Zpracování dat Kvalitativní výzkum.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
Třídění dat OA a VOŠ Příbram. Třídění  rozdělení jednotek souboru do takových skupin, aby co nejlépe vynikly charakteristické vlastnosti zkoumaných jevů.
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Co má obsahovat prezentace
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Jak se dělá andragogický výzkum
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
FYZIKA VÝZNAM FYZIKY METODY FYZIKY.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Sociologický výzkum.
zpracování dat pomocí atlas.tI
Rozbor nejčastějších chyb v odborných pracích 12. Seminář BW.
Konektory, řazení textu. Připojte větu, která je spojena s úvodní větou lexikálním konektorem (najděte jádro sdělení a hledejte lexikální propojení -
Artificial Intelligence (AI).  „Úloha patří do oblasti umělé inteligence, jestliže řešení, které najde člověk považujeme za projev jeho inteligence.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Skupinové interview (Focus group)
Sociologie C 3. cvičení Tematická rekapitulace 2. cvičení - pojem paradigma a výzkumná paradigmata v sociologii – kvantitativní a kvalitativní metoda.
Metaetika Shrnutí.
Absolventská práce.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Statistika – základní pojmy, diagramy
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Psaní právních dokumentů
Základy pedagogické metodologie; seminář Mgr. Zdeněk Hromádka
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
5. přednáška Eva Šlesingerová SAN303. Rozhovory  Povaha kvalitativních dat a práce s nimi:  Kvalitativní společenskovědní data mají zpravidla povahu.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Mentální reprezentace
Úvod do zpracování rešerší I. Mgr. Drahomíra Dvořáková
Přijímání zaměstnanců
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Workshop pro tazatele Bc. Petr Pavlíček Bc. Artem Vartanyan
MARKETING Přednáška P
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
Úvod do kvalitativního výzkumu
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Sociální čtení.
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Zpracování dat Kvalitativní výzkum

Fáze zpracování materiálu Transkripce Segmentace Kódování Poznámkování Postihování vztahů mezi kategoriemi Grafické a tabelární zobrazení Vytváření struktury příběhu Interpretace zkoumaných dat

Prezentace bc. práce Jiskrové Metoda Soubor Metody výběru participantů Metody sběru dat-polostrukturované interview se skupinovou diskusí Metody zpracování dat-zakotvená teorie

Prezentace bc. práce Jiskrové Kódování Výsledky Kategorie Vztahy mezi kategoriemi Diskuze výsledků

Rizika Síla prvního dojmu Tendence vypouštět informace, které se jeví jako překvapivé a v rozporu s dosavadním významem dat

Transkripce, segmentace Přepis –nejužívanější je doslovný přepis (transkripce). Komentovaná transkripce obsahuje ještě souhrn mimoslovních projevů Segmentace Dělení do menších smysluplných celků Segment může být slovo, věta, odstavec-určující je jeho význam.

Kódování Je základem analytické práce. Jednotlivé datové segmenty označujeme kódem, který se musí vztahovat k výzkumnému cíli. Následně je zařazujeme do kategorií. Názvy kódů a kategorií si určujeme sami, můžou to být běžná slova, odborné termíny nebo vivo kódy (citace z výpovědí). Vždy je nutno respektovat výzkumnou otázku a cíl.

Kódování Sami se často zaslepujeme tím, že máme vmysli mnoho předpokladů o výsledcích. Jak se tomu bránit? Klást analytické otázky: Jak, Kde, co, proč, Jak…. Pracoivat s krátkými úseky textu Porovnávání-technika protikladu-pracujeme v mysli s blízkými či naopak vzdálenými jevy.

Vytváření kategorií Máme řadu kódů. Vytvoříme jejich seznam a kódy sdružujeme do kategorií. Kategorie by měla sdružovat pojmy, které se vztahují k jednomu jevu. Stejně jako v případě kódů vytváříme kategorie.

Kódování a kategorizování jako úklid pokoje Předměty v pokoji nejprve pojmenuji (kódování), pak hledám společné kategorie (šuplíčky) pro dané předměty (šuplíček pro stolní hry, šuplíček pro lego atd..)

Postihování vztahů mezi kategoriemi Poměrně složitý proces, různé analytické procesy současně: Utváříme hypotézy o vztazích mezi jednotlivými kategoriemi a subkategoriemi Předpoklady ověřujeme podle skutečných údajů Pokračujeme v rozvíjení kategorií hledáním jejich dalších vlastností, dimenzí a umístěním na škálách

Postihování vztahů mezi kategoriemi Všechny uvedené postupy by měly vést k tvorbě a ověřování hypotéz a objevování podstatných souvislostí. Jejich dalším společným rysem je opakovaný průběh a časové prolínání se s ostatními fázemi analýzy.