Označení DUM 13 - 04 - Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
22. základní škola Plzeň, Na Dlouhých 49, příspěvková organizace Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Anglický jazyk Autor: Mgr. Martina Hulenková
PRESENT PERFECT SIMPLE
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Výrazy s present perfect VY_22_INOVACE_24 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Předmět a očekávaný výstup
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Předmět a očekávaný výstup
Označení DUM 13 _ 12 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Tvoření a využití…. Present Perfect  Předpřítomný čas ( Přítomný čas dokonavý) tvoříme následujícím stylem:  Podmět + have/has + minulé příčestí požitého.
Označení DUM 13 _ 16 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PRESENT PERFECT Vypracovala: Hana Kosejková EU-OP VK-III/2ICT DUM 197 VY_32_INOVACE_ICT 197.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM 14 _ 17 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM 13 _ 13 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM 13 _ 17 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM 13 _ 19 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Present perfect Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
PERFECT SIMPLE – ÚVOD (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmář. Střední škola hotelnictví.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Present perfect cvičení VY_22_INOVACE_32 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Označení DUM 14 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Předmět a očekávaný výstup
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_434_Předpřítomný čas (1) AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Označení DUM 13 _ 09 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Označení DUM 13 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Předpřítomný čas prostý 8-9.ročník (k učebnici Projekt 3) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Předminulý čas PAST PERFECT Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michaela Kuklová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Předpřítomný čas - 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_47.
Time Expressions Used with Present Perfect Tense Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
VY_32_INOVACE_Sei_III_11 Present perfect Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Present perfect Předpřítomný čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Označení DUM 13 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Anglický jazyk – Present Perfect - 9.ročník
Present perfect nebo past simple
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum :
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
Název školy: Základní škola Městec Králové
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj89_82
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov
I haven´t seen your ID card.
PAST PERFECT Předminulý čas
PRESENT PERFECT NEGATIVE_11
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PRESENT PERFECT TENSE Předpřítomný čas
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
PRESENT PERFECT (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS)
Předpřítomný čas Present perfect tense
Transkript prezentace:

Označení DUM Pl - DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice, Předmět a očekávaný výstup Ročník: 9. Datum: Předmět: Anglický jazyk Tematický celek: Gramatika – časy – předpřítomný čas prostý. Očekávaný výstup: Ví, jak se tvoří předpřítomný čas prostý a kdy se v angličtině používá. Anotace: Prezentace v PowerPointu uvede žáky do problematiky předpřítomného času prostého. Je vysvětleno tvoření tohoto času v kladné, záporné i tázací větě a uvedeny situace, ve kterých se tento čas v anglickém jazyce používá. Součástí prezentace jsou pracovní listy, které slouží k procvičení dané gramatické struktury. Klíčová slova: Anglický jazyk, gramatika, časy, slovesa, předpřítomný čas prostý.

PRESENT PERFECT TENSE Předpřítomný čas

JAK SE TVOŘÍ? podmět + have/has + sloveso s koncovkou –ed 3. tvar nepravidelných sloves I have written a letter. You have opened the door. He has closed the window. She has played tennis. It has run. We have cooked lunch. They have been here. Napsal/a jsem dopis. Otevřel jsi dveře. Otevřeli jste dveře. Zavřel okno. Hrála tenis. Běželo. Uvařili jsme oběd. Byli tady.

JAK SE TVOŘÍ OTÁZKA? have/has + podmět + sloveso s koncovkou –ed 3. tvar nepravidelných sloves Have I written a letter? Have you opened the door? Has he closed the window? Has she played tennis? Has it run? Have we cooked lunch? Have they been here? Napsal/a jsem dopis? Otevřel jsi dveře? Otevřeli jste dveře? Zavřel okno? Hrála tenis? Běželo? Uvařili jsme oběd? Byli tady.

JAK SE TVOŘÍ ZÁPOR? podmět + haven´t/hasn´t + sloveso s koncovkou –ed 3. tvar nepravidelných sloves I haven´t written a letter. You haven´t opened the door. He hasn´t closed the window. She hasn´t played tennis. It hasn´t run. We haven´t cooked lunch. They haven´t been here. Nenapsal/a jsem dopis. Neotevřel jsi dveře. Neotevřeli jste dveře. Nezavřel okno. Nehrála tenis. Neběželo. Neuvařili jsme oběd. Nebyli tady.

KDY SE POUŽÍVÁ? 1.předpřítomný čas se používá pro děje, které se sice staly v minulosti, ale mají nějaký výsledek v přítomnosti She has opened the window. Otevřela okno (a stále je otevřené).

I have written a letter. Napsala jsem dopis. Jane has bought a lot of new things. Koupila spoustu nových věcí. Obr. 2 Obr. 3

It has snowed. Sněžilo. He has built a snowman. On postavil sněhuláka. Obr. 4 Obr. 5

2. předpřítomný čas použiji, pokud mluvím o zkušenostech They have been to Italy. Byli v Itálii. Obr. 6

I have never eaten sushi. Nikdy jsem nejedla sushi. I have skied in the Alps. Lyžoval jsem v Alpách. Obr. 7 Obr. 8

S předpřítomným časem se často pojí slova: ALREADY – už I have already eaten. Už jsem jedl. YET – už (v otázce), ještě (v záporu) Have you done it? Už jsi to udělal? I haven´t read the book yet. Ještě jsem tu knihu nečetl. RECENTLY – v poslední době He hasn´t played football recently. V poslední době nehrál fotbal. FOR – odpovídá na otázku „jak dlouho?“ I have had this pen for two years. Mám toto pero dva roky. SINCE – odpovídá na otázku „od kdy?“ She has written the letter since 5 o´clock. Píše ten dopis od 5 hodin.

DOPLŇTE SLOVESO V PŘEDPŘÍTOMNÉM ČASE I …………. a letter. (write) You …………. the door. (open) He ……….. the window. (close) She …………. tennis. (play) It ………………. (run) We ……………… lunch. (cook) They …………… here. (be)

DOPŇTE FOR/SINCE: She has written the book …..two years. I haven´t played tennis ……. Monday. We have had our dog ……. seven months. They have studied English …… two hours. He has eaten his lunch …… an hour. I have been here ……. six o´clock.

AUTORIZACE Obr. 1 Použitý zdroj [cit ] Obr. 2 Použitý zdroj ] Obr. 3 Použitý zdroj [cit ] Obr. 4 Použitý zdroj [cit ] Obr. 5 Použitý zdroj zwei html?popup=media [cit ] zwei html?popup=media Obr. 6 Použitý zdroj [cit ] Obr. 7 Použitý zdroj [cit ] Obr. 8 Použitý zdroj [cit ]