obnovu vozového parku. V roce 2007 vyzvala Evropská komise členské státy, aby tyto úpravy zavedly do svých daňových reforem. V dubnu letošního roku Evropská komise prezentovala konkrétní návrhy podpory vozů šetrných k životnímu prostředí a zejména elektromobilů. Sdružení automobilového průmyslu musí být zapojeno do přípravy legislativy v ČR a proto ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů zpracovalo základní teze k diskuzi o obnově vozového parku v ČR.
Možnosti modelu (kritéria vs nástroje) pro ČR Motivační podpora hospodárných a bezpečných automobilů Silniční daň pro všechny Technické podmínky pro schvalování vozidel Omezení vjezdu vozidel do center měst Registrační poplatky Výkon Objem Váha Emise Stáří vozidla Bezpečnost vozidla Navázání kritérií na nástroje
Motivační podpora hospodárných a bezpečných vozů Příklad: Bonus / malus dle limitů CO2 nastavení dle zařazení do skupin . x xyz Definice hospodárného a bezpečného automobilu splňuje platnou emisní normu pro nová vozidla EURO je vybaven systémem ABS a airbagem řidiče a spolujezdce plní limity dle nastavení systému „malus“ – „bonus“
Další kroky 1/ projednání bodů na expertní skupině Ministerstva průmyslu a obchodu 22. června 2010 2/ iniciování vzniku meziresortní pracovní skupiny (účast ministerstev životního prostředí, financí, vnitra, průmyslu a obchodu, dopravy) 3/ zapojení Sdružení automobilového průmyslu do přípravy legislativy spojené s obnovou vozového parku v ČR
Projekty pro podporu rozvoje vzdělávání v technických oborech Navazuje na projekt „IQ Auto“. Cílem projektu je další vzdělávání pedagogů (zapojení 300 učitelů z 215 škol všech krajů ČR) prostřednictvím organizování 160 odborných seminářů a 150 odborných praxí učitelů ve firmách. Sdružení AP spolupracuje s předkladatelem dle jeho požadavků. Další informace o tomto projektu jsou samostatným bodem programu dnešního zasedání Rady ředitelů.
Projekty pro podporu rozvoje vzdělávání v technických oborech Portál „AUTA NÁS BAVÍ“ má za cíl populární formou a při využití internetu informovat o aktuálních podmínkách a možnostech studia na školách technického směru v daném regionu.
Projekty pro podporu rozvoje vzdělávání v technických oborech Pokračování portálu AUTA NÁS BAVÍ v roce 2010/2011 A] aktualizace portálu informační aktuálnost a atraktivita vizuální atraktivita B] komunikace portálu 1. vlna – „Start“ 2. vlna – „Kulminace“ zapojení členských firem
Projekty pro podporu rozvoje vzdělávání v technických oborech Sdružení AP předložilo v únoru projekt „AUTOADAPT“. Týká se zvýšení konkurenceschopnosti autoprůmyslu prostřednictvím dalšího profesního vzdělávání zaměstnanců. Při hodnocení projektů se setkáváme s tím, že projekty, kde figuruje automobilový průmysl (ale i jiné průmyslové obory) jsou hodnotícími či výběrovými komisemi ministerstev „hodnoceny“ tak, že „automobilový průmysl prostředky z fondů nepotřebuje, neboť má dostatek vlastních zdrojů ....“.
Podpora vzdělávání v technických oborech Podpora vzdělávání v technických oborech? Struktura programů vyšších odborných škol
Podpora vzdělávání v technických oborech Podpora vzdělávání v technických oborech? Struktura programů vyšších odborných škol Co jsme udělali? 1. Dopis členů akreditační komise – zástupců zaměstnavatelů – ministryni školství s výzvou k osobnímu jednání o nedostatečné podpoře inovací technických oborů a o připravované reformě terciárního vzdělávání 2. Zástupci firem sdružení (ŠKODA AUTO, TPCA) prezentovali postoje zaměstnavatelů na semináři v Českých Budějovicích o formulování požadavků zaměstnavatelů na školy APEL NA MŠMT, ABY VÍCE PODPOROVALO TECHNICKÉ OBORY