1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_10.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: Základy managementu (BPH_ZMAN)
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
 CONEO STRUKTURA PREZENTACE 1.Vymezení pojmu analýza tréninkových potřeb, přístup CONEO 1.Úrovně a metody ATP 2.Rozhraní zadavatel -dodavatel, vztahy.
Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Problém - sporná, nerozřešená otázka nebo nesnadný úkol - překážka Řešení problémů.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
Máme spolupracovníky, kteří plní naše vize a odpovídají potřebám společnosti ?
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Kreativita Pavla Kotyzová
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Matematické metody v ekonomice a řízení II
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Komunikace a prezentace KOPRD
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
ROZHODOVÁNÍ Osnova: 1. Východiska
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Milada Kováříková Zuzana Moravová Hana Zákostelská
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
Projekt DP – POT MKH DIS1 téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku téma DP: Vliv podnikové kultury na efektivnost podniku autor: Petr Kuchař,
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vedení týmů a týmová práce
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita. Rozhodovací metody. 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Kreativita Pavla Kotyzová
MANAŽERSKÉ ROZHODOVÁNÍ
Rozhodování jako manažerská funkce
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2009

2 PhDr. Pavla Kotyzová, Manažerské rozhodování Týmová práce TYMP2/ P5 Přístup vedoucích pracovníků k problémům a umění je řešit rozhodují o další existenci společnosti. Rozhodující je: kvalita, realizovatelnost, přijatelnost rozhodnutí – má přímý vliv na výkon organizace i spokojenost jejich členů. Je to schopnost vyhledávat, správně pojmenovávat a efektivně řešit problémy. Rozhodnutí činí manažeři na všech úrovních. Strategická rozhodnutí. Operativní rozhodnutí. Rutinní nebo specifická rozhodnutí?

3 PhDr. Pavla Kotyzová, Proces rozhodování Týmová práce TYMP2/ P5 Definování Analýza Alternativy a varianty Hodnocení a výběr alternativ - za jistoty - za rizika - za neurčitosti Výběr rozhodnutí

4 PhDr. Pavla Kotyzová, Rozhodovací styly Týmová práce TYMP2/ P5 Autokratický Konzultativní Skupinový Rozhodovací proces ovlivňují odlišné vlastnosti manažerů, zejména jejich hodnotový systém, osobnost, tendence k riskování, minulé zkušenosti, náchylnost k pochybám. Rozhodovací proces ovlivňují také vlivy vnější, vycházející z organizace i z prostředí. Míra participace ve skupinovém rozhodování závisí na mnoha faktorech.

5 PhDr. Pavla Kotyzová, Přístupy k řešení problémů Týmová práce TYMP2/ P5 Analytický přístup – pomocí logického myšlení, od jedné relevantní věci k druhé, z ní vyplývající. Analytické myšlení je proces uvažování. Probírá informace, vybírá závažné, prokazuje a prověřuje vztahy, výsledkem jsou správné závěry. Tvůrčí přístup – hledá odlišnosti, zkoumá i málo pravděpodobné, přináší nové nápady, nové pohledy na věc, nové přístupy k řešení problémů.

6 PhDr. Pavla Kotyzová, Tvořivé řešení problémů Týmová práce TYMP2/ P5 Každý člověk může být kreativní Kreativita = potenciál mozku + dovednost Co přináší kreativita: Nalezení nových řešení Vyřešení problémů Uvolnění atmosféry Zvýšení sebedůvěry Tvůrčí schopnosti patří ke klíčovým kompetencím pracovníka v marketingových komunikacích.

7 PhDr. Pavla Kotyzová, Lidský mozek Týmová práce TYMP2/ P5 Každá z hemisfér zpracovává informace jiným způsobem. Lidé mají tendenci spoléhat více na jednu z nich. Levá hemisféra – tendence být analytický, verbální, matematický, logický, lineární, zjišťující, symbolický, objektivní. Pravá hemisféra – tendence být umělecký, intuitivní, nápaditý, neverbální, subjektivní.

8 PhDr. Pavla Kotyzová, Etapy tvořivého procesu Týmová práce TYMP2/ P5 Jaké je správné pořadí úkonů? Představa o požadavku Analýza údajů Shromáždění informací Vyhodnocení Výběr řešení Ustálení informací Intuice, rozeznání nápadu Ověření řešení Formulace problému

9 PhDr. Pavla Kotyzová, Etapy tvořivého procesu - řešení Týmová práce TYMP2/ P5 Správné pořadí úkonů: 1.Formulace problému – co je předmětem tvořivého procesu? 2.Představa o požadavku – definice zadání, cíle, výstupů. 3.Shromáždění informací – fakta, oddělit od emocí. 4.Analýza údajů – zkoumat jednotlivých částí. 5.Ustálení informací – nechat nápad vyzrát. 6.Intuice, rozeznání nápadu – přijmout všechny a zaznamenat. 7.Výběr řešení – posoudit pozitiva i negativa. 8.Ověření řešení – prověřit využití v praxi. Propracovat. Definitivní výběr. 9.Vyhodnocení – posoudit, jak se osvědčilo.

10 PhDr. Pavla Kotyzová, Fráze, které zabíjejí kreativitu Týmová práce TYMP2/ P5 NEMÁM NA TVOŘIVOST ČAS JE TO ŠPATNÉ SPRÁVNÁ JE JEN JEDNA ODPOVĚĎ NERAD DĚLÁM CHYBY TVOŘIVOST PŘINÁŠÍ ZEMĚTŘESENÍ TVOŘIVOST STOJÍ PENÍZE NEJSEM TVOŘIVÝ ČLOVĚK TADY NENÍ PRO TVOŘIVOST PROSTOR TO NEBUDE FUNGOVAT TO UŽ JSME ZKOUŠELI TAKTO SE TO NEDĚLÁ

11 PhDr. Pavla Kotyzová, Bariéry tvořivého procesu Týmová práce TYMP2/ P5 Málo informací Stereotypy Subjektivní zaměření (potřeb, vnímání,...) Malá kapacita paměti Problém se zpracováním více informací najednou Pochybnosti o výsledku Tlak skupiny Organizační vlivy Limitující podmínky Polarizace (buď/nebo) Tlak času Stres Unáhlenost Sklon dávat očekávané odpovědi (konformismus) Strach ze zesměšnění

12 PhDr. Pavla Kotyzová, Motivující věty Týmová práce TYMP2/ P5 Dobrá práce! Řekněte mi, jak to bude fungovat. Co potřebujeme k tomu, abychom se dostali dál? Kde jinde bychom toto ještě mohli použít? Vy rozhodněte! Udělejte to!

13 PhDr. Pavla Kotyzová, Manažerské rozhodovací metody – příklady Týmová práce TYMP2/ P5 Occamova břitva – k definování problému. Koláže a fantazie – k zachycení abstraktního problému. Šest klobouků – k formulaci problému z různých stran. Ischikawův graf (Rybí kost) – diagram příčin a důsledků - k analýze problému (důsledek problému vpravo). Paretův graf – k odhalení podstatných příčin (80/20). Šestislovný graf (co, kdo, kdy, kde, jak, proč) – k analýze problému. Ischikawův graf (Rybí kost) – k hledání řešení (formulace problému vlevo). Brainstorming – k hledání nápadů, řešení. Swapping – k pochopení názorů druhé skupiny.

14 PhDr. Pavla Kotyzová, Rozvoj tvořivého myšlení Týmová práce TYMP2/ P5 ? Doplňte, jak můžete rozvíjet své tvůrčí schopnosti.

15 PhDr. Pavla Kotyzová, Týmová práce TYMP2/ P5 Dostal jsem nápad. Protože jsem přemýšlel.

16 PhDr. Pavla Kotyzová, Literatura a zdroje Týmová práce TYMP2/ P5 ARMSTRONG, M.: Jak být ještě lepším manažerem, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 312, ISBN BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi, 1. vyd. Brno, Computer Press Počet stran 92, ISBN ROBSON, M.: Skupinové řešení problémů, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 156, ISBN X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 120, ISBN JAY, R., TEMPLAR, R.: Velká kniha manažerských dovedností, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 514, ISBN KIRST, W., DIEKMEYER, U.: Trénink tvořivosti, 1. vyd. Praha, Portál Počet stran 125. ISBN Kurz kreativity v programu Training of Management Trainers, Mc Kechnie Vlastní přednášky a trénink.