VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ. POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
DUCHOVNÍ POTŘEBY (NEJEN) UMÍRAJÍCÍCH PACIENTŮ A JAK SE K NIM STAVĚT
Pravděpodobné příčiny a důsledky reality rodiny v ČR
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Vymezení a funkce volného času
Pozitivní hodnocení sebe
ZÁVISLOST NA NIKOTINU, ODVYKÁNÍ
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PSYCHICKÉ JEVY.
Závislost, nebezpečná závislost.  - je stav, kdy někdo nebo něco je podmíněn nějakou okolností nebo situací  - kterou potřebuje (nebo si myslí že ji.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
KOŘENY HOMOSEXUALITY. KONTEXT VŠICHNI JSME LIDSKÉ BYTOSTI VŠICHNI JSME SEXUÁLNÍ STVOŘENÍ VŠICHNI JSME HŘÍŠNÍCÍ.
Sociální mobilita Sociální mobilita je pohyb sociálních subjektů (jednotlivých osob) v sociálním prostoru tvořeném soustavou sociálních pozic. P. Sorokin.
Návykové látky, závislosti
OSOBNOST.
ÚVOD: Čin, nikoliv životní styl ORIENTACE: Kinseyho studie ODPOVĚĎ NA MATOUCÍ PROBLÉM: V dnešní době se většina lidí nikdy nezamyslí nad otázkou změny.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Náročné životní situace, konflikty
Rizikového chování v dospívání
Humanistické a existenciální teorie v SP
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Péče o osoby s afázií.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství PSYCHOSOMATIKA Psychosociální vlivy působící na vznik infarktu myokardu.
PSYCHOLOGIE LIDSKÉHO VÝVOJE
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Psychologie osobnosti
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Sociální psychologie osobnosti
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
INTERVENČNÍ TÉMA – KVALITA ŽIVOTA Tipy a nástroje k vytváření a prezentacím snímků v širokoúhlých formátech.
PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE JAKO ODBORNÁ A PROFESNÍ ČINNOST:
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Kam kráčíš komunito ? Změny terapeutických komunit v měnícím se světě. Bratislava 2008 Dr. Martina Richterová Těmínová.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Financování zdravotnictví v ČR Kde jsme a jak dál? Ladislav Friedrich.
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Vznik a průběh těžkého duševního onemocnění Tereza Slavíčková o.s. Baobab.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Závislí jako cílová skupina sociálních služeb. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
DOBRODRUŽSTVÍ ZMĚNY A SEBEPOZNÁNÍ. 3 HLAVNÍ TÉMATA:
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Partnerské násilí Osobnost agresora.
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
psychologie osobnosti - motivace
MOTIVACE.
Socializace Kejřová.
Vymezení a funkce volného času
Psychologie v obezitologii
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Péče o osoby s afázií.
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
5. Kultura jako řešení problémů přežití
Transkript prezentace:

VZESTUPY A PÁDY SILVIE QUISOVÁ

POROZUMĚT ZNAMENÁ POMOCI

SMYSL ŽIVOTA = řád, harmonie, potřeba jistoty, bezpečí, vnitřní jednota …

CHAOS = únik, patologie, závislost …

Co kdybych zítra zemřel?

Jak budu žít dalších 20, 30 let … ?

Jak přežít dnešní den?

PROČ?

FAST FOOD

Osobnost závislého jedince: celková nevyzrálost, nevyváženost ve struktuře osobnosti, neschopnost přijímat negativní emoce, nezdrženlivost, úzkostnost, neuroticismus, sklon k depresím, neochota snášet po nějaký čas neuspokojení potřeb a napětí, malá sociální vybavenost pro hledání alternativních řešení obtížných životních situací, pochybování o sobě, o smyslu života ….

Čím prochází závislý jedinec? nutkání nebo silná touha, zhoršení chování, tělesné problémy, potřeba zvyšování dávky, zanedbávání jiných stránek života, užívání navzdory škodlivosti.

VÝZKUMY

Podmínky úspěšné abstinence: bio-psycho-socio-spirituální přístup, rovnocenný přístup, stop bažení pro bažení, podpora zdraví, pozitivní motivace, disciplína, kvalitní trávení volného času, komunikace, vzory, autorita s láskou, láskyplné prožitky a uspokojivé vztahy, příležitost ke změně, proces osobnostního růstu, dlouhodobě uspokojivé prožitky, posilování duchovního zdraví, cíle ……

Možnost svobodné volby každého jedince ….