Lidé ve službách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

KDO JSME SLUŽBY personální management Výběr pracov níků Personální poradenství Vzdělávání Psychologické služby KONTAKT PROFI-MEN, v.o.s. personální management.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Řízení poptávky a nabídky
Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Řízení lidských zdrojů
Pracovněprávní vztahy v organizaci
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Kdo vytváří přidanou hodnotu
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Personální informační systém
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Firemní kultura - změna motivační strategie
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
Řízení personální činnosti personálním útvarem
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Inovace malém a středním podniku Karel Havlíček
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
MARKETINGOVÝ MIX.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Moderní personalistika I. BLOK
Management - Organizování
HR MANAGEMENT VE VYSOKÉM ŠKOLSTVÍ PERSONÁLNÍ ŘÍZENÍ NA MU
Moderní personalistika
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vývojové tendence na trhu práce. Přeměny ve způsobech organizace výroby FordismusPost-fordismus Flexibilita výroby Důsledky vývojových tendencí Růst participace.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Lidé, procesy, partnerství
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Lidé ve službách

3 základní formy účasti lidí na produkci služeb Zaměstnanci Zákazníci Referenční trhy

Zaměstnanci Kontaktní personál Ovlivňovatelé Pomocný personál

Zákazníci Sám zákazník jako spoluproducent Zákazník ve skupině

Referenční trhy Známí a příbuzní zákazníků a zaměstnanců Tvoří image podniku a jeho produkce

Význam zaměstnanců podíl mzdových nákladů na nákladech celkových; význam přímých styků zákazníků se zaměstnanci v rámci celkové nabídky a) nejvyšší počet styků u služeb poradenských, vzdělávacích, osobních služeb apod., zde je význam personálního managementu největší; b) průměrný počet kontaktů, většina zaměstnanců se zákazníky do styku nepřichází, služby servisní a opravářské; c) nízký počet kontaktů a též malý podíl personálních nákladů na celkových mají firmy poskytující dopravní služby, kde je však vysoký podíl nákladů na pořízení dlouhodobého majetku.

Spolupráce marketingu a managementu ztotožnění se s potřebami zákazníka sledování a hodnocení spolupráce všech funkčních útvarů organizace

Model flexibilní firmy Periferní skupina sekundární pracovní trh početní flexibilita     Krátkodobé smlouvy o provedení práce Subkontrakty Klíčová skupina primární pracovní trh funkční flexibilita Sdílení pracovních míst Zkrácená pracovní doba

Interní marketing metody řízení lidských zdrojů – motivace, odměňování, hodnocení apod. adresovat některá sdělení externí reklamy vlastním pracovníkům, kteří jsou sekundárním trhem působit na pocit sounáležitosti s firmou