V jejich těle probíhá fotosyntéza V jejich těle probíhá fotosyntéza Existovali již před 3,5 miliardami let Existovali již před 3,5 miliardami let Obsahují.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
ČASTÉ NEINFEKČNÍ CHOROBY
FOTOSYNTÉZA photós = světlo synthesis = skládání.
Alergie Robert Navrátil 1.L SPŠE a VOŠ Božetěchova
Svět mikrobů BAKTERIE BAKTERIE
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Chaluhy, čili hnědé řasy
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Sinice jsou : Autotrofní organizmy, nejstarší organizmy s fotosyntézou rostlinného typu. Některé produkují toxiny, které způsobují alergie, ekzémy. Často.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
FOTOSYNTÉZA – JEDINEČNÝ DĚJ
Domácí rostliny Otakar Kvaček.
EKOSYSTÉM RYBNÍKA Ekologický přírodopis pro 6
Sinice a jejich vliv na člověka
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Rostliny - význam a jejich dělení.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Sinice I.
Sinice jsou Sinice jsou velice jednoduché prokaryotické organismy - s jistým zjednodušením je možno říci, že se jedná o gramnegativní bakterie s chlorofylem.
LES ŘASY.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
Eutrofizace vod Ing. Lenka Holišová.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Autotrofní organizmy, nejstarší organizmy s fotosyntézou rostlinného typu. Některé produkují toxiny, které způsobují alergie, ekzémy. Často váží plynný.
Ekosystémy.
BAKTERIE.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
RYBNÍK JAKO CELEK.
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Živočichové rybníka a jeho okolí
Brněnská přehrada made by Jiří Antonín, HG 3.. tak to je Brněnská přehrada.
SINICE fotosyntetizující bakterie
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_33 Sada DUMVýchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Časté neinfekční choroby - alergie.
EKOSYSTÉM SPOLEČENSTVO ROSTLINY ŽIVOČICHOVÉ HOUBY MIKROORGANISMY PROSTŘEDÍ SLUNCE VODA VZDUCH PŮDA.
Fotosyntéza.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Třídění živých organismů
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Alergie a anafylaktický šok
Vliv radiace na člověka
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
4. Buňky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Les 2. hodina Řasy LES – složitý ekosystém = společenstvo různých organizmů a jejich neživé prostředí Organismy z prostředí potřebují: světlo + teplo.
Transkript prezentace:

V jejich těle probíhá fotosyntéza V jejich těle probíhá fotosyntéza Existovali již před 3,5 miliardami let Existovali již před 3,5 miliardami let Obsahují chlorofyl Obsahují chlorofyl Bakterie a sinice se vyznačují vývojově méně dokonalým typem buňky.Mají tzv. NEPRAVÉ JÁDRO,které ohraničeno od CYTOPLAZMY (Je v ní rozptýleno.)Sinice řadíme k producentům.Vyvinula se u nich schopnost pomocí zvláštních barviv(červená,modrá,žlutá…) zachycovat světelné záření Slunce a získanou energii využívat pro svou činnost. SINICE

V rybníku nebo přehradě žije přirozeně kromě ryb ještě celá řada drobných organismů. Některé jsou vidět pouhým okem, jiné pouze pod mikroskopem. V rybníku nebo přehradě žije přirozeně kromě ryb ještě celá řada drobných organismů. Některé jsou vidět pouhým okem, jiné pouze pod mikroskopem. Sinice jsou častým původcem jevu známého jako vodní květ, při němž dochází k přemnožení některých vodních fotosyntetizujících organizmů nad určitou míru. Sinice jsou častým původcem jevu známého jako vodní květ, při němž dochází k přemnožení některých vodních fotosyntetizujících organizmů nad určitou míru.

Jak nám sinice prospívají? Ve velkém měřítku se pěstuje a sklízí Arthrospira(druh sinice), která je zvláště v Africe významným zdrojem potravy místního obyvatelstva, v západním světě se pak pod názvem Spirulina(druh sinice) prodává v potravinových doplňcích. Další sinice se používají v asijských kuchyních do omáček, polévek aj. Sinice jsou také perspektivním zdrojem látek použitelných v lékařství, jako jsou s antivirovými či fungicidními účinky a mnoho dalších.

Jak nám sinice škodí? Mohou produkovat různé toxiny (jedovaté látky). Podle toho, kolik a jakých toxinů se do těla dostane, se liší i projevy: od lehké akutní otravy projevující se střevními a žaludečními potížemi, přes bolesti hlavy, až po vážnější jaterní problémy. Není sice známo, že by na otravu sinicemi při vodní rekreaci někdo zemřel, ale vyskytly se Mohou produkovat různé toxiny (jedovaté látky). Podle toho, kolik a jakých toxinů se do těla dostane, se liší i projevy: od lehké akutní otravy projevující se střevními a žaludečními potížemi, přes bolesti hlavy, až po vážnější jaterní problémy. Není sice známo, že by na otravu sinicemi při vodní rekreaci někdo zemřel, ale vyskytly se případy úhynu zvířat, která pila vodu obsahující sinice, a dokonce případy úmrtí lidí po pravidelném pití vody vyrobené ze zdroje s masovým rozvojem sinic. případy úhynu zvířat, která pila vodu obsahující sinice, a dokonce případy úmrtí lidí po pravidelném pití vody vyrobené ze zdroje s masovým rozvojem sinic.

Velký hospodářský význam má také vodní květ sinic. Přemnožení má negativní vliv na (přináší zdravotní problémy a v případě přemnožení v nádržích na pitnou vodu zvýšené náklady na obnovu mechanických filtrů a odstranění toxinů z vody.) Velký hospodářský význam má také vodní květ sinic. Přemnožení má negativní vliv na (přináší zdravotní problémy a v případě přemnožení v nádržích na pitnou vodu zvýšené náklady na obnovu mechanických filtrů a odstranění toxinů z vody.) Sinice obsahují látky, které způsobují alergie. U koupajícího se člověka, podle toho, jak je citlivý a jak dlouho ve vodě pobývá, se mohou objevit vyrážky, zarudlé oči, rýma. Sinice obsahují látky, které způsobují alergie. U koupajícího se člověka, podle toho, jak je citlivý a jak dlouho ve vodě pobývá, se mohou objevit vyrážky, zarudlé oči, rýma. Alergické reakce mohou vyvolat i některé řasy. mohou vyvolat i některé řasy.