Rudolf Čihák, CEO, IdeaMarkets Martin Pavlica, CEO, Intelligent Markets 2 ÚSPĚŠNÉ VYUŽITÍ KOLEKTIVNÍ INTELIGENCE V KORPORÁTNÍ PRAXI
3 1. Firmy velmi často říkají, že potřebují inovovat INOVACE VE FIRMÁCH nicméně spousta projektů končí v šuplíku, nebo jako zmařená investice, protože je zákazníci nechtějí… 2. Vedení společností představuje zaměstnancům své strategické vize nicméně zaměstnanci strategické vize společnosti často neznají – nezajímají se o ně… vidí pouze svůj “BAU” 3. Řízení lidských zdrojů hledá optimální motivační systém nicméně stanovení a následné vyhodnocení KPIs není vždy optimální… Kolektivní inteligence v korporátní praxi
4... svým zaměstnancům, zákazníkům nebo obchodním partnerům umožníte aby vymýšleli nápady, spolupracovali na inovativních produktech, službách, procesech, zákaznické zkušenosti a zároveň máte jistotu, že tyto nápady nikde nezapadnou. PŘEDSTAVTE SI ŽE, …... dokážete velmi přesně předpovědět, které nápady budou ve skutečném světě úspěšné a proto se vyplatí do nich investovat.... se vám dlouhodobě daří aktivně angažovat své zaměstnance ve strategických záměrech společnosti a zároveň přesně víte, kdo je ve vaší společnosti inovátor, nebo investor a zdali je vaše společnost jako celek inovativní. Kolektivní inteligence v korporátní praxi
Portál pro nápady Zaměstnanci i zákazníci mohou na portále rozvíjet nápady a zlepšovací návrhy. Spolupracují na řešení inovací formou tzv. crowdsourcingu. Prediktivní trhy Virtuální tržiště nápadů, kdy účastníci hodnotí nápady formou hry na akciový trh s virtuální měnou. Prediktivní trhy předpovídají velmi přesně jaké projekty budou úspěšné. …ŘEŠENÍ EXISTUJE 5 Kolektivní inteligence v korporátní praxi
Díky své tvořivosti, zkušenostem a znalostem mohou zákazníci a zaměstnanci vylepšovat služby a produkty na principu otevřené inovace a kolektivní inteligence Zapojení zákazníků a zaměstnanců formou hry posiluje vztah k firmě a generuje pozitivní reputaci Možnost vyhlašovat soutěže na nápady k řešení určitých problémů/témat spojených s rozvojem inovací PŘÍNOSY IDEAPOLY 6 Dlouhodobý sběr dat o potřebách zákazníků v strategických oblastech a tím dlouhodobě lepší cílení produktů a služeb Zjištění míry inovativnosti a tvořivého potenciálu mezi zaměstnanci firmy Kolektivní inteligence v korporátní praxi
HISTORIE 7 první prediktivní trhy na Wall Street před r – trhy s “akciemi” výsledků prezidentských voleb 1988 Iowa Electronic Market – odhady výsledků politických událostí 1996 Holywood Stock Exchange – odhady úspěšnosti a výdělečnosti filmů po r ve velkých korporacích (Coca-Cola, Pfizer, Siemens, Masterfoods, BestBuy, Motorola, Google) v současnosti využívány také vědeckými a státními organizacemi (NASA, americké Ministerstvo obrany) IDEAPOLY JE JEDINÝ PREDIKTIVNÍ TRH PRO INOVACE V ČR. Kolektivní inteligence v korporátní praxi
8 Společnost orientovaná na Business aplikace inteligentních systémů zpracování informací, zejména nestrukturovaných Strategičtí partneři Svaz průmyslu a dopravy ČR Česká pošta, s.p. T-Mobile ČR, a.s. IBM IDEAPOLY V KORPORÁTNÍ PRAXI Renomovaná realitní kancelář působící na českém trhu více než 20 let Nabízí veškeré zprostředkovatelské služby - koupi, prodej či pronájem nemovitostí Osobám soukromým i tak podnikatelským subjektům Velmi konkurenční obor podnikání Vysoká potřeba neustálé inovace realitního businessu
9 PŘEHLED OBCHODOVANÝCH NÁPADŮ Kolektivní inteligence v korporátní praxi
10 PROBÍHAJÍCÍ OBCHODY Kolektivní inteligence v korporátní praxi
11 VÝVOJ TRŽNÍ CENY NÁPADŮ Kolektivní inteligence v korporátní praxi
12 KAŽDÁ FIRMA MŮŽE INOVOVAT Ideapoly je řešení, které dává slovu inovace konkrétní obsah formou hry zapojuje zaměstnance i zákazníky do inovací firmy větší prediktivní přesnost v odhadu reálného tržního úspěchu inovací než výzkumy trhu pomáhá strategicky rozhodovat do jakých inovací investovat