Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_02 Název WAS, WERE Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 1.roč. SŠ, 2. roč. SOU Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace seznamuje žáky se slovesem „to be“ v minulém čase. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí danou látku. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Was, were, wasn‘t, weren‘t Očekávaný výstup Žáci se seznámí s použitím slovesa was/were v kladných a záporných větách a v otázkách. Své znalosti pak prověří ve cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření
WAS, WERE SLOVESO BÝT V MINULÉM ČASE
WAS WERE I THEY HE IT SHE YOU WE
POSITIVENEGATIVE I WAS YOU WERE HE SHE WAS IT WE WERE THEY WERE I WAS NOT=WASN´T YOU WEREN´T HE SHE WASN´T IT WE WEREN´T THEY WEREN´T
QUESTIONS AND SHORT ANSWERS WAS I ? WERE YOU? WAS HE ? WAS SHE ? WAS IT ? WERE WE ? WERE THEY ? YES, I WAS. NO, YOU WEREN´T. YES, HE WAS. NO, SHE WASN´T. YES, IT WAS. NO, WE WEREN´T. YES, THEY WERE.
Put in was, were, wasn´t, weren´t : 1.Last year she ______ When I __________ a child, I ________ afraid of dogs. 3.We ___________ tired after the journey but we _________ hungry. 4.The shops ____________ open yesterday because it __________ a public holiday. 5.Why ____________ he angry last week? 6.You ___________ late again. 7._____________ you at home at 8.30? No, I ___________. 8.__________ the weather good when you __________ on holiday? 9.__________ they at the party? No, they ______________. 10.This time last year I ___________ in Paris. was were weren‘t was were Were wasn‘t Was were Wereweren‘t was
Metodické pokyny k materiálu 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se slovesa být v minulém čase a následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách se žáci seznámí s časováním slovesa „to be“ a tvořením záporu 3) další část je zaměřena na tvorbu otázek a krátkých odpovědí 4) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 5) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 6) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli
Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, ISBN s. 22, 23. vlastní tvorba autora