TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: ZAOSTŘENO NA PŘÍRODU Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/02.0045 Tento projekt je spolufinancován Evropským.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Planetky, měsíce planet
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Slunce.
Modrá planeta Země.
TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: ZAOSTŘENO NA PŘÍRODU Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
POZNÁVÁNÍ SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Vesmír Vznik Vesmíru a Země: 15 miliard – vznik Vesmíru Velkým třeskem
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Složení, vznik a vývoj hvězd Struktura vesmíru
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Země ve vesmíru.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Martina Mohylová.
HISTORIE ZEMĚ.
Využití ICT ve výuce přírodovědy
SLAVNOSTNÍ OTEVŘENÍ ANEŽČINY NAUČNÉ EKOSTEZKY PROJEKT REGION spolufinancovaný evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Voda Co o ní víme?.
Meteority, komety, planety
VESMÍR Obrázek: A: Rawastrodata Zeměpis 6.třídy.
MAGNETICKÁ SÍLA A GRAVITAČNÍ SÍLA
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Země Měsíc Slunce Sluneční soustava
Informační technologie-prezentace
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Věda, která se zabývá PŘÍRODOU
SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZEMĚ a MĚSÍC.
Nela Bártová Opava,2010 Březen
SLUNCE A KOMETY. SLUNCE- nejbližší a pro nás nejdůležitější hvězda. -obrovská koule žhavých plynů -složení: především vodík a hélium.
Glóbus Glóbus - zmenšený model Země - má své měřítko
Kateřina Bartůšková, Jakub Žďárský
Měsíc Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
Projekt – Sluneční soustava PLANETA MARS
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Pluto.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
VESMÍR Projekt pro výuku fyziky v 9.ročníku Vypracoval: Bc.P.Martínek.
Velký Vesmír Nejnovější informace o vesmíru 2007.
Neptun.
POZNÁVÁNÍ SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Sluneční soustava Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , září.
VESMÍR.
Předgeologické období a prahory
Měsíc Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Vznik života na Zemi.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Sluneční soustava planety kontrolní otázky Merkur Jupiter Venuše Saturn Země Uran Mars Neptun.
Hv ě zdy a vesmírná t ě lesa Eliška Navrátilová, Lenka Dohnalová a Jana Březinová.
VESMÍR SLUNEČNÍ SOUSTAVA.
Země – podmínky života.
Saturn Planeta s prstenci.
Název prezentace (DUMu): Vznik a vývoj života
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Sluneční soustava.
MERKUR Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Planeta Sluneční Soustavy
Vznik života na Zemi.
Transkript prezentace:

TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: ZAOSTŘENO NA PŘÍRODU Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

VYROBTE SI SVOU ŽIVOU PLANETU ÚKOL PRO VÁS:

JAK POSTUPOVAT? Pracujte podle návodu v dalších snímcích. Během plnění úkolů si uvědomte, že naše planeta vznikala sama ve vesmíru a ne v laboratoři. Vznikala bez použití složitých přístrojů a bez odborníků, kteří by dohlíželi na její správný vývoj. Přesto se jí podařilo vypadat přesně tak, aby na ní mohly existovat VYŠŠÍ FORMY ŽIVOTA. Je to prostě ŠŤASTNÁ PLANETA. POVEDE SE TAKÉ VÁM VYTVOŘIT TAKOVOU PLANETU?

ÚKOL Č.1: Na stole máte modrou a hnědou plastelínu. Vymodelujte z ní svou planetu. Modrá plastelína znázorňuje vodu a hnědá souš. Voda musí tvořit dvě třetiny povrchu. Aby na vaší planetě mohl být život, musíte svou planetu udělat správně velikou. VYROBTE MODEL PLANETY O PRŮMĚRU KM ZMENŠENÝ V POMĚRU 1:

POVEDLO SE? MÁTE KULIČKU O PRŮMĚRU ASI 1,2 CM? TVOŘÍ 2/3 POVRCHU VODA? Pokud má vaše planeta výrazně jiný rozměr, pak změna gravitace znemožní např. existenci normální atmosféry a tudíž ani vyšších forem života. Pokud je vody méně než 2/3 povrchu, výrazně se změní klima, protože oceány jsou vynikající termostat. Vyšší formy života zde nejsou možné.

ÚKOL Č.2: Zahřejte planetu na takovou teplotu, aby se mohl rozvíjet život. Vložte do kádinky s kostkami ledu svou planetku a zahřívejte ji nad kahanem tak, aby jste ji ohřáli na 15 °C. Protože vesmír během tvorby svých planet nic neměří, spolehněte se jen na svůj odhad.

POVEDLO SE? Kdyby se Země nacházela na dráze kolem Slunce s poloměrem o pouhých 5 % menším, v minulosti by došlo k PŘEHŘÁTÍ planety. Kdyby se Země nacházela na dráze kolem Slunce s poloměrem o pouhé 1 % větším, byla by planeta na svém povrchu dávno ZMRZLA. MĚLI JSME ŠTĚSTÍ.

ÚKOL Č.3: Vaše planeta je již vhodná pro vznik života. Vznikají zde organické látky, ty se však musejí ve vodě spojit v bezchybný genetický kód, který je NEJDŮLEŽITĚJŠÍM KROKEM VZNIKU ŽIVOTA. Jeden z vaší skupinky se posadí před sadu písmenek se zavázanýma očima. Pokouší se poslepu poskládat písmenka tak, aby vzniklo slovo ZEM. Vždycky, když k sobě přiřadí tři písmena, mohou spolužáci slovo přečíst, aby se mohl opravit. Na toto přiřazování máte jen 5 minut.

POVEDLO SE? Trvalo pěknou řadu miliónů let, než se to na Zemi povedlo. Stačilo by, aby se vznik života opozdil o let a na Zemi by už nestihl vzniknout HOMO SAPIENS SAPIENS (čili ty..). Vytvořit správný genetický kód je složitější než napsat poslepu slovo o třech písmenech. Museli byste poslepu napsat knihu–bestseller, která by neměla gramatické chyby.

ÚKOL Č.3: Super, na vaší planetě se rozvíjí život. Jenže ten je neustále v ohrožení z mnoha důvodů. Například stačí srážka s jinou planetkou a je po všem. Postavte své planetky na okraj lavice. Každá skupinka dostane krabičku kamínků – asteroidů a planetek, kterými se pokusí srazit planety jiných skupin ze stolu. Kamínky musíte házet po jednom a po dobu 3 minut z určené vzdálenosti. Na planetách, které byly sraženy skončil život.

POVEDLO SE? Přežila nějaká planeta? Mnohým astronomům je až úzko, protože si uvědomují kolik podobných střel letí směrem k Zemi. Jsou jich tisíce. Jsme zatím schopni asi 1/3 zahlédnout s předstihem, ale zatím bychom byli bezbraní. Přibližně jednou za 50 miliónů let spladl na Zem těleso, které vyhubilo většinu živých organismů. Naposledy se to stalo před 65 milióny let. Má tedy asi 15 miliónů let zpoždění.

POVEDLO SE?

TATO PREZENTACE BYLA VYTVOŘENA V RÁMCI PROJEKTU: ZAOSTŘENO NA PŘÍRODU Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.07/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.