Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Začlenění průřezových témat do výuky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
ZŠ Rakovského v Praze 12.  Ve škole je integrováno 35 dětí cizích státních příslušníků  Nejpočetněji je zastoupena skupina vietnamských žáků  Dále.
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Environmentální výchova pro základní školu
Active Citizens - komunitní vzdělávání pro střední školy Úvodní setkání učitelů Praha 18. března 2013.
Seminář dne na téma „Náměty, možnosti a zkušenosti v oblasti práce se žáky s SPU a jejich případné využití na 1. a 2.st. ZŠ Tento produkt.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Setkávání žáků s SPU Setkávání žáků s SPU Tento produkt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
MULTIKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŠANCE PRO EVROPU. PROJEKT V OBLASTI PODPORY PRIORITNÍ OSY 1.2 – ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI VE VZDĚLÁVÁNÍ VE ZLÍNSKÉM KRAJI PODÁNO 29.
Taneční a pohybová výchova
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř. 17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
Bratrská jednota baptistů
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
VY_52_INOVACE_ZE.8.61 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem
CZ.1.07/1.2.17/ Základní informace o projektu  Rozpočet projektu: ,- Kč (žádné spolufinancování)  Příjemce projektu: ZŠ a MŠ Brno,
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Průřezová témata.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Ředitel školy: PaedDr. Ivan Pospíchal
VY_32_INOVACE_Čp z 1 Hlava - oči Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková.
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
GLOBÁLNÍ ROZVOJOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ ZDROJE METODICKÉ PODPORY PaedDr. Markéta Pastorová
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Vzájemnou spoluprací neromských a romských žáků k odstranění rasismu a xenofobie ve školách a ve společnosti.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Plánování prvních kroků
SVĚTADÍLY - OLYMPIJSKÉ KRUHY
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Začlenění průřezových témat do výuky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

MGR. JANA KLÍMOVÁ VEDOUCÍ TÝMU MGR. JAROSLAV FRNOCH ČLEN TÝMU MGR. MIROSLAVA MAŘÍKOVÁ ČLEN TÝMU MARTINA SCHNEIDEROVÁ ČLEN TÝMU MGR. HELENA KLIMEŠOVÁ JAZYKOVÝ LEKTOR ANNA ROWE JAZYKOVÝ LEKTOR TÝM MKV

Školení pro týmy MKV a VMEGS Téma : Průřezová témata MKV a VMEGS a jejich začleňování do výuky Vzdělávací program Varianty Člověk v tísni Mgr. Pavel Košák V rámci semináře bylo s účastníky realizováno několik učebních lekcí s využitím interaktivních metod, zaměřených na témata a kompetence globálního vzdělávání. Účastníci pracovali ve dvou skupinách a vyzkoušeli si plánování průřezových témat do vlastního ŠVP.

Hlavní úkoly týmu MKV Zpracování výukových materiálů - tvorba metodické příručky pro výuku MKV na 1. a 2. stupni a ŠD. Začlenění průřezového tématu MKV do školního vzdělávacího plánu, postupné ověřování ve výuce. Realizace školního projektu na téma romská kultura. Angažování zahraničního lektora pro výuku anglického jazyka. Seznámení žáků s cizí kulturou prostřednictvím besed s příslušníky jiných národností a etnik.

JAZYKOVÝ LEKTOR Mgr. Helena Klimešová vyučuje anglický jazyk a vede konverzační kurzy pro žáky a učitele. Anna Rowe z Velké Británie se podílela pravidelně na výuce angličtiny ve 3. až 9. ročníku. Působení jazykového lektora vede ke zkvalitnění výuky Aj a motivuje žáky ke studiu jazyka.

UČITELÉ ANGLIČTINY Velký přínos měla Anna rovněž pro vyučující angličtiny.

ZAČLENĚNÍ MKV DO VÝUKY NETRADIČNÍ SPORTY, JEJICH PŮVOD A PRAVIDLA

BESEDY beseda o životě v Brazílii s bývalým žákem školy Vojtou Skřivanem beseda se zahraničními studenty z USA a Mexika beseda pro žáky 9. ročníku „ Nerazítkuj, poznávej“ na téma rasismus, diskriminace a tolerance

Návštěva studentů z USA a Mexika v naší škole April z Wisconsinu.Mexiko nám představil Enrique.

Beseda s bývalým žákem naší školy

KULTURNÍ AKCE PRO ŽÁKY

AFRIKA Multikulturní den

ANGLICKÉ DIVADLO Den evropských jazyků

PROJEKTY

ROMEA společný projekt MKV a MV žáci naší školy se zapojili do tříletého projektu, jehož hlavním cílem je spolupráce neromských a romských žáků sledující odstranění projevů rasismu a xenofobie ve školách a společnosti žáci pravidelně přispívají jako externí redaktoři do časopisu Romano voďori ( Romská dušička ), ve svých příspěvcích reagují na různé problémy dnešní doby, jako např. homosexualita, rozvody apod. součástí projektu je rovněž realizace série přednášek pro žáky a pedagogy na téma tolerance, romská kultura, multikulturní výchova – se žáci MV seznámili s tím, jak se stát dobrým reportérem, naučili se vést rozhovor připravili lektoři o.s. Romea pro žáky 6. a 7. tříd workshop na téma Předsudky a stereotypy, kde žáci diskutovali o tom, podle čeho si dělají názor na druhé lidi, co nejvíce ovlivňuje jejich hodnocení a pohled na ostatní

Projekt ROMEA Jak se stát dobrým reportérem?

Předsudky a stereotypy Workshop pro žáky 2. stupně

Poznáváme se a učíme se navzájem tento projekt jsme připravili ve spolupráci se ZŠ Zlatá stezka 387 (dříve speciální škola) hlavním cílem projektu bylo, aby děti poznaly různé kulturní zvyky a tradice, seznámily se s odlišnou mentalitou a učily se vzájemné spolupráci zúčastnilo se ho celkem asi 70 dětí, z naší školy žáci 2.A a 4.A (45 žáků) žáci byli rozděleni do skupin a plnili úkoly na třech stanovištích : Romské pohádky, Písničky a tance, Tradice a příprava pohoštění, na posledním stanovišti si všichni společně zasoutěžili a zahráli florbal projekt pokračuje i v letošním školním roce, kdy žáci naší školy navštíví ZŠ Zlatá Stezka

Příjemně strávený den

POZNÁVÁME JINÉ NÁRODY Projekt jsme realizovali ve školní družině. Trval téměř půl roku a pracovaly na něm děti ze 3.,4. a 5. třídy. Cílem projektu bylo seznámit žáky s rozmanitostí různých kultur, jejich tradicemi a hodnotami. Práce vedla k rozpoznání základních rozdílů mezi jednotlivci, k toleranci vůči jiným národům. Děti se učily pracovat samostatně i ve skupinách, diskutovaly o problémech, aktivně se zapojovaly do všech aktivit.

ASIE VIETNAM ČÍNA

SKANDINÁVIE a GRÓNSKO

Poznáváme jiné národy KANADA

LIDSKÉ RASY Projekt byl uskutečněn se žáky 2.ročníku. Děti získaly základní představu o lidských rasách, učily se respektovat práva druhých, chápat a tolerovat odlišné zájmy a názory. Projekt byl veden interaktivní formou s využitím netradičních pomůcek. Žáci se do všech činností zapojovali s velikou chutí a dílčí výstupy jako fotodokumentace, stavba týpí, namalované mandaly, sárí, návrh totemu, cvičení jógy, indiánské sáčky aj. jsou toho dokladem.

PŘÍBĚHY BEZPRÁVÍ společnost Člověk v tísni - JEDEN SVĚT NA ŠKOLÁCH projekt byl realizován ve spolupráci s týmem VDO již druhým rokem k připomenutí 17. listopadu žáci společně shlédli film a poté besedovali s pamětníky o pronásledování Židů za 2. světové války a v době komunismu, o násilném zabírání půdy a kolektivizaci v hodinách dějepisu vyplňovali pracovní listy k jednotlivým událostem

Motto: „Největším cílem vzdělávání je výchova k toleranci." (Helen Keller)