Mobilní aplikace v bankovnictví Květen 2012 Hana Friedlaenderová – Insights and Research Manager Adam Štefánik – Research Analyst © Květen 2012, MEDIARESEARCH,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
INTERNET A WORL WIDE WEB JAKO SOUČÁST INFORMAČNÍHO SYSTÉMU ZÁKLADNÍ ŠKOLY Petr Vitásek, 2004 Diplomová práce.
Modré volání Zaměstnanecký program pro skupinu AGROFERT HOLDING, a.s.
REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.
Regionální kontaktní organizace – kontakty pro Evropský výzkumný prostor jsou součástí sítě regionálních a oborových kontaktních organizací NINET, které.
GE Capital Bank eBilling z pohledu banky David Lorenc vedoucí oddělení přímého bankovnictví.
Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007
Jak vzniká mobilní stránka Seznamu
Mobilní display kampaně
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
Přednáška č. 5 Proces návrhu databáze
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Mobilní portál Jan Krňoul, Západočeská univerzita v Plzni,
Táta na plný úvazek výzkum Zlínský a Olomoucký kraj.
SmartPhone start - Apple iPhone
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách Pilotní průzkum informační gramotnosti vysokoškolských studentů.
Zlín - květen 2006 Regionální knihovní systém Clavius REKS firma LANius s.r.o.
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Měření mobilních služeb Mobilní metokomise Mobile Internet Forum 2010.
Budou chodit do knihoven? Průzkumy dospělé populace 1996 – 2007 – 2010 a nová koncepce rozvoje knihoven ČR Národní knihovna ČR.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vývoj mobilních aplikací
, ShopRoku surfování na internetu web aplikace lokalizační služby cloud premium SMS IVR USSD i-banking NFC karty.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
NEBOLI. Pojem elektronické bankovnictví Podstatou je elektronické jednání mezi klientem a finanční institucí. Podstatou je elektronické jednání mezi klientem.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Mobilní kancelář (…nejen pro velké firmy) Vladimír Wojnar Microsoft Solutions HP.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Vyhodnocení ankety „Kde a jak hledáte odborné informace?“
O TEVŘENÁ SÍŤ PARTNERSTVÍ NA BÁZI APLIKOVANÉ FYZIKY CZ.1.07/2.4.00/ Vernier a LabVIEW ve vzdálených laboratořích František Látal Katedra experimentální.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_166_IT 9 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Bezpečnost běžných spotřebičů Komprimace dat a kryptologie Jitka Procházková.
Kamasová Silvie 9.C. Mozilla firefox Rychlejší prohlížení webu Blokování vyskakovacích oken Prohlížení stránek v panelech Snadná změna vzhledu Intuitivní.
Průzkum trhu.
I NOVACE VÝUKY INFORMATICKÝCH PŘEDMĚTŮ VE STUDIJNÍCH PROGRAMECH O STRAVSKÉ UNIVERZITY Z DOKONALOVÁNÍ GRAMOTNOSTI AKADEMICKÝCH A OSTATNÍCH PRACOVNÍKŮ OU.
Co děláme, když nejsme na internetu 27. dubna 2010 Internet Advertising Conference.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
internet věcí Vzájemné propojení věcí přes Internet nebo Bluetooth Internet of Things (IoT)
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
Cloud computing a ukládání dat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastInternetové technologie, programování Datum.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Počítačové sítě.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Internetový prohlížeč
Elektronické bankovnictví
DRUHY POČÍTAČŮ Simona Korbová / 1.L.
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
EU_62_B_sada 1_05_M_Bankomat_Poliačíková
Asistivní technologie pro mobilní zařízení PV072 Seminář z asistivních technologií Vít Vaněk
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Mobilní marketing v ČR Autor bakalářské práce: Daniel Němec
Co říká česká veřejnost?
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Mobilní aplikace v bankovnictví Květen 2012 Hana Friedlaenderová – Insights and Research Manager Adam Štefánik – Research Analyst © Květen 2012, MEDIARESEARCH, a. s.

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE V BANKOVNICTVÍ A Step Ahead2  Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku. Terénní sběr probíhal v době od 8. do 10. května 2012 na webovém rozhraní MEDIARESEARCH, a.s.. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 1971 respondentů. Tento vzorek byl navážen podle pohlaví, věku a vzdělání respondentů na internetovou populaci ČR, váhy mají dobré charakteristiky. Zkoumaný vzorek reprezentuje aktivní internetovou populaci ČR starší 15-ti let.(odhadovaná velikost )  Respondenti jsou součástí netpanelu společnosti MEDIARESEARCH, a.s. Rekrutace do netpanelu probíhá kombinací několika metod. Těmito metodami jsou: F2F rekrutační rozhovor tazatele s respondentem a banner/pop-up dotazník na internetu v kombinaci s telefonickým ověřením vyplněných údajů, které položením stejných otázek jednoznačně vyloučí falešné identity respondentů.

© MEDIARESEARCH, a.s. V YBAVENOST MOBILNÍM ZAŘÍZENÍN ROSTE … Květen 2012A Step Ahead3  42% internetové populace vlastní chytrý telefon – smartphone  Tablet vlastní jen 5% internetové populace a čtečku elektronických knih jen 4% internetové populace

© MEDIARESEARCH, a.s. V ELKÉ ROZDÍLY Z HLEDISKA VĚKU A GENDERU … Květen 2012A Step Ahead4

© MEDIARESEARCH, a.s. N EJČASTĚJŠÍ METODY PROVÁDĚNÍ BANKOVNÍCH OPERACÍ Květen 2012A Step Ahead5  82% aktivní internetové populace preferuje internetové bankovnictví.  Smartbanking - přístup k účtu přes mobil, pomocí speciálních aplikací vyžadujících vhodný telefon s přístupem k internetu nejčastěji využívá zatím pouze 1% aktivní internetové populace

© MEDIARESEARCH, a.s. B ANKOVNÍ SLUŽBY PROSTŘEDNICTVÍM MOBILNÍHO TELEFONU Květen 2012A Step Ahead6  Silné stránky:  Pohodlnost  Rychlost  Slabé stránky:  Bezpečnost

© MEDIARESEARCH, a.s. V YUŽITÍ BANKOVNÍCH APLIKACÍ PRO BANKOVNÍ OPERACE … Květen 2012A Step Ahead7 ANO NE Bariéry ve využívání  Nevhodný telefon  Neznalost  Bezpečnost  Preference inter.bank.  Nevyhovuje  Není to přehledné  Banka to nenabízí

© MEDIARESEARCH, a.s. V YUŽÍVÁNÍ BANKOVNÍCH APLIKACÍ - BARIÉRY Květen 20128A Step Ahead KOMFORT aplikaci ještě nemám a ovládání přes PC mě připadá pohodlnější. blbě se mi ovládá malá klávesnice mobilu Hůře čitelný displej, moc malé, pomalé… Složitá instalace KOMFORT aplikaci ještě nemám a ovládání přes PC mě připadá pohodlnější. blbě se mi ovládá malá klávesnice mobilu Hůře čitelný displej, moc malé, pomalé… Složitá instalace ZVYK - konzervativní Preference e-bankinkgu… jednodušší, lepší, zvyk… ZVYK - konzervativní Preference e-bankinkgu… jednodušší, lepší, zvyk… NEZNALOST Neumím, nevyzkoušel jsem, neznám…nevím přesně …ztráta soukromí… NEZNALOST Neumím, nevyzkoušel jsem, neznám…nevím přesně …ztráta soukromí… NEPOTŘEBNOST bankovní operace provádím z počítače, v místě kde mám všechny potřebné dokumenty, ne někde na ulici či v lese NEPOTŘEBNOST bankovní operace provádím z počítače, v místě kde mám všechny potřebné dokumenty, ne někde na ulici či v lese OBAVA - NEDŮVĚRA Bojím se bezpečnosti, zneužití informací o účtu, ztráty mobilního telefonu…. bezpečnost: kompletní autorizace je soustředěna v jednom zařízení, pokud použiji internetové bankovnictví v PC, mám vstup a operace zajištěny dvěma kanály (heslo via PC a kod via SMS do mobilu) - splněno kritérium MÁM i kritérium VÍM OBAVA - NEDŮVĚRA Bojím se bezpečnosti, zneužití informací o účtu, ztráty mobilního telefonu…. bezpečnost: kompletní autorizace je soustředěna v jednom zařízení, pokud použiji internetové bankovnictví v PC, mám vstup a operace zajištěny dvěma kanály (heslo via PC a kod via SMS do mobilu) - splněno kritérium MÁM i kritérium VÍM

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE - CO ZÁKAZNÍCI OCEŇUJÍ / OČEKÁVÁNÍ Květen 2012A Step Ahead9

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE – KDE SE VYUŽÍVAJÍ NEJČASTĚJI ? Květen 2012A Step Ahead10  48% používá smartbanking hlavně doma.  20% využívá smartbanking nejvíce ve škole nebo v práci

© MEDIARESEARCH, a.s. K DE VYUŽÍVÁTE SMARTBANKING - SOCIODEMOGRAFIE Květen 2012A Step Ahead11

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE = STANDARDNÍ SERVIS BANKY Květen 2012A Step Ahead12  77% aktivní internetové populace považuje smartbanking za standardní součást servisu banky vůči zákazníkům.  Pro 15% aktivní internetové populace není důležité zda smartbanking patří mezi standardní součást servisu banky

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE – STANDARDNÍ SERVIS - SOCIODEMOGRAFIE Květen 2012A Step Ahead13

© MEDIARESEARCH, a.s. M OBILNÍ APLIKACE V BANKOVNICTVÍ SHRNUTÍ A Step Ahead14

© MEDIARESEARCH, a.s.  Smartbanking = zatím spíše doplňková služba  Největší bariéry používání jsou:  Mobilní telefon, který to neumožňuje  Neznalost – nevím o co jde  Preference internetového bankovnictví  Strach z nedostatečné bezpečnosti  Výhody – pohodlnost, rychlost…  Smartbanking = standardní součást servisu vůči zákazníkům SUMMARY Květen 2012A Step Ahead15

D ĚKUJEME ZA POZORNOST Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. MEDIARESEARCH, a. s. Českobratrská 1 Praha 3, tel.: web: MEDIARESEARCH, a. s. Českobratrská 1 Praha 3, tel.: web: M OBILNÍ APLIKACE V BANKOVNICTVÍ 16