N ÁZEV MATERIÁLU : Z ÁKLADY STATISTIKY - ÚVOD Zařazení materiálu: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Třídění dat OA a VOŠ Příbram. Třídění  rozdělení jednotek souboru do takových skupin, aby co nejlépe vynikly charakteristické vlastnosti zkoumaných jevů.
Advertisements

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
„EU peníze středním školám“
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Největší společný dělitel – teorie a procvičování
Vlastnosti sčítání a odčítání
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM15.
„EU peníze středním školám“
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Obsah statistiky Jana Zvárová
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM11.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_54_8TR_M Autor: Ing. Šárka Lamatschová.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název materiálu: Základy statistiky
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Statistika 2. přednáška Ing. Marcela Čapková.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
STATISTIKA Zdeňka Hudcová.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_21-15 Statistika 1 Základní pojmy.
K OMBINATORIKA, PRAVDĚPODOBNOST, STATISTIKA Úvod do statistiky VY_32_INOVACE_M4r0117 Mgr. Jakub Němec.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Základy pedagogické metodologie
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Šablona:III/2 – Inovace.
Statistika – základní pojmy, diagramy
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Množiny kořenů
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Absolutní a relativní četnost
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
SINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Statistika - opakovací test k procvičení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Aritmetická posloupnost - součet
COSINUS OSTRÉHO ÚHLU PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU
Opakování na písemnou práci z lineárních nerovnic
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Honnerová Helena
Statistika.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Transkript prezentace:

N ÁZEV MATERIÁLU : Z ÁKLADY STATISTIKY - ÚVOD Zařazení materiálu: Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základních škol (IV/2) Sada: Aritmetika Autor: Kateřina Čiháková

S TATISTIKA = věda a postup, jak rozvíjet lidské znalosti pomocí empirických dat (empirie = zkušenost získaná pozorováním) Cíl statistiky: najít nejlepší informace z dostupných dat (-> součást teorie rozhodování)

Z ÁKLADNÍ POJMY : Statistický soubor Souhrn objektů, jejichž vlastnosti zkoumáme při statistickém šetření Statistické jednotky Libovolné prvky statistického souboru Statistické znaky Vlastnosti, které u statistických jednotek zkoumáme

P ŘÍKLAD : N EJLEPŠÍ DOVOLENÁ ? ZeměPočet lidí Chorvatsko5 Itálie3 Egypt2 Česká republika7 Řecko2 Bulharsko1 Jiná země10 CELKEM30 -> statický soubor tvořen 30 statickými jednotkami (všichni lidé, kteří byli zahrnuti do statického šetření), statistické znaky = země

Č ETNOST, RELATIVNÍ ČETNOST Četnost = udává, kolikrát se hodnota statistického znaku vyskytuje ve statistickém souboru Relativní četnost => udává, jaký je procentuální podíl hodnoty statistického znaku v souboru

Č ETNOST, RELATIVNÍ ČETNOST NA PŘÍKLADU ZeměPočet lidí = Četnost Relativní četnost (výsledky jsou zaokrouhlené) Chorvatsko517% Itálie310 % Egypt27% Česká republika723 % Řecko27 % Bulharsko13 % Jiná země1033 % CELKEM30100 % Četnost = počet lidí; součet četnosti = 30 Relativní četnost =. 100 %; součet rel.četností = 100 %

P OROVNÁVÁNÍ STATISTICKÝCH SOUBORŮ : Porovnávání dvou statistických souborů různého rozsahu (s různým počtem statistických jednotek) -> určíme relativní četnosti

P ŘÍKLAD : 8.A 8.B (v 8.B hodně dětí chybělo, ale i tak můžeme výsledky porovnat) -> nemůžeme říct, že třída 8.A je lepší, protože má tři jedničky -> můžeme porovnávat ale relativní četnosti známka12345 četnost34523 známka12345 četnost21311

P ŘÍKLAD : 8.A 8.B -> z hlediska relativního počtu získaných jedniček je úspěšnější třída 8.B známka12345 četnost34523 Relativní četnost 20 %27 %33 %13 %20 % známka12345 četnost21311 Relativn í četnost 25%12,5 %37,5 %12,5 %

C VIČENÍ : Udělej si malý průzkum ve třídě na libovolné téma. Statistický soubor musí mít 8 statických jednotek. Výzkum zpracuj do tabulky, kde bude četnost i relativní četnost. Nad tabulkou bude nadpis statistického šetření.

Z DROJE : PŮLPÁN, Zdeněk, Michal ČIHÁK, Josef TREJBAL. Matematika 8 pro základní školy. 1. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2009, 1 sv. ISBN