Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Zavedení konceptu společenské odpovědnosti do orgánů veřejné správy
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Vize, Strategie, Cíle.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Národní konference kvality ve veřejné správě – Brno 2013
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Představení projektu Program Iniciativy Společenství EQUAL Petra Přibylová, DiS. koordinátorka projektu Dopravní vzdělávací institut, a. s. dceřiná společnost.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Page  1 Několik teoretických poznámek ke kvalitě českého zdravotnictví v zrcadle systémového přístupu MUDr.Rudolf Střítecký FM J.Hradec VŠE Praha Vedoucí.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Společenská odpovědnost organizací
Marketingové prostředí
„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Brno–město pro rodiny Projekt ANIMA PLUS CZ Inovativní opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání Mgr. Lenka Zemanová.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
JUDr. Ing. Robert Szurman ředitel odboru předseda Rady kvality ČR 8. Národní konference kvality ve veřejné správě, Praha Národní konference.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů Ing. Miloš Krejčí
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Marketingový plán podniku
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Společensky odpovědné podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Lidé, procesy, partnerství
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Sociální podnikání a lokální ekonomika Mgr. Alena Zieglerová
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Společenská odpovědnost firem Corporate Social Responsibility CSR Ing. Zuzana Holáková Gymnázium, Stříbro, Soběslavova 1426.
Lidé, procesy, partnerství
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie Ing. Tomáš Nejedlo partner rozvojového partnerství Business Leaders Forum Best Western Hotel Vladimir, Ústi nad Labem, Masarykova 36 15. února 2007

Současný stav Zákazníci – vyžadují informace o původu výrobku o nezávadnosti o bezpečnosti o šetrnosti k ŽP Zaměstnanci – apelují na péči zaměstnavatele – chtějí sladit profesní a osobní život Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Vlády – vytvářejí konstantní tlak na regulace DALŠÍ STAKEHOLDERS – uvědomují si svou důležitost, jsou nároční Vlády – vytvářejí konstantní tlak na regulace Akcionáři – začínají vnímat pozitiva na spolupráci s neziskovým sektorem Média/zájmové skupiny – sledují transparentnost chování firem odhalování nepravostí) -> snaha změnit jejich chování Samospráva (Communities) – důraz na vše výše zmíněné + důraz na místní dopady Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Globalizace spolu s informační společností vytváří větší vizibilitu Firmy jsou vystaveny stále většímu srovnávání a porovnávání na různých kvalitativních úrovních Globalizace spolu s informační společností vytváří větší vizibilitu Firmy mají potřebu demonstrovat svůj zájem být společensky odpovědné Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Corporate Social Responsibility společenská odpovědnost firem Co je CSR? Corporate Social Responsibility společenská odpovědnost firem „dobrovolný závazek podniků chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, kde podnikají.“ Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Společenská odpovědnost firem = optimalizace zisku 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!! ZISK

Základní charakteristika CSR 3 oblasti 1. ekonomická 2. sociální 3. environmentální dobrovolnost dlouhodobost důvěryhodnost dialog se stakeholders Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Ekonomická oblast Sociální oblast Ekologická oblast kodex podnikatelského chování firmy (etický kodex) transparentnost odmítnutí korupce chování k zákazníkům chování k dodavatelům chování k investorům vztahy s akcionáři ochrana duševního vlastnictví zdraví a bezpečnost zaměstnanců rozvoj lidského kapitálu, vzdělávání zaměstnanců vyváženost pracovního a osobního života zaměstnanců firemní filantropie rovné příležitosti rozmanitost na pracovišti zajištění rekvalifikace propouštěných ekologická firemní politika materiály, přeprava, balení užívání energie/vody environmentální management ochrana přírodních zdrojů soulad s národními a mezinárodními standardy zmenšování negativních dopadů na ŽP Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Přínosy CSR dobrá reputace firmy, lepší firemní image a posílení věrnosti značce atraktivita firmy pro kvalitní a talentované potenciální zaměstnance zvýšená loajalita a produktivita zaměstnanců vyšší úroveň spokojenosti a věrnosti zákazníků a z ní plynoucí dlouhodobé vazby odlišení se od konkurence v očích spotřebitelů lepší vztahy s okolím a veřejnými orgány úspory nákladů např. na risk management Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Takové firmy se stávají… V praxi to znamená, že firmy… pěstují dobré vztahy se svými zaměstnanci podporují region, ve kterém působí snaží se minimalizovat negativní dopady na životní prostředí dobrovolně stanovují vysoké etické standardy Takové firmy se stávají… nositeli pozitivních trendů odlišují se od konkurence žádaným partnerem podobně smýšlejících firem atraktivním zaměstnavatelem. Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

CSR není projekt, je součástí strategie 4. Určení měřitelných indikátorů pro hodnocení dosažení cílů 3. Stanovení strategie pro dosažení cílů Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!! 2. Formulace základních hodnot a cílů firmy ve vztahu ke každé skupině Nadefinování klíčových vztahů firmy (stakeholders)

Co očekává zaměstnanec Co očekává zaměstnavatel POSLÁNÍ: Pomáhat zaměstnancům v jejich osobnostním a profesionálním růstu, aby mohli naplno rozvíjet svůj vlastní potenciál 1 1. VYSOKÉ NÁROKY 2. SPRAVEDLIVÝ PŘÍSTUP K ZAMĚSTNANCŮM 3. JISTOTY A MOTIVACE STRATEGIE: Dlouhodobé pracovní smlouvy Transparentní a motivující systém odměňování Tréninkový a rozvojový program pro zaměstnance Pravidelné setkání pracovního týmu 2 Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!! INDIKÁTORY Fluktuace zaměstnanců Počet hodin školení pro zaměstnance Míra růstu reálných mezd zaměstnanců 3

Komunikace CSR Sdělujete, co děláte v oblasti CSR poskytujete informace o hodnotách své společnosti + o výrobcích či službách odlišujete se od ostatních podniků získáváte konkurenční výhodu Malé a střední podniky: reakce okolí na CSR obvykle silná a pozitivní (MSP jsou blíže obcím i občanům) www.csr-online.cz Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Závěrem CSR jako nástroj vedoucí k úspěšnému podnikání Pro-aktivně pomáhá budovat nové strategie a přístupy v souladu s obchodní strategií firmy CSR strategie prochází firemní filosofií od vrcholového vedení směrem dolů a vrací se opět nahoru do vrcholového vedení Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!

Děkuji za pozornost. Ing. Tomáš Nejedlo Business Leaders Forum E-mail: nejedlo@blf.cz www.blf.cz www.csr-online.cz Základní pravidla: 1) šablony v programu lze využívat s jediným omezením – lze volně psát do textových okem tak aby se písmo nezmenšilo !!! Pro tisk je nutno písmo obarvit na černou barvu !!!