SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
12. Projekt – nástroj realizace změny
Management Ing. Jan Pivoňka.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
EGovernment Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Jednání implementátorů ORP Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum: 20.
Seminář ředitelů ZZ února III. pracovní seminář ředitelů nemocnic a zdravotnických zařízení Martin Zeman Masarykova nemocnice v Ústí nad Labem,
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Facility management ČSN EN
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Člen skupiny HVB Group E- HVB Bank Petra Slabá, HVB Bank Czech Republic a.s. Lucie Melicharová, learn2grow s.r.o.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
SBĚR A ANALÝZA VZDĚLÁVACÍCH A ROZVOJOVÝCH POTŘEB V ČESKÉ SPOŘITELNĚ, a.s. Mgr. Oldřich RANDULA, ředitel odboru vzdělávání, ČS, a.s. HR ŽIVĚ leden.
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Vznik JČP obchodní, s.r.o. Řešitel: Václav Pech Školitel: Prof. Ing. Jan Váchal, Csc. Bachelor of Bussines Studies 2004/2005 Institute of Technology, Sligo.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z Financování rozvoje, obměny a provozu ICT ve školách a školských zařízeních SIPVZ.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Business Partnering „Nejdůležitější přísadou receptu na úspěch je umění vycházet s lidmi.“ Theodore Roosevelt.
1 Informační strategie Zlínského kraje a první etapa její realizace Hynek Steska David Melichar
Konference SI Praha Ladislav Přívozník is:energy czech a.s.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Statutárního města Liberec
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
1 Měření efektů manažerských vzdělávacích a rozvojových aktivit Štěpán Galbavý Partner Inventa,s. r. o.
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Národní konference kvality ve veřejné správě
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Organizace a organizování podniku
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Dobré odpoledne.
Management - Organizování
Management - Organizování
Duben 2006 SDZA Správa datových zdrojů a aplikací.
Moderní personalistika
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Interaktivní personální portál
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Transkript prezentace:

BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ PRG-ZPD008-20041008-11373P1C BUSINESS PARTNER ZKUŠENOSTI ZE SKUPINY ČEZ Pavel Puff 23.1.2008

SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ

UPLATNĚNÍ MODELU BUSINESS PARTNERINGU VE SKUPINĚ ČEZ Uplatnění modelu od poloviny roku 2005 Vnější vlivy při uplatnění modelu integrace distribučních společností do Skupiny ČEZ vznik procesních dceřiných společností rozhodnutí o integraci personálních útvarů do ČEZ, a.s. a způsobu personální práce ve Skupině ČEZ (původně 6 personálních útvarů) Nastaveny dva modely fungování služba vnitřnímu zákazníkovi (ČEZ, a.s.) služba externímu zákazníkovi (dceřiné společnosti) částečně rozdílné nastavení způsobu poskytování služeb (rozsah, zajištění) Nové výzvy pro personalisty musíme se učit nové věci část zaměstnanců outsourcována (nařízení vystřídáno vyjednáním)

DISLOKACE PRACOVIŠŤ PODPORY INTERNÍHO ZÁKAZNÍKA JE PŘIZPŮSOBENA JEHO ROZMÍSTĚNÍ

CENTRA PODPORY EXTERNÍHO ZÁKAZNÍKA JSOU UMÍSTĚNA V SÍDLECH OBSLUHOVANÝCH SPOLEČNOSTÍ

ORGANIZAČNÍ STRUKTURA ÚTVARU ZODPOVĚDNÉHO ZA BUSINESS PARTNERING

BYLY VYDEFINOVÁNY ZÁKLADNÍ PRINCIPY FUNGOVANÍ BUSINESS PARTNERINGU Segmentace zákazníků Jednotně nastavené a realizované služby Dostupnost služby ve všech regionech Dosažení požadované efektivity Osobní odpovědnost za výkon HR činností v dohodnutém standardu

SEGMENTACE ZÁKAZNÍKŮ Klíčoví zákazníci Ostatní zákazníci generální ředitel ČEZ, a.s. a dceřiných společností Skupiny ČEZ ředitelé divizí ČEZ, a.s. a ředitelé úseků dceřiných společností Skupiny ČEZ zástupci odborových organizací zástupci Evropské rady zaměstnanců Ostatní zákazníci vedoucí zaměstnanci společností Skupiny ČEZ expertní střediska středisko služeb pro zaměstnance orgány státní správy – úřady práce školy a učiliště

JEDNOTNĚ NASTAVENÉ A REALIZOVANÉ SLUŽBY Pro nastavení fungování bylo potřeba provést srovnání způsobu poskytování služeb (slučovalo se šest personálních útvarů!) provést analýzu rozdílů ve stávajícím způsobu poskytování služeb rozhodnout o sjednocení nebo akceptaci rozdílu v poskytování služeb zpracovat procesní modelu stanovit standardy poskytovaných služeb

DOSTUPNOST SLUŽBY VE VŠECH REGIONECH Problém obsluhy především v dceřiných společnostech centrum podpory externího zákazníka x pracoviště v celé ČR Řešení - maticový způsob obsluhy a odpovědnosti za zákazníka centrum podpory externího zákazníka v sídle společnosti – zodpovědnost za komplexní službu centrum podpory externího zákazníka mimo sídlo společnosti – výkon činnosti pro zákazníka koordinované ze sídla společnosti obdobná podpora ze stran pracovišť personalistiky určených pro ČEZ, a.s. a naopak

DOSAŽENÍ POŽADOVANÉ EFEKTIVITY Pro dosažení požadované efektivity bylo potřeba rozhodnout o sjednocení nebo akceptaci rozdílu v poskytování služeb stanovit standardy poskytovaných služeb Pro nastavení optimálního počtu zaměstnanců byl rozhodující výsledek nastavení procesů a standardů srovnání se obdobnými společnostmi v ČR a západní Evropě Nastavení metriky pro posouzení efektivity dosažení koeficientu 1,3 personalisty na 100 obsluhovaných zaměstnanců podíl busineness partnerů je cca 0,5 personalisty na 100 obsluhovaných zaměstnanců

OSOBNÍ ODPOVĚDNOST Pro nastavení a fungování principu osobní odpovědnosti business partnera je potřeba zejména definovat pravomoci a odpovědnosti trvale rozvíjet znalosti a dovednosti z oblasti personalistiky rozvíjet znalosti problematiky všech zákazníků nastavit systém měření kvality služby a spokojenosti zákazníka

VYPLÁCÍ SE ČINNOSTI POSKYTOVAT FORMOU OUTSOURCINGU? Díky outsourcingu je možno sladit personální politiku ve všech obsluhovaných společnostech Skupiny ČEZ nasadit jednotné nástroje využívat podpory ostatních pracovišť business partnerů centralizovat některé vybrané činnosti personální práce (expertní střediska, středisko služeb zaměstnancům)

TŘI CHARAKTERISTICKÉ PROBLÉMY SOUVISEJÍCÍ S VYUŽÍVÁNÍM MODELU BUSINESS PARTNERINGU Můj pohled na věc Nastavení vazby mezi business partnery a střediskem služeb pro zaměstnance Nastavení vazby mezi business partnery a expertními středisky Nastavení vazeb mezi business partnery navzájem

PRG-ZPD008-20041008-11373P1C ROLE BUSINESS PARTERA

DEFINICE ROLE BUSINESS PARTNERA Zákazník Zákazník Personální manažer Prodejce a spolutvůrce produktů Poskytovatel služeb

PERSONÁLNÍ MANAŽER Chápe a rozumí businessu zákazníka Koučuje Ovlivňuje Spolurozhoduje Řídí Zodpovídá

PRODEJCE A SPOLUTVŮRCE PRODUKTŮ Iniciuje tvorbu produktů Spoluvytváří produkty Komunikuje a „prodává“ produkty Zajišťuje zpětnou vazbu od zákazníka

POSKYTOVATEL SLUŽEB Zajišťuje výkon služeb v požadované kvalitě a termínech Zprostředkovává dodávku požadovaných služeb od ostatních útvarů divize personalistika Zajišťuje zpětnou vazbu od zákazníka

JAK VYPADÁ SPRÁVNÝ BUSINESS PARTNER? OSOBNÍ ROZVOJ BUSINESS PARTNERA ZNALOSTI GENERALISTA V OBLASTI LZ BUSINESS ZÁKAZNÍKA FIREMNÍ PROSTŘEDÍ KOMUNIKATIVNOST PRODEJNÍ DOVEDNOST VÝKON RESPEKT DŮVĚRA ODPOVĚDNOST PRAVOMOC

TŘI CHARAKTERISTICKÉ PROBLÉMY SOUVISEJÍCÍ S ROLÍ BUSINESS PARTNERŮ Můj pohled na věc Zn.: „Hledáme generalistu“ Mládí vpřed!? „Stokholmský syndrom“ business partnera