Zkušenosti s ICT pomůckami ZŠ V Zálomu, Ostrava – Zábřeh PaedDr. Iva Senftová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Hradec Králové – Veletrh nápadů učitelů fyziky.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Cukry II VY_32_INOVACE_CH1 – 19 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
SYSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
VLIV STAVEB, PŘÍSTŘEŠKŮ A ZELENĚ NA TEPELNOU POHODU BUDOV Střední průmyslová škola stavební, Ostrava-Zábřeh, příspěvková organizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření tepla Miroslava Maňásková.
Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf.,
Časová složitost algoritmů, řazení a vyhledávání
Základní škola a Mateřská škola, Podolí příspěvková organizace 1.
 ZŠ JAROŠOVA,HAVÍŘOV- ŠUMBARK  ABSORBCE TEPELNÉHO ZÁŘENÍ  VERONIKA KREJČÍŘOVÁ KAROLÍNA SMUTNÁ.
Úvaha.
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
ROLE POČÍTAČE VE VZDĚLÁVÁNÍ
Organizace workshopů 1. Obecný – ZŠ Bílovec – 24. únor 2011 pro všechny vyučující přírodovědných předmětů 2. Fyzika – ZŠ Ostrava Stará Bělá – březen 2011,
Podpora inovativních metod a forem výuky přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.24/
Workshop - gymnázium Hladnov
Video. Informace o projektu Projekt je financován z 85 % z prostředků Evropského sociálního fondu (ESF). Zbylých 15 % nákladů projektu je hrazeno ze státního.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Práce s edlabem.
Laboratorní práce č. 3 List
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Účinky elektrického proudu
Rámcový vzdělávací program (RVP)
Projekt do Výchovy ke zdraví
Vyučovací metody v přírodopise
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VY_32_INOVACE_21_Kvasinky Identifikátor školy:
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Mgr. Dagmar Muzikářová. ZAŘAZENÍ POKUSU Poznáváme složení látek - částice látek Jednoduché úlohy s dostupnými látkami a pomůckami, bez nutnosti laboratoře.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie pro žáky ve věku 11 až 15 let Projekt: Trojlístek - podpora výuky přírodopisu,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_119_Fyzika_měření_času
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A13M3_Hodiny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_PREVODY_JEDNOTEK Název materiálu:
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_19_ELEKTRICKE_MERICI_PRISTROJE
Přijaté teplo. (protokol). Téma Téma: Určení přijatého a odevzdaného tepla tělesem při tepelné výměně. Úkol: Úkol: Určení tepla odevzdaného horkou vodou.
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Vyučovací metody v přírodopise
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Musíme… a nebo „Musíme“?
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

Zkušenosti s ICT pomůckami ZŠ V Zálomu, Ostrava – Zábřeh PaedDr. Iva Senftová

Předměty a témata s využitím ICT pomůcek:  Přírodopis – 6. ročník – téma kvasinky – laboratorní práce – frontálně provedené měření úniku CO2 při alkoholovém kvašení  Přírodovědné praktikum – volitelný předmět – 8. – 9. ročník. Časová dotace 2 hodiny jednou za čtrnáct dní. Počet žáků – 10.

Která měření jsme v rámci praktika provedli:  1. Podmínky alkoholového kvašení – měření provedeno frontálně, 1 čidlo na měření CO2.  2. Nácvik práce s měřidly a programem ProLab – skupinová práce ve 2 skupinách, měření teploty  3. Neutralizace – měření pH – 1. skupina, transpirace v závislosti na pokožce listu – 2. skupina.

Měření CO2 při alkoholovém kvašení

Kvašení v teplé vodě:

Kvašení ve studené vodě:

Kvašení v horké vodě:

Kvašení v teplé vodě s kuchyňskou solí :

Klady a zápory práce s ICT pomůckami: Výhody:  Zájem žáků o práci s PC  Možnost řešit problémové úlohy  Rozvíjení logického myšlení a hledání vztahů mezi jevy Nevýhody:  Zapojení malého počtu žáků – málo čidel k dispozici