Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová 10.10. 2012 www.isspolygr.cz 1. Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Počítání s logaritmy Vytvořil: RNDr. Jitka Neuschlová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analytická geometrie II.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Lichoběžník - opakování DUM číslo: 17 Lichoběžník - opakování Planimetrie – lichoběžník.
Planimetrie - mnohoúhelník
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnoběžníky - opakování DUM číslo: 15 Rovnoběžníky - opakování Planimetrie – rovnoběžníky.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník - opakování DUM číslo: 11 Pravoúhlý trojúhelník - opakování.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Metodický list Materiál je určen pro 4. ročník 6letého Materiál je určen pro 4. ročník 6letého a 2. ročník 4letého studia, lze ho využít při opakování.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnoběžníky DUM číslo:14 Rovnoběžníky Planimetrie - rovnoběžníky Integrovaná střední.
Planimetrie - lichoběžník
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Kruh DUM číslo: 18 Kruh Planimetrie - kruh Integrovaná střední škola polygrafická,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník - opakování DUM číslo: 1 0 Trojúhelník - opakování Planimetrie – trojúhelník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
DUM číslo: 1 Název tohoto DUM Strana: 1 Název tohoto DUM Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
DUM číslo: 1 Logaritmy Strana: 1 Logaritmy Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující.
Planimetrie – kruh - opakování
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 02 Obecná rovnice přímky Analytická geometrie - přímka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Polohové úlohy 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Vzájemná poloha přímek daných obecnou rovnicí
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Porovnávání přímek v rovině
Vzájemná poloha přímek daných parametrickým vyjádřením
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Planimetrie – mnohoúhelníky - opakování
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 01 Parametrická rovnice přímky Analytická geometrie.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Pravoúhlý trojúhelník DUM číslo: 09 Pravoúhlý trojúhelník Planimetrie – Pravoúhlý.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Transkript prezentace:

Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Rovnice přímky DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie - přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Pokud není uvedeno jinak, je uvedený materiál z vlastních zdrojů autora ŠkolaIntegrovaná střední škola polygrafická Brno, Šmahova 110 Ročník4. ročník SOŠ Název projektuInteraktivní metody zdokonalující proces edukace na ISŠP Číslo projektuCZ 1.07/ Číslo a název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AutorIng. Silva Foltýnová Tematická oblastMatematika – Analytická geometrie Název DUMPřímka v rovině Pořadové číslo DUM 05 Kód DUM VY_32_INOVACE_05_M_FO Datum vytvoření Anotace Prezentace slouží k objasnění učiva obecná rovnice přímky

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímek v rovině -p ǁ q, rovnoběžné různé – žádný společný bod rovnoběžné splývající – nekonečně mnoho společných bodů p x q, různoběžné – jeden společný bod

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Určete vzájemnou polohu přímek a, b. a: 3x + 2y – 6 = 0 b: 6x + 4y – 12 = 0 3x + 2y – 6 = 0 -3x - 2y + 6 = 0 0 = 0 Přímky jsou splývající (totožné.)

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Určete vzájemnou polohu přímek m, r. m: 2x – 7y + 12 = 0 r: x – 3,5y + 9 = 0 Řešení: n m = (2;-7) n r = (1;-3,5) n m = k. n r vektory jsou lineárně závislé, přímky m, r jsou rovnoběžné různé.

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Určete vzájemnou polohu přímek a, b. a: 2x – y - 3 = 0 b: 3x + y - 2 = 0 Řešení: n a = (2;-1) n b = (3; 1) Přímky a, b jsou různoběžné.

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Určení průsečíku a,b: Řešíme soustavu rovnic – hledáme společné řešení (průsečík) přímek. 2x – y - 3 = 0 3x + y - 2 = 0 5x - 5 = 0 x = – y – 3 = 0 y = -1P [1; -1]

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ Příklad Napište rovnici přímky p, procházející bodem A [-1/4; 2/3], která je rovnoběžná s přímkou q: 2x – 3y + 7 = 0. Řešení: Rovnoběžné přímky mají rovnoběžné normálové vektory: p ǁ q, proto n p ǁ n q n q = (2; -3), n q = (2; -3) Obecná rovnice přímky p: 2x – 3y + c = 0 Dosadíme souřadnice bodu A do rovnice přímky.

DUM číslo: 05 Vzájemná poloha přímek Analytická geometrie – přímka v rovině Integrovaná střední škola polygrafická, Brno, Šmahova 110 Šmahova 110, Brno Interaktivní metody zdokonalující edukaci na ISŠP CZ.1.07/1.5.00/ (-1/4) – 3. 2/3 + c = 0 - ½ c = 0 c = 5/2 Obecná rovnice přímky p: 2x – 3y + 5/2 = 0 4x – 6y + 5 = 0