KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Strategie podniku v globálním světě
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám"
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NIKAZAM „Posílení konkurenceschopnosti absolventů MENDELU v oblasti rozvojové spolupráce a managementu přírodních zdrojů v zemích třetího světa“ ,
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podniková ekonomika Personální činnost.
2. téma 1MU305, 211 – Manažerské účetnictví I.
Předmět: Řízení podniku 1
Základy marketingu šestá přednáška
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Paradigma klasického strategického myšlení Josef F. Palán.
NOVÝ KONTRAKT MEZI VĚDOU A SPOLEČNOSTÍ? Tereza Stöckelová Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
Prosperita organizace
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Organizace a řízení nadnárodních společností
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Rizika podnikání Odvracet rizika znamená předvídat a vytvářet adekvátní finanční zdroje, aby organizace mohla účinně čelit dopadům očekávaných rizik.
Poradenství v obecném řízení
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Implementace veřejného zájmu Veřejné politiky. CYKLUS VEP  KDE JSME ? (identifikace a formulace VZ) - různé varianty řešení problému (kriminalita, dopr.
Instituce, nositelé a nástroje hospodářské politiky
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Tržní prostředí.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Faktory ovlivňující využívání ložisek. Faktory – rizika, vnitřní faktory interní (geologická rizika) externí (technologická, ekonomická, strategická,
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Podklady pro zpracování semestrální práce
Strategie regionu, obce
Osobní management – modul č.4
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

KRIZE NENÍ HROZBOU! JE PŘÍLEŽITOSTÍ K ROZVINUTÍ DOSUD OPOMÍJENÝCH PŘEDNOSTÍ TRŽNÍ EKONOMIKY. Zbyněk Pitra, předseda Rady expertů ČMA Golem klub, Praha 19.ledna 2012

Exogenní jevy Organizace působící v tržní ekonomice jsou nejenom ekonomické, ale také společenské subjekty! INSTITUCE Veřejná správa Transparentnost Právní systém SOCIÁLNÍ A POLITICKÉ PODMÍNKY Hodnoty Kvalita života Kultura a vzdělanost ZDROJE Lidé Informace a znalosti Kapitál Suroviny TRŽNÍ EKONOMIKA (KAPITALISMUS) Regulace, legislativa, vymahatelnost práva POZITIVNÍ PŘÍNOSY: Prosperita, Rozvoj a inovace Výše příjmů Příležitosti Sociální nerovnost Škody na ŽP Finanční nejistota NEGATIVNÍ DOPADY SPOLEČNOST Společensky rušivé jevy, korupce, nepotismus, …

Hodnota pro zákazníka cílová skupina její potřeby a požadavky sortiment nabídky Zdroje zisku plán příjmů struktura nákladů marže produktivita KLÍČOVÉ ZDROJE pracovníci technologie, produkty prodej, distribuce, značka KLÍČOVÉ PROCESY pracovní činnosti postupy a metriky standardy Změna kteréhokoli z těchto čtyř prvků ovlivní působení ostatních prvků i celku DEFINUJ HODNOTU PRO ZÁKAZNÍKA I PRO ORGANIZACI SAMOTNOU VYMEZ FORMY JAK TUTO HODNOTU ZÍSKÁ ZÁKAZNÍK A JAK ORGANIZACE DOSAŽITELNOSTVÝNOSNOST PROVEDITELNOST Konkurence cenou Konkurence kvalitou (diferenciací) Klasický model podnikání MAXIMALIZACE HODNOTY PRO AKCIONÁŘE

Podnikatelské myšlení manažerů STRATEGICKÉ MYŠLENÍ SYSTÉMOVÝ PŘÍSTUPZDRAVÉ HOSPODAŘENÍ Identifikace příležitostiStanovení podnikatelských cílů Za jakých podmínek jsou dosažitelné? Podmínky dosažitelnosti cílů Proveditelnost interních opatření Scénáře provádění strategie Opatření ke vzniku podmínek dosažitelnosti Ekonomické výnosy (zisk) Dopady na životní prostředí Sociální přínosy a důsledky Rentabilita investic do jejich realizace Vyplatí se investice do realizace těchto opatření? Jaký společenský prospěch byl vytvořen? PODNIKATELSKÁ ETIKA Vyhodnocení jejího potenciálu

Stakeholders a veřejný zájem Dělba s partnery, společenské náklady HODNOTY Outsourcing, akvizice, fúze Vyladění uvnitř organizace i s partnery ZDROJEPROCESY VÝNOSY PŘIDANÁ HODNOTA INOVACE INFRASTRUKTURAINSTITUCE Nový model podnikání OPTIMALIZACE SPOLEČENSKÉHO PROSPĚCHU (CSV)

Působení manažerů v dnešních organizacích se mění 1 Mocenská autorita stupně pozice v hierarchii managementu organizace úkoly příkazy kontrola plnění Hlavní role: Zajistit plnění uložených úkolů kontrolou plnění za tím účelem vydaných příkazů podřízeným. Opory: profesní kompetence, rozhodovací pravomoci

Působení manažerů v dnešních organizacích se mění 2 Hlavní role: Vytvořit podmínky pro splnění podnikatelských cílů organizace Osobní autorita PROFESNÍ ZPŮSOBILOSTI: Manažerské techniky a metody Rozhodování Interní vazby Externí kontakty Mentoring a koučování VŮDCOVSKÉ SCHOPNOSTI: Osobní charisma Komunikace Vizionářství Podněcování Podpora Asertivita a empatie Manažerská etika OSOBNÍ PŘÍKLADDŮVĚRYHODNOST

Základní východiska diskuse Globální světová ekonomika je komplexní adaptivní systém; jeho integrální součástí jsou také podnikatelské subsystémy. Tržní ekonomika prochází pravidelnými krizemi v okamžiku, kdy působení podnikatelských subsystémů snižuje entropii nadřazeného systému (je v rozporu s trendy jeho vývoje). Řešení interních rozporů uvnitř komplexního systému je podmínkou jeho dalšího rozvoje (zvyšování efektivity jeho fungování). I příležitostí ke změně rolí jednotlivých subsystémů. Změna role (chování) podnikatelských subsystémů je založena na provedení podstatné změny - skokové inovace - stávajících modelů podnikání. Inovace modelu podnikání vyžaduje vznik externí infrastruktury, podporující jeho přijetí společností. A také změnu skladby i charakteru institucí, vymezujících stav společnosti (jejího společenského vědomí). Efektivita nového modelu podnikání je podmíněna provedením podstatných změn v působení manažerů dnešních organizací: musí opustit formální sílu mocenské pozice v hierarchické struktuře a rozvíjet neformální leadership v síťové struktuře vazeb týmů aplikujících self-management.