Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Výchova k občanství.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Zásady první pomoci při zasažení el.proudem
Základní kardiopulmonální resuscitace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
ABLS Základní neodkladná resuscitace dospělých /Adult Basic Life Support (ABLS) pro studenty 3. ročníku před nácvikem Tomáš Janota Koronární jednotka.
© 2004 UTEE FEKT VUT v Brně První pomoc Postup záchranných prací  Zhodnocení příčin úrazu a vyproštění postiženého  Určení rozsahu poranění a poskytnutí.
Jednotný postup při poskytování první pomoci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Záchranář a zásady pomoci
Autor: Mgr. Vladimír Drápal
První pomoc Zhodnocení stavu vědomí
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
První pomoc při poranění elektrickým proudem
Algoritmus použití AED
PRVNÍ POMOC PORUCHY VĚDOMÍ 13
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
ZÁSTAVA DECHU A OBĚHU Definice
Bezvědomí Autor: Mgr. Vladimír Drápal Př_188_Biologiečlověka_Prvnípomocpřibezvědomízástavědechuadušení Škola: Základní a mateřská škola Kašava, okres Zlín,
Základy první pomoci 7. ročník.
Školení bezpečnosti práce (BOZP)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Elektronická učebnice – II
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Laická první pomoc.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
PRVNÍ POMOC ZÁKLADNÍ POJMY 01
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.1 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka Obecné zásady první pomoci Typ: DUM - výkladový Předmět:
KPCR Kardiopulmocerebrální resuscitace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P9_3.2 Tematická oblast: První pomoc, péče o zdraví člověka První pomoc při poruchách dýchání DUM – výkladový Předmět:
Zásady první pomoci Lenka Kraváčková.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Adult Basic Life Support (ABLS)/ Základní podpora života dospělých
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DÍTĚ 19
PRVNÍ POMOC neodkladná resuscitace – DOSPĚLÝ 17
Základní životní funkce vědomí
BEZVĚDOMÍ Definice Neschopnost postiženého jakýmkoli způsobem reagovat na vnější i vnitřní podněty.
2. První pomoc – bezvědomí
Tato studijní opora je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. číslo projektu: CZ.1.07/1.1.07/ Učíme se.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
PRVNÍ POMOC VY_32_INOVACE_2C_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_bio_evo12 Označení materiálu evo12_resuscitace.pptx Název školy Gymnázium Kladno.
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_20_P8_Bartonkova TÉMA: První pomoc OBSAH: První pomoc ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.30_Prvni_pomoc Datum:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Záchranná služba Krvácení – Ošetření drobných oděrek První pomoc: Ránu umyjeme, vydezinfikujeme. Vezmeme náplast a oděrku přelepíme.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
VY_32_INOVACE_Maslovsky_ První pomoc při úrazu el.proudem
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Bozp, první pomoc při úrazu elektrickým proudem
Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU
Vyšetření v PP.
Zdravotnická první pomoc
Základy první pomoci.
Kurz základní resuscitace
VY_32_INOVACE_24_Stabilizovaná poloha
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství Ročník : 6. Téma : První pomoc - procvičování Autor : Mgr. Zuzana Dosedlová, DiS

PRVNÍ POMOC - PROCVIČOVÁNÍ

První pomoc Co je to první pomoc? první pomoc je soubor skutečně jednoduchých a velice účelných opatření a úkonů na sebe navazující pomocí těchto úkonů je možné v případě náhle vzniklého akutního stavu (úrazu) zabránit závažným zdravotním důsledkům a případně i smrti člověka většinou se jedná o laickou první pomoc před příjezdem Zdravotnické záchranné služby, nebo jiného kvalifikovaného odborníka poskytnout první pomoc je povinen každý, pokud tím neohrozí svoje zdraví či život.

Procvičování může se jednat o vytáhnutí postiženého z hořícího domu, umístění výstražného trojúhelníku při dopravnách nehodách soubor základních odborných a technických opatření, která lze provést bez specializovaného vybavení úkony prováděné zdravotnickým personálem (lékaři, sestry, záchranáři, apod.) Technická první pomoc Laická první pomoc Odborná první pomoc

Přiřaď k obrázkům názvy Stabilizovaná poloha Defibrilátor Vyčištění úst Umělé dýchání

nemocný či zraněný má otevřené oči, vnímá své okolí, nemusíme jej oslovovat, abychom se ujistili o jeho vědomí na naše oslovení reaguje (štípnutí apod…) nemocný je v nebezpečí ucpání dýchacích cest zapadnutím jazyka odborný termín kóma, který je hojně laiky používán i pro předchozí stavy Bdělost Reaguje na slovní podnět Reakce pouze na bolestivý podnět Nereaguje ani na bolestivé podněty

nejdříve bychom měli zjistit, jestli postižený nemá něco v dutině ústní, poté mu uvolnit dýchací cesty a nakonec zkontrolovat jestli sám dýchá pacientovi otočíme hlavu na stranu, otevřeme ústa a podíváme se, zda-li v nich není žvýkačka, bonbon, zubní protéza, zvratky či něco jiného co tam nepatří → pokud ano, pomocí prstů obalenými např. v kapesníku postiženému opatrně od jednoho koutku k druhému dutinu ústní vytřeme musíme si dávat pozor abychom nečistoty nezatlačili hlouběji do dýchacích cest Jak se provádí vyšetření dýchání?

podle současných návodů u nereagujících a nedýchajících pacientů se hledání pulsu neprovádí u laika existuje riziko, že cítí svůj vlastní puls, který falešně považuje za puls postiženého puls je nejlépe hmatný na krkavici, na tepně na zápěstí, na stehenní tepně - pod tříselným vazem Jak se provádí vyšetření krevního oběhu? Kde je puls nejlépe hmatatelný?

Popis poloha je na boku je zajištěna pokrčením dolní končetiny strany, na níž postižený leží druhá dolní končetina je natažena horní končetina strany, na níž tělo spočívá je natažena a zapažena zakloněná hlava spočívá na druhé horní končetině, která je skrčena v lokti Proč provádíme stabilizovanou polohu? Popište, jak se provádí stabilizovaná poloha jejím cílem je udržení průchodných dýchacích cest a snížení rizika vdechnutí zvratků bezvědomý jedinec musí být trvale kontrolován a jeho poloha korigována

Seznam použitých zdrojů [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. Obrázek. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW:. [online]. [cit ]. Defibrilátor. Dostupné z WWW [online]. [cit ]. První pomoc. Dostupné z WWW