Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Základy úprav fotografií
Formáty grafických souborů
Vzhled prezentace - šablony
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
IT začátečníci - Word Modul 3.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
TEXTOVÝ EDITOR.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Power Point– sestavujeme prezentaci
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Malování.
Martina Braunerová.  nejdůležitější program v počítači  umožňuje všem ostatním programům fungovat  prostředník mezi počítačem a uživatelem.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Počítačová grafika.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
GIMP : úpravy fotografií
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Převod do ČB v Adobe Photoshop Základní převod fotografie do škály šedi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
PRACOVNÍ PLOCHA Vasyl Lutsak.
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Základní nastavení Adobe Photoshop
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (3456L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 6 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF20660ŽIŽ

NASTAVENÍ PRO EFEKTIVNÍ PRÁCI Před vlastní prací ve Photoshopu, je nutné provést konfiguraci základních nastavení a změnit tak hodnoty ovlivňující různé aspekty chování tohoto programu. Photoshop poskytuje jednotlivým uživatelům řadu možností přizpůsobení, např.:  akce (zaznamenávají běžné úkony),  uživatelem definované klávesové zkratky,  uložení pracovního prostoru VY_32_INOVACE_OVF20660ŽIŽ

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ  Algoritmy obrazové interpolace najdete v hlavních před­volbách Photoshopu a v dialogovém okně Velikost ob­razu.  Všechny možnosti interpolace jsou dosažitel­né v dialogovém okně Velikost obrazu a mohou být dle momentální potře­by zvoleny u jednotlivých obrázků individuál­ně. Při změně velikosti obráz­ku jsou generovány nové obrazové body (pixely) nebo odstraňovány stávající.  Volba interpolační metody ovliv­ní i jiné oblasti programu, například když mě­níte velikost obrázku nebo transformujete obrazový prvek. Změna nastavení je okamžitá a nevyžaduje restart programu.  Pro převzorkování nahoru (zvýšení počtu pixelů, upsampling) je Bikubická hladší vždy lepší volbou.  Bikubická ostřejší poskytne často lepší výsledky při převzorkování dolů (snížení počtu pixelů, downsampling), ačkoli se výsled­ky mohou měnit od obrázku k obrázku, takže zde není volba tak jasná jako převzorkování na­horu (upsampling).  Pokud zmenšujete nebo zvětšujete obrázek pomocí nástroje Libovolná Transformace, ne­můžete nijak změnit způsob interpolace — stan­dardně se použije nastavení z Předvoleb.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ  Exportovat schránku Toto nastavení umožňuje zachovat ve schránce kopírované čás­ ti obrazu i po zavření Photoshopu a vkládat je do dokumentů v jiných aplikacích. Tento proces může udržovat ve schránce veliké množství obrazových dat a může mít za následek jistou prodlevu, když se přepnete do jiného programu. Doporučuje se nechat tuto předvolbu nezatrženou. I s nezaškrtnutou položkou můžete samozřejmě kopírovat a vkládat data v samotném Photoshopu. (Mnohdy jsou zkopírovaná data příliš velká a uvidíte hlášení „export do schránky se nezdařil", který slouží hlavně k vašemu zpomalení při pohybu mezi programy).  Záznam Historie Tato předvolba umožňuje ukládat záznam toho, co jste na obrázku přesně provedli. Informace můžeme ukládat jako soubor metadat, nebo jako samostatný textový soubor, příp. obojí. Tip: Volba Detailní, zachovávává velmi detailní záznam všeho, co jsme zahrnuli do obrázku, např. typ použitého filtru nebo nastavení korekce.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ  Náhledy obrazu Umožňuje ukládat malé verze obrázků jako náhledy nebo ikony v operačním systému našeho počítače. Tato předvolba nemá nic společného s náhledy generovanými prohlížečem souborů.  Ignorovat tag profilu EXIF Barevné tagy dávají smysl číselným hodnotám v digitálním obrazu, takže vzhled obrázku je konzistentní na počítačích s různým řízením barev. Digitální aparáty zpravidla automaticky přiřazují obrázku barevný profil sRGB, který představuje korektní interpretaci obrazů produkovaných fotoaparátem.Pokud zjistíme, že jiný barevný profil (jako např. Adobe RGB) je nejvhodnější pro naše obrázky, můžeme předvolbu Ignorovat tag profilu EXIF zaškrtnout.  Dotaz před uložení souboru TIFF s vrstvami Dříve bylo možné ukládat vrstvy pouze v nativním formátu Photoshopu PSD. Nyní podporuje vrstvy také specifikace TIFF. Avšak mnoho DTP pracovníků v před­tiskové přípravě stále používá jednovrstvé (sloučené) TIFF (EPS) soubory, aby minimalizovali možné nejasnosti ve výsledném produktu.  Maximalizovat kompatibilitu souborů PSD Tato volba určuje, zda bude Photoshop při ukládání obsahovat skrytou složenou vrstvu spolu s běžnými vrstvami. Složená vrstva reprezentuje vzhled obrázku při sloučení všech vrstev do jedné.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ

 Využití paměti Tento oddíl nás informuje o množství RAM (anglicky randomaccess memory, paměť s přímým přístupem) kterou máme k dispozici a kolik RAM je maximálně vyhrazeno Photoshopu). Tento údaj nemusí odpovídat aktuální situaci, protože operační systém Windows využívá dynamické přidělování paměti. Doporučení : Doporučuje se využívat cca 90 % volné paměti. Jeli spuštěno mnoho programů nebo jeli odezva systému příliš pomalá, je rovněž vhodné snížit počet spuštěných programů. Vždy je samozřejmě žádoucí instalovat více RAM, které s editorem Photoshop nikdy nebudete mít dost, zvláště při úpravě obrázků v 16bitovém režimu.  Historie a vyrovnávací paměť  Historie Umožňuje posunovat se dozadu jednotlivými kroky editace a změn. Každá jednotlivá změna, jako např. úprava tonální korekce, velikost stopy štětce nebo změna velikosti obrázku je změnou historie. Historie poskytuje obrovskou pružnost, jak se vyhnout chybám, které se během úprav objevují, a jak je vzít zpět. Standardní počet kroků je 20, maximální počet záznamů v historii je 1000 kroků. Maximální počet záznamů v historii závisí na velikosti obrázku, kapacitě RAM paměti a na velikosti odkládacího prostoru, resp. množství volného místa na disku.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ  Vyrovnávací paměť Zvyšuje rych­lost zpracovávání velkých obrázků, ukládá několik menších verzí obrázku v rozdílných procentech zvětšení (např. 25%,33,3%, 50% a 66,7%) při změně zobrazení obrázku používá Photoshop jeho menší verze a rychleji obnovuje zobrazení. Pro většinu obrázků jsou postačující 4 úrovně. Pokud pracujeme na skutečně velkých obráz­cích a mámeli dostatek paměti RAM, můžeme počet úrovní zvýšit na 6, maximálně však na 8.  Odkládací disky V okamžiku, kdy Photoshop zaplní stanovený rozsah paměti RAM, ( nejrychlejší paměť v našem počítači), používá jako od­kládací paměť prázdný prostor na pevném disku. Prostřednictvím této volby můžeme vybrat až 4 odkládací disky, které může Photoshop využívat. Jako první vždy přiřazujeme náš nejrychlejší disk s největším volným místem. Doporučuje se, aby byl v paměti RAM volný minimálně pětinásobek velikosti upravovaného obrázku.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ  Kreslicí kurzory Při nastavení kreslicího kurzoru na normální velikost stopy štětce, uvi­díme při práci s ním kruhový kurzor (případně jiný tvar štětce odpovídající skutečně zvolené stopě). Pokud se kurzor podobá standardní ikoně štětce, nepoznáme, jak velký je štětec, dokud se nedáme do malování.  Ostatní kurzory Umožňuje zvolit mezi standardním kurzorem, odpovídá ikoně příslušného nástroje, nebo použitím zaměřovacího křížku. Tip: Přesný křížový kurzor vždy zapnete stisknutím klávesy Caps Lock. Abyste se vrátili k přednastavenému kurzoru, stiskněte jednoduše klávesu Caps Lock ještě jednou. Tento panel předvoleb ovládá zobrazování kanálů a kurzorů nástrojů.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ Toto okno předvoleb určuje, jak Photoshop zobrazuje oblasti vrstev bez informací a varovné barvy gamutu.  Nastavení průhlednosti Jeli v samo­statné vrstvě obrazový prvek, který v ní nezabírá plnou velikost, použije Photoshop šachovnicový vzor, který označí okolní průhledné pixely. Šachovnicový vzor spatříme pouze v případě, že v paletě Vrstev vypneme ikony oka u všech ostatních vrstev, nebo ikony oka vrstev ležících pod danou vrstvou. Standardní barvy a velikost mřížky fungují dobře ve většině obrázků.  Kontrola gamutu Toto nastavení nám umožní překrytí všech barev obrázku, které jsou mimo gamut režimu CMYK. Chcemeli zobrazit barvy mimo gamut pro výstup na inkoustové tiskárně, zvolíme odpovídající profil inkoustové tiskárny v kontrolním náhledu pomocí Zobrazení > Kontrolní náhled barev. Tip: Kontrolu gamutu lze zapnout klávesovou zkratkou Shift+Ctrl+Y.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ V tomto okně předvoleb mů­žeme nastavit, jak bude Photoshop pracovat s mírami a rozměry dokumentů.  Pravítka v praxi je efektivnější nastavení měrných jednotek v hlavním rozhraní Photoshopu, a to buď pravým kliknutím na pravítka, nebo kliknutím na obrázek křížku na paletě Informace Tip: Připravujeteli obrázky pro web, nepleťte si jednotku bod, která se používá pro velikost písma, (1 bod = 1/72 palce), a obrazové body (pixely).  Velikost sloupce Nastavením šířky sloupce a mezery mezi nimi můžeme vytvá­řet nové soubory (nebo měnit velikost obrázku nebo plátna) založené na šířce sloupců používaných v naší publikaci. Tip: Změna měrných jednotek pomocí palety Informace je rychlejší než změna nastavení Předvoleb.

VY_32_INOVACE_OVF20660_ŽIŽ Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, 2010.