Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) www.uhul.cz/fao www.uhul.cz/fao Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ECVET v Programu celoživotního učení
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Tutoriál jako forma výuky na vysoké škole a na pracovišti PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D. PedF UK v Praze
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
Příprava trenérů (Emilovna, Záplavy, Křemešník) Marcel Riedl, ČZU.
Reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
VZDĚLÁVÁNÍ ÚČASTNÍKŮ KOMUNITNÍHO PLÁNOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE SPRÁVNÍCH OBVODECH HL. MĚSTA PRAHY.
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
ZPŮSOBY KOMUNIKACE V PROJEKTU
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Jazyková příprava Skupiny ČEZ
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Naučíme vás komunikovat ?!
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Pilotní tréninky hotel Zlatý Orel K1- K14 Výsledky hodnocení tréninku kompetencí: Bilanční workshop hotel Troyer
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Škola jako partner firmy
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název operačního programu:
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Prezentační a komunikační dovednosti
Vzorový projekt pro ZŠ.
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Transkript prezentace:

Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

2 Hlavní cíle Šíření znalostí o komunikaci mezi odbornou lesnickou veřejností. Zpětná vazba od účastníků. Intenzivní praktická průprava trenérů pod dohledem profesionálního lektora. ÚHÚL byl pověřen koordinací kurzů. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

3 Základní údaje Lokality – Kroměříž, Pelhřimov, Horšovský Týn, Brandýs nad Labem Počet kurzů = 9 Období konání = říjen duben 2004 Délka kurzu = 3 dny Účastníci – SSL, LČR, ČKOLH, SVOL, MZe ČR, ÚHÚL Kurzy „Komunikace v lesnictví“

4 Obsah kurzu 1. den = participační /účastnické/ metody 2. den = efektivní osobní komunikace 3. den = prezentační dovednosti, komunikace s médii Kurzy „Komunikace v lesnictví“

5 Hodnocení obsahu kurzu Individuální anonymní hodnocení použitelnosti metod a technik v osobní praxi: Participační metody ø 48 % Osobní komunikace + prezentaceø 67 % Mediální komunikace nehodnoceno Kurzy „Komunikace v lesnictví“

6 Vzdělávací aktivity během kurzu Interaktivní seminář Brainstorming, diskuse Demonstrace Hraní rolí Skupinová práce Individuální práce Kamerová zkouška + zpětná vazba Kurzy „Komunikace v lesnictví“

7 Zakončení kurzu, následná péče Zpětná vazba od účastníků – anketky, diskuse. Osvědčení o absolvování kurzu. Odkaz na dokumenty ke staženídokumenty ke stažení fotografie použité ve výukových prezentacíchfotografie použité ve výukových prezentacích Dočasná neveřejná www-stránka pro účastníky: veškeré výstupy z kurzu + fotografieveškeré výstupy z kurzu + fotografie Kurzy „Komunikace v lesnictví“

8 Osvědčení o absolvování kurzu „Komunikace v lesnictví“ Kurzy „Komunikace v lesnictví“

9 Praktická průprava trenérů Aktivně se zapojilo 6 z celkových 10 trenérů. Pravidla zapojení trenérů: postupné zvyšování náročnosti výkladupostupné zvyšování náročnosti výkladu pravidelná zpětná vazba od účastníků i kolegůpravidelná zpětná vazba od účastníků i kolegů permanentní „ záchranná síť v záloze “permanentní „ záchranná síť v záloze “ – kolega / profesionální lektor Aktivní účast tiskového mluvčího LČR, s.p., nebyla považována za trénink. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

10 Hodnocení trenérů Individuální anonymní hodnocení spokojenosti s výkonem trenéra: Výklad participačních metod ø %ø % Výklad osobní komunikace a prezentace ø %ø % profesionální lektor - ø 75 %profesionální lektor - ø 75 % Výklad mediální komunikace - nehodnoceno Kurzy „Komunikace v lesnictví“

11 Dokumentace, archiv Archiv učebních textů, prezentací. Archiv fotografií: průběh kurzuprůběh kurzu veškeré výstupyveškeré výstupy Vyhodnocená zpětná vazba od účastníků kurzu. Databáze absolventů kurzu. Šablona osvědčení o absolvování kurzu. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

12 Kurzy „Komunikace v lesnictví“ Poznámky:

Kurzy komunikace – návrhy do budoucna – Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

14 Podněty poskytli… Účastníci kurzů. Trenéři komunikace a jejich lektoři. Organizátoři kurzů. Kurz by měl patřit k základům vzdělávání pracovníků SSL. /pracovník KrÚ/ Kurzy komunikace – návrhy

15 1. Cíl kurzu komunikace Úzce vymezený, konkrétní, ryze praktický: intenzivní nácvik řešení konkrétních situacíintenzivní nácvik řešení konkrétních situací sdílení zkušeností účastníkůsdílení zkušeností účastníků poslech teorie jen v nezbytné mířeposlech teorie jen v nezbytné míře Cíl by měl být zřejmý již z názvu kurzu: na co je kurz zaměřen + komu je určenna co je kurz zaměřen + komu je určen např. „Argumentace a zvládání agresivních žadatelů – trénink pro pracovníky SSL.“např. „Argumentace a zvládání agresivních žadatelů – trénink pro pracovníky SSL.“ Kurzy komunikace – návrhy

16 2. Cílové skupiny Formu nabídky kurzů přizpůsobit cílové skupině: volba komunikačních kanálůvolba komunikačních kanálů volba motivačních nástrojůvolba motivačních nástrojů Dle obsahu kurzů… některé kurzy vyhradit pouze pro izolovanou cílovou skupinu (např. kurz pro OLH)některé kurzy vyhradit pouze pro izolovanou cílovou skupinu (např. kurz pro OLH) jiné kurzy pořádat pro směs cílových skupinjiné kurzy pořádat pro směs cílových skupin Kurzy komunikace – návrhy

17 2. Cílové skupiny Optimální počet účastníků = Možnost kurzů na pokračování: úvod společný více cílovým skupinám, poté skupiny separovatúvod společný více cílovým skupinám, poté skupiny separovat případně opačný postup (záleží na tématu)případně opačný postup (záleží na tématu) Kurzy komunikace – návrhy

18 3. Obsah kurzu Musí přesně odpovídat konkrétnímu cíli kurzu: jen to, co cílová skupina skutečně potřebujejen to, co cílová skupina skutečně potřebuje praktické vlastní zkušenosti trenéra s aplikací toho, co učípraktické vlastní zkušenosti trenéra s aplikací toho, co učí Univerzální obsah dosavadního kurzu „Komunikace v lesnictví“ je třeba přizpůsobit potřebám konkrétní cílové skupiny. Kurzy komunikace – návrhy

19 4. Vzdělávací formy a metody Trénovat komunikaci lze pouze prezenčně. Možnosti využití distanční formy vzdělávání: před kurzem samotným zprostředkovat teoretický základ k samostudiupřed kurzem samotným zprostředkovat teoretický základ k samostudiu následný informační a poradenský servis pro absolventy kurzunásledný informační a poradenský servis pro absolventy kurzu Nezbytná je převaha vzdělávacích metod praktických (trénink) oproti teoretickým (přednáška). Kurzy komunikace – návrhy

20 5. Trenéři komunikace Hlavní předpoklady k tomu, aby trenér sám vedl kurz: velké osobní angažovánívelké osobní angažování – příprava obsahu kurzu, cvičení, pomůcek, učebního textu – osobní praktické zkušenosti s řešenou komunikační potíží (nízký věk trenéra) podpora zaměstnavatelepodpora zaměstnavatele Kurzy komunikace – návrhy

21 5. Trenéři komunikace Hlavní předpoklady k tomu, aby trenér sám vedl kurz: zdokonalovací trénink, udržovací tréninkzdokonalovací trénink, udržovací trénink spolehlivé organizační zázemíspolehlivé organizační zázemí motivující odměnamotivující odměna Stávající trenéři se mohou podílet i na přípravě nových trenérů. Kurzy komunikace – návrhy

22 6. Zakončení kurzu Obousměrná zpětná vazba mezi účastníky a trenérem. Osvědčení o absolvování – nutnost. Následný servis pro absolventy: fotografie, výstupy, doporučená literaturafotografie, výstupy, doporučená literatura nabídka navazujícího kurzu apod.nabídka navazujícího kurzu apod. Kurzy komunikace – návrhy

23 7. Organizace kurzů Čas - nabízet kurzy spíše krátké (max. 2 dny), příp. na pokračování Místo – kurzy co možná nejvíce přiblížit k účastníkům Zajistit (rozdělit kompetence): technika, pomůcky – poskytnutí, nákuptechnika, pomůcky – poskytnutí, nákup učební texty – tvorba, tisk, vázáníučební texty – tvorba, tisk, vázání doprava na místo, občerstvení apod.doprava na místo, občerstvení apod. Kurzy komunikace – návrhy

24 8. Financování kurzu Kurzy komunikace – návrhy Na dosavadní kurz „Komunikace v lesnictví“ účastník nepřispíval. Prům. částka, kterou by za něj byl ochoten zaplatit = 1.700,- Kč (dotazováno až v závěru kurzu; rozsah byl 500,- až 5000,-). Příspěvek účastníka. Příspěvek zaměstnavatele. Úlevy spoluorganizátorů – nájemné, půjčka techniky. Dotační titul (?)

25 Kurzy komunikace – návrhy Děkuji za Vaši pozornost Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)