Co se ti vybaví?. 16. století Hnutí, které usilovalo o reformu (nápravu) církve.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Anglická reformace Anglický král Jindřich VIII. využil reformace k řešení osobních sporů Záminkou rozvod s Kateřinou Španělskou (dvorní dáma Anna Boleynová)
Český stát v době předhusitské
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Rusko od konce třicetileté války do poloviny 18. století
Husitství v kostce.
REFORMACE A NĚMECKÁ SELSKÁ VÁLKA
Husitská revoluce konec.
Reformace Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
7. ročník Pozdní středověk
Registrační číslo projektu:
Anglie v 16. století Alžbětinská doba.
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ZMĚNY V HOSPODÁŘSTVÍ Mgr. Lenka Venclová 7.třída.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
Doba husitská v Čechách (Jan Hus)
Poslední fáze husitské revoluce.
MARTIN LUTHER 1483 – 1546.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Anglie 15. a 16. století Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mistr Jan Hus Kateřina Kuncová.
Počátky: 1419 – 1421 Pražská defenestrace – 4 pražské artikuly
Z latiny: přetvoření, obnovení, napravení, zlepšení
Doba husitská v Čechách (Období po Husově smrti)
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Reformace v Německu a její šíření v Evropě
Absolutistická monarchie v anglii
Reformace a její důsledky
Kalvinismus Anglikánská církev
Vznik Svaté říše římské
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Filozofie Číslo materiálu:EU Název: Reformace Autor: Mgr. Šárka Rambousková Ročník: osmý osmiletého.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Šíření reformace v Evropě
Západní Evropa v době boje o investituru
Bůh, národy a reformace na počátku novověku
Předchůdci Husovi, Jan Hus
Svatá říše římská, Rusko
„Rozvoj vzdělávání žáků karvinských základních škol v oblasti cizích jazyků“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Určeno pro : žáky ZŠ, 2.
REFORMACE NĚMECKÁ REFORMACE 1.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Reformace VY_32_Inovace_08SJ-4 Mgr. Jana Šenkeříková ZŠ A MŠ Nedašov Květen 2012.
KRITIKA STAVU CÍRKVE Už koncem 14. století kritizoval nepravosti, hamižnost a pokrytectví církve profesor oxfordské univerzity John Wiclif. Jeho spisy.
Reformace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Procházka. Dostupné z Metodického portálu ISSN 1802–4785.
Přehled české pedagogiky. Autoři: Mgr. Eva Boráňová Předmět:Pedagogika Třída: 4.A Datum zařazení do výuky a zapsání do třídní knihy: Jazyk.
KŘESŤANSKÉ NÁBOŽENSTVÍ Lucie Tvrdíková C4B. OBSAH: KŘESŤANSTVÍ KATOLICKÁ CÍRKEV PROTESTANTSKÁ CÍRKEV ROZDÍLY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Jan Hus TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
RANÝ NOVOVĚK (1526 – 1648).
JAN HUS.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ČESKÉ ZEMĚ PO TŘICETILETÉ VÁLCE
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Mistr Jan Hus Michaela Tarabová.
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Hádej, kdo jsem? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Rudická. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Reformace v západoevropských monarchiích
Husitské války Vlastivěda 4. ročník
PAPEŽSKÉ SCHIZMA.
VY_32_INOVACE_D8.15 Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: listopad 2011
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Náboženské války ve Francii
Anglie v 16. století CLIL - ověřování.
ŠABLONA III/2 Jan Hus, literatura 8. roč. , Mgr. L
Presbytariánská církev
Středověk – husitství a Jiří z Poděbrad
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Reformace a protireformace v Evropě
ŽIVOT V ČESKÝCH ZEMÍCH PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
Transkript prezentace:

Co se ti vybaví?

16. století Hnutí, které usilovalo o reformu (nápravu) církve.

  Vzdělaný mnich a učitel na univerzitě  Odsuzoval prodej odpustků a kritizoval církevní představitele za to, že hromadí majetek  Nejdůležitější je podle něj víra vycházející ze srdce Martin Luther

  Připomíná ti nějakou postavu z českých dějin?  Koho?  Co měli společného?

  Papež jeho názory označil za kacířské  Za Luthera se postavila řada knížat – protestovali proti snaze papeže zastavit šíření reformace – začalo se jim říkat PROTESTANTI  Vznikla samostatná na katolické církvi nezávislá luteránská církev Protestanti

  Reformátor, působil v Ženevě  Prosazoval strohý a přísný životní styl  Zakázal veřejné zábavy  Z kostelů dal odstranit sochy a obrazy  Tvrdá práce = ideál správného zbožného života  Přívrženci - KALVINISTÉ Jan Kalvín

  Německé státy – spory mezi katolíky a luterány – vedly k náboženským válkám – dlouhé boje nakonec skončily dohodou  „Čí země, toho náboženství“ – šlechta si mohla vybrat mezi katolictvím a luteránstvím, poddaní se museli připojit k vyznání své vrchnosti Dohoda

  Anglický král Jindřich VIII. se chtěl dát rozvést se svou manželkou Kateřinou Aragonskou  Papež odmítl rozvod povolit  Jindřich VIII. převzal papežská práva v zemi a založil vlastní anglikánskou církev  Přijímání podobojí, manželství kněžích, angličtina jako bohoslužebný jazyk JVIIIJVIII Anglikánská církev

  Katolická církev svolala koncil – opatření proti nejčastěji kritizovaným nepravostem  Postupně získávali nové věřící  Nově založený jezuitský řád – zaměřovali se především na školství – měli působit v zemích kde se rozšířily reformační myšlenky Koncil