Dialog versus vyjednávání - je mezi nimi nějaký rozdíl? Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard 25.4. 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Jak dobře vybrat dodavatele pro dlouhodobou spolupráci.
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Informace o průběhu veřejné zakázky na lesnické práce 2012+
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Metodika projektového investování - Případová studie Petra Wendelová Jim Wheeler Libor Cupal David Koudela 2. a Tato zakázka je financována Evropskou.
Vyjednávání Jaroslav Bartoň.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA - ADAPTABILITA Nestátní neziskové organizace – partneři pro rozvoj PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI MMR, STAROMĚSTSKÉ.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
PROHLUBOVÁNÍ VZDĚLÁVÁNÍ LÉKAŘŮ IPVZ Plzeň České Budějovice.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Stanovení postupu soutěžního dialogu Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Případová studie Kromhoutova kasárna Maarten Groothuis.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Proces partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP) Zadávání zakázek v širších souvislostech Jim Wheeler 3. a Tato zakázka je financována.
Proč potřebujeme nákupčí zdravotní péče MUDr. Pavel Hroboň, M.S.
Korupce a veřejné zakázky
Práce s mezinárodními dodavateli Školení na řízení plánování a procesů PPP Twinningový projekt CZ/2005/IB/FI/04 Mikko AJ Ramstedt Senior Project.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY Semestrální projekt 2013/2014 Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
VYUŽITÍ SOUTĚŽNÍHO DIALOGU V PROJEKTECH PPP Nejnovější zkušenosti Nizozemí a Velké Británie Ing. Eduard J a n o t a náměstek ministra financí Ministerstvo.
WORKSHOP MEDICÍNSKÉHO PRÁVA A BIOETIKY “Etické a právní aspekty lékařského výzkumu” Ing. Marie Fialíková, MBA 31. květen 2011.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Zkušenosti se soutěžním dialogem ve Velké Británii z poslední doby Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard
Skupinové interview (Focus group)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Ing.K.Šimeček Stav otvírání trhu s energií v ČR z pohledu SVSE Září 2002.
Tento text upravíte v menu: Zobrazit / Záhlaví a zápatí1 Zkušenosti s dobrovolnou transparentností zadávání veřejných zakázek Mgr. Jan Farský starosta.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY CVIČENÍ: Semestrální projekt Podmínky udělení zápočtu Ing. Roman Danel, Ph.D. Institut ekonomiky a systémů řízení.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Možnost kombinace dotací s EPC v rámci OPŽP
Personální plán pro podnikatelský plán
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Evropské Aspekty Veřejných Zakázek a Koncesí Praha, Petr Wagner, DG MARKT.
Důvody vypsání výběrového řízení na připojení města k internetu 1) Firma Logicprim s.r.o. neplní dlouhodobě smluvní závazek na záložní bezdrátové připojení.
Zákon o zadávání veřejných zakázek v Polsku. Právní základ ZÁKON ze dne 29. ledna 2004 o zadávání veřejných zakázek prováděcí vyhlášky.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
 červenec 2014 – vláda schválila návrhy operačních programů a programy byly odeslány Evropské komisi = začátek tzv. formálního vyjednávání.  říjen 2014.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Ekonomika malých a středních podniků
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Tisková konference Informační kampaně státu kvalitně a efektivně: „Metodické kuchařky“ pro veřejné zakázky na komunikaci a marketing 2. března 2017.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
REFORMA MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Strategie regionu, obce
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Korupce při veřejných zakázkách v ČR a SR
Systém odměňování pracovníků ve vybraném podniku
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Publikace versus patenty, úskalí licencování
Michal Šperling - EUREDIS
Veřejné zakázky Robert Páleník
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Dialog versus vyjednávání - je mezi nimi nějaký rozdíl? Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard

Definice „Dialog“: konverzace, rozhovor, rozmluva, povídání, komunikace, výměna názorů „Vyjednávání“: dohadování, rozhovor, rozmluva, diskuse, smlouvání, sjednávání úmluvy Článek 29„…dialog, jehož cílem je určit a vymezit prostředky, které nejlépe vyhovují pro splnění potřeb [zadavatele]“ Článek 30„vyjednávají veřejní zadavatelé s uchazeči o jimi podaných nabídkách, aby je přizpůsobili požadavkům [zadavatele]“

Náměty k zamyšlení – podobnosti a rozdíly Zkušenosti z VB – někteří zadavatelé jsou pozadu a zůstali u vyjednávacího řízení Názor Komise:  Individuální dialog s účastníky o jejich názorech a řešeních (nemohlo by jich být více/nemohly by být lepší?)  Zadavatel by mohl žádat písemné návrhy „třeba v podobě postupně doplňovaných/vylepšovaných nabídek“  Je třeba vybírat na základě písemných dokumentů, i když neobsahují všechny prvky požadované ve finálních odpovědích na výzvu k podávání nabídek

Náměty k zamyšlení – podobnosti a rozdíly (2) Počáteční nákladové zatížení zájemců?  Všichni zájemci musí detailně pokrýt všechny aspekty ve fázi výzvy k podávání nabídek nebo dokonce i dříve  Kompletní odpověď na výzvu k podávání nabídek nutně zahrnuje rady právníků týkající se podmínek zakázky a pravděpodobně i dalších odborníků  Tlak na snížení počtu řešení/uchazečů Vyčlení na to financující subjekty prostředky? Zapojí se příliš pozdě a budou požadovat změny nad rámec objasňování/potvrzování závazků?

Potenciální obtíže ve fázi dialogu Některé z následujících již byly zmíněny:  Důvěrnost a „zlatý valoun“  „Inovativní diktátorství“  Zabránění roztříštěnosti informací – uvádět ve výzvě k účasti v soutěžním dialogu co nejvíce informací?  Nedostatečné zajištění navazujících fází  Snížení počtu řešení namísto účastníků řízení

Potenciální obtíže ve fázi dialogu (2) Pár dalších:  Nutnost použít finální zadávací kritéria k výběru  Přičíst body pesimistickým nebo optimistickým nabídkám?  Pasivní uchazeči vyčkávající, až za ně práci odvedou ostatní  Kdy ukončit dialog?  Sázky „na jistotu“ (podání několika nabídek)  Platby uchazečům a národní precedens  Vývoj tzv. „one-way“ nabídek?

Potenciální výhody, které by měly být zachovány Soutěžní tlak až do pozdních fází –udržení zájmu uchazečů! Možnost zvážit několik prostředků k dosažení cílů:  Financování pomocí dluhopisů versus konvenční financování  Společný podnik/stínové mýtné/poskytování služeb  Tunel/most/trajekt Výslovné právo provádět platby, aby proces nepřetržitě pokračoval

Otázky?

Dialog versus vyjednávání - je mezi nimi nějaký rozdíl? Jonathan Davey, Partner, Addleshaw Goddard