Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole Příklady řešení konkrétních případů
Individualizace výchovně vzdělávací péče Tabulka SVP žáků Multidiagnostika žáka (ŠPP) – následná individualizace žáka Skupinová diagnostika Individuální diagnostika Individuální podpora : IVP §18, VP §50, POR – inkluzivní opatření Výchovně vzdělávací asistence : - projektový (tandemový) učitel - asistent pedagoga (individuální integrace) - asistent pedagoga (komunitní) - asistence ŠPP
Hodnocení- důraz na směřování žáků k závazným výstupům RVP PV/ZV s ohledem na SVP žáků, důraz na rozvoj klíčových kompetencí, použití slovního hodnocení Program Začít spolu, ITV, projektová výuka, metody aktivní výuky, preventivní programy, mentorské programy, komunitní programy Celodenní program: ranní klub, školní klub, preventivní klub, centra celodenního programu (sportovní, hudební….), zájmové kroužky, doučování, družina
Materiální zabezpečení : odborné učebny, učební pomůcky, metodické materiály Komunikace se zákonnými zástupci Logopedická péče Poradenství pro rodiče Individuální a skupinová podpora učitelům a asistentům Zjišťování a koordinace služeb pro sociálně znevýhodněné žáky a jejich rodiče Reintegrace žáků vzdělávaných dle přílohy RVP ZV upravující vzdělávání žáků s LMP INKLUZE žáků se SVP se zdravými žáky
Individuální integrace s podporou asistenta pedagoga Individuální Vzdělávací Plán podle §18 školského zákona Vzdělávací Plán podle §50 školského zákona Plán osobního rozvoje jako inkluzivní opatření