KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Ing. Jan Havlík, MPA Tajemník MěÚ Brno – únor 2013
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Řízení lidských zdrojů
Management Ing. Jan Pivoňka.
Ing. Miroslav Pivovarčík, MBA
Média, PR a virtuální svět , VŠB – TU Ostrava.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Konference Hodnocení pracovního výkonu JUDr
Analýza a popis pracovního místa
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Hodnocení pracovního výkonu
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
STATUTÁRNÍ MĚSTO CHOMUTOV Ing. Jarmila Mravcová Cesta časem k Úřadu 21. století Národní konference kvality ve veřejné správě Brno 19. – 21. únor 2013.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
CO BYCHOM NEBYLI V DĚČÍNĚ BEZ KVALITY
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
Možnosti hodnocení ředitelů škol
Firemní kultura - změna motivační strategie
InSITE - between you and information Hynek Rais, ředitel pro poradenské služby inSITE, s.r.o. Cyklus workshopů v rámci HR živě „Jak si správně vybrat“
Nastavení a implementace systému benefitů
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Hodnocení zaměstnanců ve výrobních firmách
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
1 Modernizace veřejné správy (Praha ) Zkušenosti se zaváděním modelu CAF z pohledu regionálního manažera kvality Osnova prezentace:
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Zdravá škola.
Systém 360° zpětné vazby v Cabot Corp.
MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE.
Co mám dělat pokud chci pracovat v nadnárodní IT firmě?
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
1 HODNOCENÍ PRACOVNÍKŮ Hodnocení:  míra naplnění určitých kritérií v oblastech: a)pracovním výkonu b)pracovním chování Účel hodnocení:  získání informací.
Rozvoj a vedení týmu.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Moderní personalistika DS 2009/
9. Národní konference kvality ve veřejné správě Jak uřídit strategii? Ing. Karel Macků.
360° zpětná vazba Workshop
Metoda hodnocení pracovníků - 360º zpětná vazba
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Strana 1 CAF a Lidské zdroje Mínění pracovníků má svoji váhu Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
PRESTIŽ SOCIÁLNÍCH PRACOVNÍKŮ A JEJÍ SOUVISLOST S PŘIPRAVOVANOU PROFESNÍ KOMOROU A-FORUM, z. s.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Stránka 1, © Vema, a. s. Personální portál a hodnocení zaměstnanců Jaroslav Šmarda.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
Didaktické formy.
Společenská odpovědnost a školy
Assessment centrum.
České Budějovice, červen 2016
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
kvalitní zákaznický servis
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
Assessment centrum.
Transkript prezentace:

KOMPETENČNÍ MODEL DŮLEŽITÝ PRVEK ŘÍZENÍ LIDÍ Praktické zkušenosti MěÚ Šumperk PaedDr. Petr Holub, tajemník MěÚ Šumperk

To, co vidíme na první pohled, nemusí vždy být ucelený obraz To, co vidíme na první pohled, nemusí vždy být ucelený obraz. Moudrý člověk ví, že chce-li o něčem zjistit pravdu, musí se poučit z pohledu druhých, a nikoli jen ze svého vlastního.

„Téměř ze všech stran zní, že to, co nelze měřit, nelze řídit „Téměř ze všech stran zní, že to, co nelze měřit, nelze řídit. Skoro se zdá, že je nejen kacířské, ale i diletantské myslet si něco jiného. Měřit toho v personalistice můžeme opravdu málo. Více jevů můžeme poměřovat, přisuzovat jim nějakou číselnou hodnotu a velmi snadno se mýlit. Aby nedošlo k mýlce, nejsem proti číslům, ale každé z nich je třeba mít VELMI ODPOVĚDNĚ PODLOŽENO kvalitativní informací.“ (Hroník, 2007, str. 11)

Co je kompetenční model? Funkční náplň říká CO se má dělat, kompetenční model říká JAK, jakým způsobem.

Využití kompetenčního modelu v personálních činnostech a řízení lidí? výběr hodnocení odměňování? rozvoj vzdělávání KOMUNIKACE, budování principů OTEVŘENOSTI, RESPEKTU, DŮVĚRY

Proč jsme do toho šli – co jsme očekávali? otevřenější komunikace na úřadě – zpětná vazba i pro vedoucí odhalení potenciálu a příležitostí pro zlepšování součást motivačně hodnotících rozhovorů, strategie ŘLZ vazba na odměny??

Jak zpracovat kompetenční model, jak do přípravy zapojit zaměstnance? SPOLEČNÁ práce v týmu vedoucích, je to „NAŠE“ připomínky od zaměstnanců, jejich zapracování důkladné představení a vysvětlení všem zaměstnancům

Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci? Hodnocení podřízených (OSOBNĚ) tajemník tajemník vedoucí odborů vedoucí odborů Sebehodnocení vedoucí oddělení vedoucí oddělení Hodnocení nadřízených (ANONYMNĚ) zaměstnanec zaměstnanec

Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci? Jak číst výsledky hodnocení? Kromě informací získaných ze samotných výsledků KM je důležitým údajem u anonymního hodnocení i míra návratnosti.

Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci? Jak číst výsledky hodnocení?

Jak může kompetenční model podporovat komunikaci v organizaci? nad výsledky probíhá další diskuze u hůře hodnocených oblastí SPOLEČNÉ hledání možností zlepšení bez otevřenosti a odvahy přijmout zpětnou vazbu to nejde

Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců ve vazbě na kompetenční model? u hůře hodnocených položek KM definujeme oblasti pro vzdělávání při dalším hodnocení posoudíme přínos vzdělávání, zlepšení

Výběr zaměstnanců ve vazbě na kompetence – tvrdé vs. měkké kompetence? toto téma u nás pořád k diskuzi – hledáme odpověď na otázku, co je dlouhodobě „DŮLEŽITĚJŠÍ: odbornost nebo osobnost“? co lze změnit snáze? Co „stojí“ méně?

Naše zkušenosti – případné poučení pro vás, aneb „po bitvě každý generál“? jasná formulace jednotlivých kompetencí hodnotící škála participace všech zaměstnanců po celou dobu práce s výsledky "Ve skutečnosti závisí všechno na člověku a málo nebo nic na metodě. Jestliže tomu tak není, pak metoda není ničím více než uměle naučenou pózou bez kořene a mízy.“ (C. G. Jung)

Bývá lákavé nevnímat skutečnost, když si přejeme, aby byla jiná Bývá lákavé nevnímat skutečnost, když si přejeme, aby byla jiná. Moudrý člověk ví, že je důležité přijmout pravdu a ke každému úkolu se postavit čelem. V tuto chvíli nám jde o zajištění kontinuity nastaveného systému na ZÁKLADĚ PRINCIPŮ DŮVĚRY A OTEVŘENÉ KOMUNIKACE. O ničem jiném to totiž NENÍ…

Přátelé, bylo mi potěšením