Písemnosti při obchodování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

VY_32_INOVACE_08_PEK_466_Kou
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Smlouvy kupní smlouva, smlouva o smlouvě budoucí, předkupní právo, smlouva o dílo, mandátní smlouva Mgr. Petra Malaníková.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Objednávka OBJEDNÁVKA - pokud je odběratel spokojen s nabídkou dodavatele, zasílá mu objednávku. Formy písemných objednávek: obchodní dopis formulář oddělitelná.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Objednávka Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.906.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Komunikace v obchodním styku – objednávka
Tato prezentace byla vytvořena
© Letohradské soukromé gymnázium o.p.s. Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra © Letohradské soukromé gymnázium o.p.s.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Návěští NÁVĚŠTÍ (AVÍZO) - písemnost, kterou dodavatel oznamuje odběrateli, že zboží je připraveno k přepravě (používá se při dodávkách většího množství.
Zahraniční obchod Vývozní operace.
Tato prezentace byla vytvořena
POTVRZENÍ O PŘIJETÍ OBJEDNÁVKY
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Obchodní a platební procesy
Struktura obchodní smlouvy Vypracovali: Jana Polednová Ondřej Tvrdoň.
Vnitropodnikové písemnosti
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nabídka 1.
Návaznost obchodních písemností Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Urgence Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA2.907.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Poptávka 1.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK231.
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
Obchodní a platební procesy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zahraniční obchod Dovozní operace. Dovozní operace jsou všechny potřebné činnosti, které dovozu předcházejí a s dovozem souvisejí. Dovozní operace jsou.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní písemnosti Obchodní písemnosti Ing. Ludmila FRIDRICHOVÁ, Ph.D. Materiály vznikly za podpory grantu FRVŠ 3102/2006.
Typy dopisů korespondence
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nevyžádaná nabídka NEVYŽÁDANÁ NABÍDKA - obchodní dopis, ve kterém se firma snaží získat zákazníky. Nevyžádaná nabídka je určena: pro současné (dřívější)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Komunikace v obchodním styku – nabídka
U R G E N C E Písemnosti při porušování kupních smluv
Struktura obchodní smlouvy
Struktura obchodní smlouvy a obchodního dopisu
OBCHODNÍ DOPIS - požadavky:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_02.
Obchodní smlouva. Vymezení obchodní smlouvy písemnost, ve které si dodavatel a odběratel zavazují k určitým povinnostem a získávají také určitá práva.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_04.
Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_03.
Zásobování prodejny a dokumenty s tím spojené Ing. Jan Weiser.
VZTAH DODAVATEL ODBĚRATEL PÍSEMNOSTI V OBCHODNÍM STYKU.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S1_12.
POSTUP A PODMÍNKY POVINNOSTI DODAVATELE  Dodat zboží přesně podle smlouvy, potvrzené objednávky - druh, velikost, množství, rozměry, kvalita, cena,
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
Struktura obchodní faktury
Urgence Autor: Libuše Bendová.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdena Rojíková Název materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Riskuj Písemná a elektronická komunikace – NEPRAVIDELNOSTI PŘI PLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV.
DODACÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKA
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Zahraniční obchod Dovozní operace.
Transkript prezentace:

Písemnosti při obchodování Ivana Rybáčková

Písemnosti při obchodování DODAVATEL Nevyžádaná nabídka Nabídka Potvrzení objednávky Návěstí zásilky (avízo) Dodací list, faktura Odpověď na reklamaci Odpověď na urgenci Odpověď na upomínku ODBĚRATEL Poptávka Odpověď na nabídku (objednávka) Odvolávka (zpřesňuje objednávku) Přepravní dispozice Reklamace Urgence Upomínka (1. upomínka, 2. upomínka, poslední upomínka – pokus o smír)

Nabídka Každá nabídka by měla obsahovat: Popis nabízeného zboží (služby) Cenu zboží (služby), event. Množství, které prodávající může dodat Dodací, platební a přepravní podmínky Výzvu k objednávce Nabízet lze také volná místa, obytné a skladovací prostory, pozemky aj. V těchto případech se nabídka přibližuje spíše propagačním materiálům. Zvláštní typ nabídky – dopisy rozesílané vybraným skupinám adresátů (lékaři, právníci apod.) Obsahují propagační nabídky a jedná se prakticky o reklamní písemnosti.

Nevyžádaná nabídka je iniciativou prodávajícího Musí být přesvědčivá a bezvadná i po formální stránce Cíl – získat zákazníka Musí obsahovat: oslovení zákazníka, zdvořilostní fráze,výzvu k objednávce, závěrečnou zdvořilostní větu. Měla by se týkat vždy jen jednoho předmětu (nenabízet současně čistokrevná štěňata a zajišťování pohřbů Nevyžádanou nabídkou jsou i nejrůznější propagační odpovědní dopisnice, odpovědi na poptávkové inzeráty nebo písemnosti při průzkumu trhu. Může mít formu inzerátu, ale může jít také o individuální písemnost.

Poptávka Kupující hledá nejvhodnějšího prodávajícího Může požádat o cenu, vzorky, event. o dodací podmínky Je vhodné uvést i způsob získání informací o dodavateli V závěru poptávky se vyžaduje brzká nabídka Pokud je podkladem nabídky inzerát nebo propagační dopis, zajímají kupujícího i doplňující nebo zpřesňující informace Poptávka je nezávazná !!!

Vyžádaná nabídka Odpověď na poptávku Budoucí prodejce v ní musí odpovědět na všechny dotazy v poptávce, zaslat prospekty, katalogy, apod. Neměla by být záporná – pokud prodejce právě nemá zboží na skladě, nabídne jiný typ nebo si zboží obstará. Nechceme odradit budoucího zákazníka!!!

Odpověď na nabídku Kladná odpověď na nabídku = Objednávka Pokud obdržíme nevyžádanou nabídku ve formě propagačního dopisu, nemusíme na ni reagovat Při individuálně adresované nabídce záleží na adresátovi, zda odpoví Kladná odpověď na nabídku = Objednávka

Úprava nabídky Kupující může požádat o úpravu nabídky – o výhodnější smluvní podmínky (snížení ceny, jiný termín dodávek, …) Prodávající se snaží vyjít co nejvíce vstříc. V případě záporné odpovědi – formulovat velmi taktně, i když naprosto jednoznačně. Nejlepší výsledek – kompromisní řešení vyhovující oběma stranám

Záporná odpověď na nabídku Zamítavou odpověď je nutné vhodně stylizovat, aby event. budoucí partnery zcela jednoznačně neodradila

Objednávka – vždy doporučené!!! základ pro uzavření kupní smlouvy Odesílá se ve dvojím vyhotovení (jedno partner vrátí obratem potvrzené objednateli) Pokud je objednávka odesílána faxem – nutné odeslat ještě její originál Posíláme formou dopisu nebo na formuláři Můžeme odeslat e-mailem – buď přímo v textu zpráva nebo jako přílohu. I v tomto případě by měl být příjem objednávky ihned zpětně potvrzen. Možné vyřídit telefonicky nebo při osobním jednání – nutné dodatečně zaslat i písemně (co nejdříve).

Objednávka má obsahovat: Číslo objednávky Datum objednávky Název objednávajícího subjektu vč. Adresy Číslo telefonu, faxu, e-mail adresu objednávajícího Přesný popis objednávaného zboží Množství a cenu (bez DPH nebo s) Termín a způsob dodání Způsob placení (hotovost, příkaz..) Číslo účtu a peněžní ústav kupujícího Způsob potvrzení objednávky Podpis objednávajícího Razítko (není podmínkou)

Reakce na objednávku Potvrzení objednávky Odmítnutí objednávky dodavatelem V některých případech může dojí i ke Zrušení objednávky

Potvrzení objednávky Na vráceném vyhotovení, faxem nebo e-mailem Může mít formu obchodního dopisu, měl by obsahovat poděkování za objednávku. Dále je nutné zopakovat údaje o množství a ceně objednaného zboží a další důležité podmínky. V závěru dopisu – ujistit, že objednávka bude vyřízena k jeho spokojenosti, event. uvést konkrétní termín vyřízení objednávky. Není chybou poslat potvrzení objednávky doporučeně.

Odmítnutí objednávky dodavatelem Dodavatel není povinen vyřídit: Objednávku bez předchozí nabídky Pozdě zaslanou objednávku Objednávku, která má s ohledem k nabídce pozměněné údaje Objednávky zaslané včas a v souladu s nabídkou může odmítnou pouze vzhledem ke zvýšení cen nebo proto, že zboží již nevyrábí. Odmítnutí má obsahovat poděkování za objednávku, zdvořilé odmítnutí spolu se zdůvodněním event. novou nabídku.

Zrušení objednávky Velice nepříjemné pro obě strany Správně lze zrušit jen tehdy, dojde-li zrušení k dodavateli dříve než samotná nabídka nebo současně s ní Proto se většinou řeší telefonicky, faxem nebo e-mailem, dodatečně se potvrzuje dopisem obsahujícím důvody zrušení. Zdvořilá formulace Dojde-li ke zrušení vinou dodavatele – může být stručná, bez omluvy a zdůvodnění. Pokud zrušení objednávky přijde později, je na dodavateli, zda zákazníkovi vyhoví. Vhodné zaslat DOPORUČENĚ.

Kupní smlouva Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu movitou věc, povinen předat kupujícímu doklady, které se ke zboží vztahují Kupující se zavazuje zaplatit kupní cenu, která byla ve smlouvě dohodnuta. Písemně, lze i ústně

Smlouva o dílo Provedení určitého díla Zhotovitel je povinen provést dílo na svůj náklad a na své nebezpečí ve sjednané době. Objednatel je povinen provedené dílo převzít.