Marketing služeb Eliška Jirásková 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
CK – činnosti touroperátora
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Marketingový mix 4 P.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Lidé ve službách.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
MARKETINGOVÝ MIX.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Marketing nehmotného produktu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
MARKETING.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Vítejte na marketingu ve veřejném sektoru
8. Marketing.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
V hotelnictví a cestovním ruchu
Cenové strategie.
Transkript prezentace:

Marketing služeb Eliška Jirásková 2014

Trendy Služby doprovázeny hmotným zbožím. Stírání rozdílů mezi tržní sférou. Neustálé inovace terciárního sektoru.

Rozdíly oproti marketingu výrobního podniku Definice spotřebitele; Vysoká míra nehmotnosti a velké rozdíly; Profesní a etická a regulační omezení; Omezené znalosti či finanční prostředky.

Marketingový mix – 1. Produkt Životní cyklus služby (rozdíly oproti výrobnímu podniku); význam značky – od odlišení až po zhmotnění; vývoj nových služeb – především u neveřejného sektoru; materiální prvky produktu; základní a doplňkový produkt.

Marketingový mix – produktová šíře sortimentu zábavného centra

Marketingový mix – 2. Cena Definovat spotřebitele ceny; definovat náklady; rozdíl mezi tržními a netržními službami; subjektivní prvky ceny (odhad efektivnosti poskytování služby).

Marketingový mix – 2. cena Objektivní – Zakázková – Specifická cena veřejných služeb - Přinášející kladné efekty pro spotřebitele - Veřejného statku - Nástroj sociální politiky -

Marketingový mix – 2. cena Cenová taktika v sektoru služeb: Cena slízané smetany; Postupné snižování ceny; Cena průniku na trh; Flexibilní cena; Přijímaná cena; Segmentovaná cena; Nákladová cena; Cena základního produktu; Nulová cena.

Marketingový mix – 2. cena příklad Stanovení ceny u telekomunikačních společností: Vysoké původní ceny; Akční nabídky; Finální zdražení; Všude ve světě se služby zlevňují

Marketingový mix – 3. distribuce Zpřístupnit službu uživateli (správná lokalizace, požadavky distributora x zákazníka)

Marketingový mix – 3. distribuce Přímá Zhotovitel sám prodává přímo ve své provozovně. Kontakt: Osobní; Telefonický. Kombinace přímé a nepřímé Prodej prostřednictvím katalogů, direct mailu, automatických systémů rezervace, internetu, bankomatů. Nepřímá Prodej pomocí zprostředkovatele.

Marketingový mix – 3. distribuce Nulová flexibilita služeb X co největší přiblížení se. Silný vliv konkurence na flexibilitu.

Marketingový mix – 3. distribuce Flexibilita služeb z hlediska spotřeby: Demografické faktory; Ekonomické faktory; Psychografické faktory; Kulturní faktory; Frekvence užívání; Impulsivní nákupy.

Marketingový mix – 3. distribuce Vliv lokalizace na služby: velikost podniku (až regresní modely); tržní X netržní služba; podnikatelská činnost; finanční náročnost služby.

Marketingový mix – 3. distribuce Zprostředkovatelé služby: Službu neposkytují Spoluproducenti Poskytovatel služeb konkurentů

Marketingový mix – 3. distribuce Kritéria při výběru distribuční cesty: výše nákladů na možného zprostředkovatele; pohodlí pro spotřebitele; důvěryhodnost a spolehlivost zprostředkovatele; kvalifikace personálu zprostředkovatele; schopnost poskytovat doplňkové služby.

Marketingový mix – 4. komunikace Tradiční nástroje marketingového mixu se zaměřením na služby: Reklama (definice, cíle, ústí reklama, korporátní reklama). Podpora prodeje (dodatečné podněty, výstavy, veletrhy. Př. McDonalds´). Osobní prodej (navázání dobrého vztahu až přátelský kontakt, někdy je zneužíváno pro nekalé praktiky, př. Zájezdy Beck). PR (spolupráce s médii, lobbying, sponzoring, dny otevřených dveří).

Marketingový mix – 4. komunikace Tradiční nástroje marketingového mixu se zaměřením na služby: Direkt marketing (aktivní a pasivní). Internetová komunikace

Marketingový mix – 4. komunikace Nástroje marketingového mixu pro oblast služeb: Event marketing (neziskově, komerčně orientované a charitativní akce, které podpoří podvědomí o firmě). Product placement https://www.youtube.com/watch?v=OfNdJooCjI4

Guerilla marketing Nekonvenčně pojatá marketingová kampaň, jejímž účelem je dosažení maximálního efektu s minimem zdrojů, snaha šokovat. astroturfing – vyvolat dojem pozitivní reakce, př. blogy, Raiffeisen bank, politici, Microsoft.

Ambient marketing zvláštní reklamní formáty. mladší cílové skupiny, klade důraz na humor

Ambush marketing Parazitující marketing Využívá určité akce, aniž by byl oficiální sponzor Př. MS ve fotbale, atd. Př. : LIDL „utraťte u nás alespoň tři sta korun a pošlete nám číslo vaší účtenky s tímto nákupem a budete mít šanci vyhrát cenu“ – hlavní vysílací čas

Marketingový mix – 5. materiální prostředí Pomáhá zhmotnění služby (budova, kancelář, brožura, oblečení). Téma mnoha marketingových výzkumů. Typy prostředí: Periferní Základní.

Marketingový mix – 5. materiální prostředí Výhody Nevýhody.

Marketingový mix – 5. materiální prostředí Důraz na: Prostor; Vybavení (automaty); Světlo (př. Dětenice, galerie) Vůně (pekárna); Zvuk; Dotek; Barva (historie barev, pozor na bílou v Číně).

Vliv vybraných barev na člověka Barva Vliv na člověka Využití v praxi Bílá Laskavost, čistota, nevinnost Svatební salony, dietní stravování Šedá Smutná, vyvolává představu choroby Vězení Žlutá Povzbuzuje, ale i vyvolává stres Stimuluje chuť k jídlu Světlezelená Představa vlhka, ticha rostlin a chladu Ekologie Světlemodrá Představa vzduchu, oblohy Jídla z modrých talířů se sní méně Tmavomodrá Vážná, vyvolává respekt, barva dálek Vhodná pro pojišťovny Rudá Představa nebezpečí, lásky, krve. Varovná značení.

Marketingový mix – 6. lidé Úzký vztah; správná motivace a přeškolování; přímý vliv na kvalitu a vliv na ostatní konzumenty; přímý nebo nepřímý kontakt; aktivní zapojení zákazníka nebo jeho majetku vliv ostatních konzumentů.

Marketingový mix – 6. lidé Interní marketing: aplikace marketingových technik ve vztahu k zaměstnancům; cílem udržet nejlepší zaměstnance; metody uplatňování – poslání formulováno, externí reklama, pocit sounáležitosti).

Marketingový mix – 7. procesy Zaměření na způsob poskytování služby (snaha o co největší zapojení a uspokojení zákazníka); vliv zaměření společnosti, složitosti poskytnutí služby, kontaktu se zákazníkem. Jednodušší u bezkontaktního prodeje. Systému procesů služeb: Masové, zakázkové.; profesionální.

Marketing veřejných služeb Výběr poskytovatelů omezen; chybí široký sortiment těchto služeb; cílem těchto společností není primárně tvořit zisk; uživatelé obtížně definováni (př. studium).

Marketing veřejných služeb Manažer velmi limitován standardy, předpisy EU. Nejde ani tak o hodnotu pro uživatele, jako spíše o hodnotu, která je dostupná všem.

Cena v sektoru veřejných služeb Cena není v oblasti veřejných služeb nástrojem směny. Veřejné služby podléhají vysoké míře centrálního plánování. Při vzniku kladné externality související s realizací veřejné služby nelze tuto službu ocenit. Vykazuje-li služba znaky veřejného statku, nelze použít cenu. Lze využívat pozitivní cenovou diskriminaci.

Nové potřeby služeb ve vztahu k marketingu Uspokojení dle Maslowovi pyramidy a související marketing 7P (př. chleba). Vlastnosti služby (zbytná – lze nahradit vlastní prací, 7P dentální hygieny X nezbytná). Změna služeb díky změně životního stylu. Změny v demografii a zaměření na seniory.

Nové potřeby služeb ve vztahu k marketingu Sociální marketing myšlenek s cílem zlepšit společnost; segmentace trhu služeb .

Marketingové nástroje v hotelnictví Vnější X vnitřní nástroje; Kongresová a incentivní turistika, teambuilding, outdoory… Nutné poskytovat něco hmatatelného, co si zákazník odveze. Balíčky služeb (ženy, důchodci, zdraví).

Marketingové nástroje v hotelnictví Balíčky degradují ceny na minimum; velká konkurence; trend poskytování slev a dárků; nutnost poskytnout zákazníkovi určitou přidanou hodnotu (dětský koutek, parkování);

Marketingové nástroje v hotelnictví Poskytnout klientovi nějakou dodatečnou službu; internet, mapy jsou již samozřejmostí; velký důraz na reklamu a na distribuční síť.

Marketingový přístup ve službách nabídnout správný produkt ve správný čas na správném místě správným způsobem za cenu akceptovatelnou kupujícím.

Literatura Vaštíková,M. Marketing služeb efektivně a moderně. Grada: Praha 2008. ISBN 978-80-247-2721-9 Morrison,a. ,M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. Victoria Publishing: Praha 1995. ISBN 80-85605-90-2 Kiráĺová, A. Marketing hotelových služeb. Ekopress: Praha 2002. ISBN 80-86119-44-0