Komunistické vládnutí v 80. letech a socialistické hierarchie Martin Hájek, ISS hajek zavinac fsv.cuni.cz duben 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Facebook: Popularizace vědy
Advertisements

VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Jméno Příjmení Název prezentace Skotsko 17. říjen – 14. listopad 2010 Ing. Zbyněk Mikulášek , Křtiny.
Projekt Zaměstnání přes Internet Ing. Jan Navrátil Habro Prostějov – Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Poválečný vývoj a komunistický režim
Sametová revoluce a rok 1989
Společnost pro trvale udržitelný život – diskusní seminář Praha
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Předsednictví ČR v Radě EU Agenda a Priority
SUŠMÁNIE aneb všechny barvy SUŠ. SUŠMÁNIE Poděkování:
50. léta v divadelní tvorbě. Anotace Předmět: český jazyk a literatura Ročník: IV. ročník SŠ Tematický celek: Poezie a divadlo po druhé světové válce.
Vývoj české ústavnosti
Sociologické obrazy pozdně normalizační společnosti a transformace Alternativní tematizace transformačních změn.
Regionální komunikace Skupiny ČEZ Martin Sobotka
Varianty interpretace pádu komunismu. Zdroj atraktivních pohledů na pád komunismu Pokládání základních srovnávacích otázek (výběr) Propojení se staršími.
KOMUNISMUS Michal Hess.
VY_32_INOVACE_3D.9.07 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
aneb výběr budoucího povolání zábavnou formou
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
VY_32_INOVACE_ Smlouva o EU je platná od Je zavedeno „evropské občanství“ Přináší „kritéria konvergence“ – ekonomické sblížení 1.Stabilita.
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Politické strany Jsou dobrovolné organizace občanů, které usilují o získání účasti na státní moci.
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
O smutku a smrti.
VY_32_INOVACE_1D.9.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Životní plány a cíle Petr Machala.
Československo v 50. letech
Charta 77.
Ulrike Rosner „Týmová práce“ 1 Týmová práce v Městské knihovně Chemnitz Vývoj, úkoly a organizace.
 Časové vymezení a souvislosti  Znaky  Sjezd českých spisovatelů 1967 Československo v období uvolňování napětí.
Moc výkonná Pavel Šuranský.
Marta a Marie. Příběh o lásce Boha k člověku - Vztah z Boží strany beze zbytku naplněný - Vztah, který se máme snažit naplňovat i z naší strany - Vztah.
Charakteristické rysy československé demokracie
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
SSSR a J.V.Stalin Vývoj v Rusku po 1. světové válce J. V. Stalin
Název školy: Základní škola Městec Králové
Československo v letech
Vývoj Československa v 60. letech 20. století Michal Kolář.
Studená válka Poválečné uspořádání Německa Založení vojenských paktů
Lineární rovnice Řešené úlohy.
ÚVOD A STRUČNĚ Z HISTORIE 1. část
2. Úloha marketingu ve firmě
T3 Osobnost vedoucího. Management = umění ? = věda ? Manažerem se člověk rodí ? stává na základě praxe ? naučí být ve škole ?
Evropská unie jako aktér sociální politiky Třetí téma kurzu Evropská sociální politika.
Evropská integrace RNDr. Oldřich Hájek. Principy a kompetence  Politiky EU se liší v kompetencích členů a EU  Každá politika je řízena principy  Při.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
Kdo je to stakeholder? Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství 6 - 9
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
Řízení zavádění ŠVP PaedDr. Karel Tomek Mgr. Anna Doubková duben 2011.
Novověk – průmyslová revoluce
Studuj na… Studuj na ISŠ Na Karmeli, Mladá boleslav
Komunismus a fašismus.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Časový přehled.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Totalitní vláda komunistické strany
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_17_Komunismus
VY_32_INOVACE_1/01_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
Prezidenti naší republiky VY_32_INOVACE_13
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Od totality k demokracii
TOTALITNÍ REŽIMY Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Otevřená data v České republice
Transkript prezentace:

Komunistické vládnutí v 80. letech a socialistické hierarchie Martin Hájek, ISS hajek zavinac fsv.cuni.cz duben 2007

„Čuděsy“ (divy) socialismu: 1. Všichni jsou zaměstnaní a nikdo nepracuje. 2. Nikdo nepracuje a plán se plní na sto procent. 3. Plán se plní na sto procent a v obchodech není nic k mání. 4. V obchodech není nic k mání a lidi mají všechno. 5. Lidé mají všechno a nadávají na režim. 6. Na režim nadávají všichni a ve volbách hlasují na sto procent pro.

Pilíře komunistického vládnutí: Řád je reprezentován hierarchicky Budování socialismu jako společný jmenovatel Modifikovaná byrokratická správa společnosti Asymetrie komunistického vládnutí Vedoucí úloha strany Paralelismus vedení a řízení

hierarchie jako „zahrnutí protikladu“ (Dumont, 1966) muž (man, homme) x žena (woman, femme) muž = člověk, man, homme(muž+žena) dobro x zlo dobro = Bůh (dobro+zlo) práce x svoboda práce = socialismus (práce+svoboda) A B