Bengálský oheň Richard Horký. Bengálský oheň Jedná se o reakci, která se používá v zábavné pyrotechnice Jedná se o směs škrobu, chlorečnanu draselného.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Alkalické kovy.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Bouřka pod vodou.
REAKCE ANIONTů Praha – město našeho života
NÁZVOSLOVÍ SOLÍ.
Halogeny.
Analytická chemie Kvalitativní analýza
SOLI RZ
Analytická chemie.
Alkalické kovy Struktura vyučovací hodiny:
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_52_INOVACE_FrF108 EU OP VK Škola, adresaGy a SOŠ Přelouč, Obránců míru 1025 AutorIng. Eva Frýdová Období tvorby VMÚnor.
Názvosloví solí.
Výroba kyseliny dusičné
Chalkogeny Richard Horký.
Peťa Křenová, 9.D SÍRA   POWER POINT SÍRA Minerál.
Neutralizace.
Alkalické kovy Mgr. Helena Roubalová
Opakovací otázky na alkalické kovy a kovy žíravých zemin
Alkalické kovy Obecná charakteristika + I
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Hydroxidy Richard Horký. pH a indikátory Názvosloví 2Názvosloví 1SymbolyVlastnosti
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Identifikace vzdělávacího materiálu
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
Prvky VI.B skupiny chróm (24 Cr) výskyt: chromit - FeO . Cr2O3
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE Pokyny Odpovídejte pouze přeškrtnutím okénka se správnou odpovědí 1. otázka abcd.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
Síra.
Oxidy Richard Horký. VlastnostiNázvosloví 2Názvosloví 1ReaktivitaPojmy
NÁZVOSLOVÍ, OXIDAČNÍ ČÍSLO
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
SOLI Chemie 9. ročník VY_32_INOVACE_07.3/20
Příprava peroxidu chromu Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A17.
Metody analytické chemie
Redoxní děje – rozklad manganistanu draselného
Halogenidy Richard Horký. Vlastnosti a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1FotografieMoře
Neutralizace.
Barevnost sloučenin manganu
Kyseliny Richard Horký. Použití a pojmy Názvosloví 2Názvosloví 1BezkyslíkatéKyslíkaté
RISKUJ.
Soli Richard Horký. BarvaNázvosloví 2Názvosloví 1SůlKoncovky
Síra Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
Hydroxidy Jan Kolarczyk, Vojtěch Havel. Obecně Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým kationtem. Sloučeniny hydroxylového aniontu OH- s kovovým.
BARVIVA A PIGMENTY Barva je obecný výraz pro rodinu produktů, používaných k ochraně a k barvení objektu nebo povrchu jejich pokrytím pigmentovaným nátěrem.
Dýmavý střelný prach Dýmavý střelný prach se připravoval ze směsi draselného ledku,práškového dřevěného uhlí a síry. Draselný ledek je vlastně dusičnan.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Které prvky ji tvoří? Jaký mají vzhled? Lithium Sodík Draslík Cesium.
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
Názvosloví solí. Soli 1.) Bezkyslíkatých kyselin 2.) Kyslíkatých kyselin.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Síra.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Zajímavé chemické pokusy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stroncium Eva Hadravová, 4.B, 2011/2012.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Výpočty z chemických rovnic
Prvky I.A skupiny - alkalické kovy, vodík
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
Kovy Alkalické kovy I.A skupina (kromě H).
Transkript prezentace:

Bengálský oheň Richard Horký

Bengálský oheň Jedná se o reakci, která se používá v zábavné pyrotechnice Jedná se o směs škrobu, chlorečnanu draselného a soli, která charakteristicky barví plamen Jako iniciační činidlo se používá koncentrovaná kyselina sírová

Barva plamene Strontnatý kationt barví plamen sytě červeně, pokud stroncium zkombinujeme se sodíkem, vznikne sytě oranžová až žlutooranžová. Barnatý kationt barví plamen zeleně Lithný kationt barví plamen červeně Vápenaté kationty barví plamen oranžově, tato barva se označuje jako cihlově červená. Draselný kationt barví plamen fialově

Bengálský oheň - video

Otázky: Jaký vzorec má chlorečnan draselný? Co vzniká rozkladem chlorečnanu draselného? Jaká sůl zbarvila plamen v rámci demonstrovaného pokusu? Kde byl poprvé objeven střelný prach?