Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému, tvorba výzkumného týmu, zpracování projektu výzkumu Realizační, zpracovací – zajištění primárních dat v terénu, kontrola správnosti dat, statistická a obsahová analýza dat Vyhodnocovací – interpretace informace, doporučení a návrh opatření k praxi na základě výsledků, metodologické vyhodnocení výzkumu, závěrečná zpráva.
Identifikace informační potřeby, určení problému a stanovení výzkumného cíle Děje se tak ve spolupráci zadavatele a zpracovatele, zadavatel určuje „co“, zpracovatel „jak“. Výzkumným problémem je reálný nedostatek nebo porucha v sociálních a sociálně psychických jevech a procesech (konflikty, odmítání změn, slabý vliv zvolených nástrojů apod.) neznámá skutečnost, v důsledku budoucích rozhodnutí, kterou je nutno vyjevit (projektovaná skutečnost, budoucí kupní chování apod.)
Obecné vymezení zkoumaného problému v podmínkách podniku Motivační výzkum Výzkum organizačního chování Výzkum spokojenosti pracovníků a sociální audit Výzkum spotřebitele Výzkum mediálního působení a veřejného mínění.
Vymezení cíle výzkumu Cíl(e) musí odpovídat informační potřebě a musí být stanoven(y) ve směru řešení problémové situace. Zřetelné oddělení poznávacích a realizačních cílů. Cíl(e) musí být jasně a konkrétně formulovány a musí být dosažitelné. Odsouhlasené cíle jsou závazné.