Testování obalu přednáška.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Stanovení ceny v marketingu
Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Chování spotřebitele a formování poptávky
Metody psychologie PhDr. Eva Tomešová, PhD.. Jak psychologové dospějí k závěrům o neznámém?  Používají VĚDECKOU METODU: IDENTIFIKACE VĚDECKÉ OTÁZKY FORMULACE.
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Testování závislosti kvalitativních znaků
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Marketingový mix.
Výrobek a jeho životní cyklus
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
Cenová strategie Jiří Pixa.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Základy marketingu šestá přednáška
MARKETINGOVÝ MIX.
Cena a náklady.
Produkt.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Analýza poptávky. Poptávka po produkci firmy jako významný parametr rozhodování firmy. Faktory determinující poptávku a odhady poptávkových funkcí. Alternativní.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Struktura přednášky Analýza poptávky
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Biostatistika 1. přednáška Aneta Hybšová
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Případová studie Klasik teoretická východiska
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
10 Cena. Cena  je vyjádřena sumou peněz, množstvím výrobků nebo objemem služeb, které kupující poskytuje prodávajícímu jako protihodnotu za určitý výrobek.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Model struktury strategického managementu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Reálná úroková míra Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Cenová politika 1 Hradec Králové CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o. Hradecká 1151, Hradec Králové.
České Budějovice, červen 2016
Výzkumné přístupy k marketingovému mixu
MARKETING Přednáška P
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Didaktické prostředky
Stanovení ceny v marketingu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Úvodní seminář Národní hospodářství
Tvorba značky.
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Úvodní seminář Národní hospodářství
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
VY_32_INOVACE_Sikorová_
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Testování obalu přednáška

Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy

Název a značka produktu Metody a techniky testování

Cíle výzkumu NÁZVU produktu Nové náměty Ověření čitelnosti a vyslovitelnosti Asociace s názvem spjaté Odlišnosti od jiných názvů Možnost využití názvu výrobku v další marketingové strategii…

jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků Co je značka? jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků

Značka nám sděluje informace až v 6 odlišných úrovních: 1. Charakteristika - asociace 2. Přínosy 3. Systém hodnot 4. Kulturní hodnoty 5. Osobnost 6. Uživatel K objasnění percepce značky v uvedených úrovních slouží metody a techniky MAV (především kvalitativní, projektivní)

(asociace na slovo „značka“) Co to je značka? (asociace na slovo „značka“) l. Dopravní značka, SPZ 35 % 2. Označení výrobku, podniku, výrobce 31 % 3. Vyjádření kvality 13 % 4. Jmenování skupin výrobků, konkrétních značek 9 % 5. Jiná odpověď 9 % 6. Neví 3 %

Výběr a testování značky 1. Asociační test 2. Test učení 3. Test zapamatovatelnosti, resp. znalosti (spontánní x podpořené) 4. Test preferenční 5. TEST PERCEPCE – vnímání značky - může být kombinací 1. – 4. či vybraných testů

Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny Cenový výzkum Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny

Cenový výzkum lze uskutečňovat: CENOVÁ ANALÝZA sleduje pozici našeho výrobku a prodejní ceny při podmínkách volné tvorby cen. Sledujeme, za jaké ceny se náš výrobek v určitých typech prodejen prodává, jaká je naše cenová hladina ve srovnání s konkurencí. Cenový výzkum lze uskutečňovat: nezávisle na nákupech v závislosti na nákupech

Cenový výzkum uskutečňovaný nezávisle na nákupech simulování nákupu dezagregace ceny produktu do hodnot

Cenový výzkum závislý na nákupech Využívá údajů o minulém prodeji: uskutečňuje se experimentem v reálném nebo simulovaném prostředí (experiment terénní a laboratorní) u zásilkového prodeje lze s úspěchem realizovat modifikovaný posttest s kontrolní skupinou

Měření cenové pružnosti poptávky Koeficient cenové pružnosti poptávky: ED< - 1 cenově pružná poptávka ED> - 1 cenově nepružná poptávka ED = -1 jednotková elasticita Pozn. Jestliže se měří míra vlivu změny ceny jednoho produktu na poptávku po jiném produktu, jde o tzv. křížovou pružnost poptávky.

Nejvýznamnější efekty pozorované při změně ceny: Substituční efekt Veblenův efekt Guttenbergův efekt Spekulační efekt Atraktivní efekt

Prožívání cen - stanovení přijatelné ceny Westendorpova metoda Batzova konfiguračně frekvenční analýza