Anotace Naše obec 4. – rozpočet obce Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se dozví, jakým způsobem hospodaří obec a co je to rozpočet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU Plán města, významná místa města
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Doplňte i, y HOR - , NAD – LKA, SCHOD -, T – LKO, MOT – KA,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Parlament, úřad prezidenta, vláda Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák pochopí, které činnosti má v gesci parlament, prezident.
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStřední Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
ICT VL Naše okolí 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Život ve škole, umění se učit 1. Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci si osvojí znalosti o tom, jak funguje škola, jaké.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMarie Terezie a Josef II. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje dobu.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSeverovýchodní Čechy Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
Anotace Státy Severní Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci dokáží říci, která státy patří Severní Americe a rozdělit.
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZem zvaná Bohemia Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje osídlování.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceDolnomoravský úval Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJižní Morava Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceJesenicko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceOstravsko Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Umisťuje regiony na mapě, ústně rekapituluje základní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Kanada – opakovaci test Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci zvládají vypracovat následný test znalosti Speciální vzdělávací.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Upevňování tvorby času v anglickém jazyce. Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci ovládají tvorbu času. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

Anotace Naše obec 4. – rozpočet obce Autor Mgr. Martin Nosek Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci se dozví, jakým způsobem hospodaří obec a co je to rozpočet Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Rozpočet, finance Druh učebního materiálu Pracovní list / Prezentace / Test / Laboratorní práce / … Druh interaktivity Aktivita / Výklad / Test / Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost / datum 1074 kb, prosinec 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

ROZPOČET OBCE Rozpočet = finanční obnos, s kterým obec hospodaří v každém kalendářním roce Finanční prostředky obec získává od státu a sama si o nich rozhoduje. Výše finančních prostředků se odvíjí od velikosti obce i od regionu, v kterém se nachází. Evropská Unie rozlišuje regionu dle vyspělosti na a)Podprůměrné (nedosahují průměru EU) b)Nadprůměrné (v ČR pouze region PRAHA)

ROZPOČET OBCE Obec musí s rozpočtem správně hospodařit, aby se nedostala do finančních problémů. Každý obyvatel se na životě v obci může také podílet. ÚKOL: Jsi starosta obce. Obec má 1000 obyvatel a roční rozpočet 20 milionů. Obec je v horách a v zimě je špatně dostupná a jezdí sem mnoho turistů. V létě je dobře dostupná, ale jezdí sem málo turistů. Ubytovací kapacity jsou v zimě nedostačující a v létě naopak takřka prázdné. Rozhodni, jak bys turisty do obce nalákal. ………………………………………………………………… …………………………………………………………… ……………………………………………………………

Jakým způsobem mohou tyto investice ovlivnit letní sezónu v obci? Jaký skrývají tyto investice rizika pro obec?

ROZPOČET OBCE Zamysli se nad tím, které z těchto záležitostí řeší OBEC a které STÁT. To, co řeší obec označ písmenem „O“, stát písmenem „S“. Pořádání koncertu nebo divadla Oprava silnic Spravování škol Vyplácení důchodů Vydání živnostenského listu Rozpočet obce Vyhlášení referenda Příspěvek na bydlení Odvoz odpadu

Obec je samosprávní. Sama rozhoduje o přidělených finančních prostředcích a svých záležitostech. Nesmí však jednat v rozporu se zákony státu.

Obrázky (dle pořadí v DUM): Dopstupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Dostupný z [ dne Informační zdroje: Text: Copyright Mgr. Martin Nosek, 2011

Metodický pokyn: Žáci a pedagog se řídí pokyny v DUM Slide 2. – zápis do sešitu Slide 3. – žáci si přečtou zadání a pracují ve skupinách po 5ti. Slide 4. – žáci postupují dle instrukcí. Slide 6. – žáci si zapíší do sešitu.