Osobnost řídících pracovníků v rámci středního odborného školství v rámci partnerství TTnet ČR Ing. Hana Čiháková, Ph.D. partnerství TTnet ČR Národní ústav.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MLÁDEŽ V AKCI Cíle programu  Podpora aktivního občanství mladých lidí  Rozvoj solidarity a tolerance mezi mladými lidmi  Posílení vzájemného.
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
VOICE of European TeacherS (VOICES) je partnerská síť, která spojuje akademické pracovníky, učitele z praxe, studenty učitelských oborů a instituce, které.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET A NÁVRH ZPŮSOBU JEHO ZAVÁDĚNÍ V ČESKÉ REPUBLICE Lenka Chvátalová.
ECVET v Programu celoživotního učení
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
Mládež v akci Neformální volnočasové vzdělávání pro všechny mladé lidi.
Koordinační centrum pro EQF Implementace EQF v Evropě – současný stav Valná hromada AVOŠ, 19. dubna 2012 Milada Stalker
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Veřejná diskuse o standardu kvality profese učitele Váš hlas je důležitý, Váš hlas má vliv. Mgr. Vladimír Srb, MŠMT manažer pracovní skupiny.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Evropské iniciativy pro rozvoj odborného vzdělávání Miroslav Procházka Praha Ustavující konference TTnetu České republiky.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
„Regionální nedostatek kvalifikovaných sil … Evropské koncepty“
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
28. listopadu 2011, Brno ELSA European Land and Soil Alliance Evropský svaz ochrany půdy Seminář - inovace v regionech.
1 Ministry of Education, Youth and Sports CZECH REPUBLIC PROGRAM EUREKA – Evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje Ing.Josef.
Implementace EQAVET v ČR
”Národní tým expertů ” Dům zahraniční spolupráce Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
EuroGlobalMap Jitka ŠKROTTOVÁ, Pavla VÁLKOVÁ. Myšlenka globální mapy Celosvětová konference OSN (Summit Země) v roce 1992 v brazilském Rio de Janeiru.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
TTnet (Training of Trainers Network)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Polytechnické vzdělávání v praxi
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
„Index vnímání korupce 2015“
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Osobnost řídících pracovníků v rámci středního odborného školství v rámci partnerství TTnet ČR Ing. Hana Čiháková, Ph.D. partnerství TTnet ČR Národní ústav odborného vzdělávání 30. – Konferenční centrum Školního lesního podniku ČZU, Kostelec nad Černými lesy

– CEDEFOP, Soluň, Řecko EVROPSKÁ SÍŤ TTnet Training of Trainers Networks

3 NÁRODNÍ SÍTĚ AUSTRIA (AT) BELGIUM (BE) CYPRUS (CY) CZECH REPUBLIC (CZ) GERMANY (DE) DENMARK (DK) ESTONIA (EE) SPAIN (ES) FINLAND (FI) FRANCE (FR) UNITED KINGDOM (GB) GREECE (GR) HUNGARY (HU) IRELAND (IE) ITALY (IT) LITHUANIA (LT) LATVIA (LV) MALTA (MT) NETHERLANDS (NL) PORTUGAL (PT) SLOVENIA (SI) SLOVAKIA (SK)

4  platforma pro výměnu názorů a zkušeností odborníků v odborném vzdělávání  cílová skupina = učitelé, instruktoři, lektoři a trenéři působící v odborném vzděláváni  podpora zavádění evropských iniciativ týkajících se cílové skupiny do jednotlivých členských zemí EU EVROPSKÝ TTnet

TTnet ČR  neformální platforma pro výměnu názorů a zkušeností odborníků  Primární CS = vzdělavatelé   CS = učitelé, instruktoři, lektoři a trenéři působící v odborném vzděláváni (školy + firmy)  koordinován NÚOV, vznik leden 2005  podpora CEDEFOP a MŠMT 5

6  návrh systémového řešení vzdělávání učitelů OVP a lektorů  profesní standard učitele OVP a lektora  oborové a předmětové didaktiky  podpora projektů  národního fórum podporující výměnu informací, myšlenek a příkladů dobré praxe NÁRODNÍ RÁMEC PRO PARTNERSTVÍ

AKTIVITY ČESKÉ SÍTĚ TTnet  Mezinárodní spolupráce  České národní projekty  Výzkumy, šetření, návrhy  Publikace a sborníky  Expertní skupina  Konference a workshopy 7

8  Návrh koncepce KS učitele OVP ( Stanovisko NÚOV k návrhu profesního standardu kvality učitele zpracovaného pracovní skupinou MŠMT)  Databáze oborových didaktik a metodik  Program DVPP SOŠ a SOU pro koordinátory ŠVP  Dotazníkové šetření týkající se profesních kompetencí učitele odborné školy VÝSTUPY I

9  Evropské projekty Defining VET professions, Eurotrainer, Network to Support Trainers in Europe  Účast na evropských seminářích, workshopech a šetřeních  Publikace TTnet Parnerská síť vzdělavatelů v odborném vzdělávání  Sborníky z konferencí VÝSTUPY II

10  Pravidelná setkání členů expertní skupiny  8 národních konferencí  1 mezinárodní konference Crossing Boundaries: The multiple roles of trainers and teachers in vocational education and training  Mezinárodní kontaktní seminář LdV Developing Competences for professionals in VET VÝSTUPY III

11  Mentoring v odborném vzdělávání a přípravě Definice pozice mentora, příručka, která bude sloužit jako metodický materiál institucím zabývající se problematikou mentoringu.  Lektoři v organizacích Definice pozice lektorů v organizacích, jejich aktivity, kvalifikační profil a DV, leták Lektoři v organizacích TEMATICKÉ PRACOVNÍ SKUPINY

12  Vedoucí pracovníci v OVP Definice pozice vedoucích pracovníků, rozdíly mezi řídícími pracovníky ve všeobecném a odborném vzdělávání, potřeby vzdělávání řídících pracovníků, kritické momenty v práci řídícího pracovníka, zákonné stanovení povinnosti dalšího vzdělávání řídících pracovníků. Dotazníkové šetření ve všech evropských zemích. TEMATICKÉ PRACOVNÍ SKUPINY

13  Sdělení Komise Radě a Evropskému parlamentu o zlepšování kvality vzdělávání učitelů – měnící se poptávka, nové role, úkoly a charakteristiky  Závěry Rady o profesním rozvoji učitelů a vedoucích pracovníků škol (z listopadu 2009) Efektivní vedení škol je hlavním faktorem v utváření celkového vzdělávacího prostředí, ve zvyšování úrovně a v poskytování podpory žákům, rodičům a učitelskému sboru, a tím i v podněcování lepších výsledků. Hledisko EU

14  měli, nebo byli schopni vytvořit, kapacity a kvality potřebné k realizaci většího počtu úkolů, s nimiž jsou konfrontováni  nebyli příliš zatěžování administrativními úkoly a soustřeďovali se na podstatné záležitosti: kvalitu vzdělávání, kurikulum, pedagogické problémy a výkon, motivaci a rozvoj učitelského sboru Velmi důležité je, aby vedoucí pracovníci:

15  byli povzbuzováni k využívání příležitostí nabízených systémy a sítěmi výměny a mobility jak na národní, tak na mezinárodní úrovni a mohli jich využívat  se podíleli na moderním profesionálním vzdělávání a rozvoji, angažovali se v pedagogickém výzkumu a využívali příležitosti k rozvíjení svých znalostí jiných sektorů Velmi důležité je, aby vedoucí pracovníci

16  Zvyšovat a podporovat evropskou politiku spolupráce v oblastech počátečního vzdělávání, dalšího profesionálního rozvoje a praxe: ustavováním platforem, sítí, pracovních skupin, peer-learningových činností pro výměnu znalostí, zkušeností a odbornosti mezi politickými činiteli a vyučujícími  Předkládat praktické informace politickým činitelům  - Co může dělat EK a CEDEFOP ?

17  Propagovat a podporovat větší účast učitelů, vedoucích pracovníků škol a vzdělavatelů učitelů v nadnárodních systémech mobility, partnerstvích a projektech ustavených v rámci evropských programů  Navrhovat rámce kompetencí Co může dělat EK a CEDEFOP?

18  Posuzovat pokrok a přinášet další návrhy  Podporovat další rozvoj databáze o učitelské profesi a profesi vedoucích pracovníků škol, na základě spolupráce s mezinárodními organizacemi  Přispívat k vytvoření a rozšiřování nových znalostí v oblasti vyučování a vzdělávání učitelů a podporovat členské státy v jejich efektivním využívání Co mohou dělat instituce EU?

19  Zajistit, aby učitelské povolání lákalo a udrželo lidi nejvyšších kvalit a aby tito lidé dostali dostatečnou přípravu a podporu, která by jim umožnila efektivně vykonávat jejich povinnosti  Vytvořit dostatečné příležitosti k dalšímu profesnímu rozvoji zaměřené na splnění těchto potřeb a tím zajistit pozitivní vliv na učební výsledky žáků -l Co mohou dělat jednotlivé státy?

20  Aktivně propagovat a podporovat příležitosti nabízené systémy výměny a mobility na národní i mezinárodní úrovni s cílem podstatně zvýšit počet učitelů a vedoucích pracovníků škol, kteří je využívají  Kontrolovat povinnosti vedoucích pracovníků škol a opatření na jejich podporu, zejména z hlediska ulehčení od administrativní zátěže tak, aby mohli zaměřit svou pozornost na utváření celkového vzdělávacího prostředí a na podporu dosahovaní lepších výsledků  Zajistit, aby existovala vysoce kvalitní opatření k vytváření znalostí, dovedností a postojů vyžadovaných k poskytování efektivního vedení škol Co mohou dělat jednotlivé státy?

21  Shromáždit národní experty se zkušenostmi v tomto oboru  Sdílet zkušenosti, úspěšné i neúspěšné  Vytvářet soubor konkrétních vzdělávacích cílů ve vztahu k tématům, na které je třeba se zaměřit  Pracovat na vybraných podtématech s použitím nejvhodnějších metod  Vybrat nejpříhodnější druh výstupů  Šířit výsledek skupinového strategického vzdělávání Co může udělat pracovní skupina?

22 KONTAKTY