P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Marketingový mix PRODUKT
zpracovaný v rámci projektu
ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt Petra Krajníková.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketingový mix 4 P.
Výrobek a jeho životní cyklus
MARKETINGOVÝ MIX.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
6.Tvorba produktů.
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Životní cyklus výrobku
Analýza konkurence.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Produkt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Podnikatelské koncepce
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Úvod do podnikových financí
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Product.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
© Ing. Jan Weiser Produkt Marketing. Marketing- produkt © Ing. Jan Weiser Obsah výkladu 1.Definice produktu 2.Klasifikace produktů 3.Životní cyklus produktu.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
OBAL VÝROBKU Obal je u některých výrobků jejich nedílnou součástí je u některých výrobků jejich nedílnou součástí slouží především k ochraně výrobku.
Ekonomika – základní pojmy.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Tvorba značky.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Product (výrobek) a jeho marketingové pojetí
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Cenové strategie.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

P8 PRODUKT - NÁSTROJ MM Produkt - vše, co lze na trhu nabízet k pozornosti, k získání, k používání nebo ke spotřebě, co má uspokojit přání či potřebu druhých lidí (fyzické předměty a služby, osoby, místa, organizace, myšlenky, kulturní výtvory,…)

Základní klasifikace Spotřební zboží (za účelem osobní spotřeby) zboží časté spotřeby zboží občasné spotřeby luxusní zboží/ojedinělý nákup Služby (nehmotnost, neoddělitelnost, proměnlivost, pomíjivost) Výrobní prostředky (součást výrobního procesu) základní prostředky předměty postupné spotřeby (měřící přístroje) nevýrobní zásoby (čist. prostředky, formuláře) součástky suroviny a zpracované materiály

Výrobková politika výrobní sortiment - rozumíme souhrn všech výrobních řad, které nabízí konkrétní výrobce trhu výrobní řada - skupina příbuzných produktů organizace, které plní podobnou funkci, prodávané stejným skupinám zákazníků šíře výrobního sortimentu = počet výr. řad délka (hloubka) výrobní řady = počet typů produktu konkrétní řady „kanibalizace“ - nechtěné vyřazení existujícího produktu produktem novým

Tři úrovně produktu - anal. pojetí 1) jádro - obecné vyjádření toho, co jako zákazníci kupujeme. ZÁKLADNÍ UŽITEK, který produkt přináší - auto 2) vlastní, reálný produkt charakterizovaný kvalita značka obal provedení styl a design 3) rozšířený, širší produkt - dodatečné služby či výhody (záruční lhůty, odbornou instruktáž)

Schéma produktu

Kvalita Je jedním z hlavních nástrojů budování pozice na trhu, zpravidla zahrnuje takové stránky, jako životnost, pohotovost, spolehlivost, nutnost údržby…(QSCV; ISO, Czech Made) pneumatiky - kvalita z pohledu výrobce a spotř. celková kvalita ovlivňována dílčími částmi celková kvalita mimo vlastní výrobek Pozor na situace: vnímání se mění (zhoršuje), kvalita zůstává

Značka Smyslem značky je odlišit zboží, eventuálně službu určitého výrobce od obdobné nabídky konkurence. Džínové oblečení - Levi´s - psycholog. odlišení Vlastní značka: jménem a symbolickou částí (jméno jde vyslovit, symbolická část - symbol, tvar, barevná kombinace či typ písma) ochranné známky - poskytují výlučná práva k používání známky (™, ®, © , registered trademark, copyright (literatura, hudba, umělecká díla)

Přednosti dobré značky - 1 Značka usnadňuje kupujícímu rozhodování, přitahuje pozornost, slouží identifikaci produktu a odlišuje popisuje produkt eventuálně funkci, kterou produkt vykonává (Alobal, Okena) vyjadřuje vlastnost skrytou v produktu (Fluora) má být dobře zapamatovatelná a vyslovitelná, výhodnější jsou krátké a výstižné názvy (ne Montreaux!!)

Přednosti dobré značky - 2 Důležitý nástroj marketingového řízení - buduje loajalitu zákazníků, posiluje povědomí, asociuje kvalitu (umožňuje měřit ekonomické hodnoty a cenu) posun od technického a inženýrského označení (Škoda 440, Peugeot 305) k názvu se jménem (Škoda Favorit, Forman,…) snaha vytvářet pro každý produkt nové jméno Ariel (přístup používaný Procter and Gamble) nástup obchodních (maloobchodních) značek prodejce rozhoduje, co a jak bude nabízet; silné postavení - produktu přidělí vlastní značku (TESCO, Marks&Spencer (100%))

Design Zabezpečuje vyšší funkčnost produktu a zlepšuje užitné vlastnosti, kvalitativně jej mění (problém konkurenceschopnosti vs designu u českých výrobků) Dobrý design přiláká pozornost zákazníků zdokonaluje výkonnost výrobků (aerod. auta) snižuje výrobní náklady konkurenční výhoda produkt „komunikuje“ - fotoaparáty Canon použití i bez návodu

Obal Někdy zahrnován jako další „P“ do mixu, dříve se obal měnil v průměru každých 15 let, nyní 2 - 3 roky (př. Betty Crocker) Obal má několik funkcí: chrání, prodlužuje trvanlivost propagační funkci, napomáhá prodeji charakterizuje produkt co do složení, kalorické hodnoty, poskytuje návod k použití Eventuálně - obal jako „odměna“ pro zákazníka (dárková balení, plechovky od čaje, krabičky od zápalek (důvod k nákupu)

Betty Crocker - příklad obalu

Provedení Vedle základního modelu jsou také modely vyšší úrovně s nadstandardním vybavením (výše ceny konfrontovatelná s užitkem)

Životní cyklus produktu 4 etapy životního cyklu zavádění růst zralost útlum Životní cyklus „speciálních“ produktů styl móda módní hit

Poptávka-technologie-výrobek

Životní cyklus výrobku - graf