Nauka o podniku Seminář.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
Advertisements

Název Heslo/motto Datum
Podnikatelský záměr.
, Chrudim Anna Chvátalová
Tvorba cen v maloobchodě
EKONOMICKÉ STUDIE A STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Ing. Patrik Sieber KPE VŠE Praha
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Finanční řízení podniku
Úvod do podnikových financí
Školní rok 2006/2007 Vyučující: Ing. Simona Rosová
STUDIE PROVEDITELNOSTI ANALÝZA NÁKLADŮ A PŘÍNOSŮ
7. Hodnocení investic.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Seminář – zadání semestrálního projektu
KATEDRA ŘÍZENÍ PODNIKU Finanční plán, finanční strategie
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Ing. Veronika Dostálková MBA Finance a peníze v podniku Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Projekty MARSL.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Nauka o podniku Seminář

Požadavky Prezenční studium Prezentace dílčí kapitoly společného podnikatelského planu http://fzp.ujep.cz/~vosatka/

Struktura Průzkum a analýza trhu Popis podnikatelského záměru Marketingový plán Výroba a plán provozu Organizace, personál a management Ekonomika podniku Finanční prognóza a plán Výsledky a posouzení efektivnosti Executive summary

Výsledky soubor .doc s textem kapitoly; struktura viz http://fzp.ujep.cz/~vosatka/ .ppt prezentace – 20 min. Řešení dodávat v elektronické podobě; budou vyvěšovány na stránky doporučení pro prezentace viz http://fzp.ujep.cz/~vosatka/ > Ekonomie ŽP > Požadavky k ukončení předmětu > str. 6

Určení předmětu podnikání výroba eko-výrobku nebo poskytování eko-služeb, např. ekofarma pěstující bio-jablka výroba bio-vína bio-restaurace výroba bio-chleba výroba recyklovaného papíru bio-čajovna výroba bio-čokolády dovoz a výroba bio-kávy solární elektrárna větrná elektrárna

Omezení a předpoklady Produkt = výrobek či služba, koncepce je v podstatě stejná. Trh: Pouze Ústí nad Labem Zahajujeme provoz 1.1.2015. Všechny přípravné práce probíhají před tím.

Omezení a předpoklady Max 1 hlavní produkt či služba (výrobek, jídlo, …). Max 3 největší konkurenti, dodavatele, odběratele apod. Max 5 typů zaměstnanců, typů administrativních pracovníků, bodů pracovních náplní, druhů strojů, druhů surovin apod. Pravidlo 20/80: odhad příjmů a výdajů, nákladů atd. - ty nejdůležitější položky

Požadavky Ne učebnicová teorie, ale její praktická realizace Kapitoly 6, 7, 8 agregují vše předchozí Pokud je možné, strukturujte informace do tabulek Závěrem každé kapitoly bude podrobný rozpočet. Pod rozpočtem bude uvedena logika výpočtů.

Rozpočet 2015 Výdaje … Příjmy Mzdy Materiál Celkem Prodej výrobků Prodej služeb

Doporučoval bych chodit – všechno je propojené Potřebné údaje, které ještě nebyly zjištěny či určeny předchozím postupem, se pokuste odhadnout či sami kvalifikovaně určit Mohou vzniknout problémy a nesrovnalosti, protože děláme plány postupně a není možnost je dynamicky korigovat

Vlastní tvořivost Zdroje Synek, M. a kol. Podniková ekonomika. Praha: C.H. Beck, např. 2006. Synek, M. a kol.: Manažerská ekonomika. Praha: GRADA, např. 2003. Kotler, P. Marketing management. Praha: GRADA, např. 2007. Přednášky Internet

1. Průzkum a analýza trhu Rozbor oboru podnikání, stručná analýza podnikového okolí Velikost a trendy trhu Cílová skupina zákazníků Existující konkurence Bariéry vstupu na trh Obchodní příležitosti

2. Popis podnikatelského záměru Popis předmětu podnikání Popis produktu SWOT-analýza konkurenčního postavení Cílový podíl na trhu a objem prodeje (v daném roce) Poslání nebo důvod existence firmy Strategie vzniku a rozvoje firmy Popis strategických (na 5 let) a operativních (na 1 rok) cílů podniku

3. Marketingový plán Název firmy, logo Cenová politika Plán odbytu (na každý měsíc roku) Odbytová taktika Politika servisu a záruk Podpora prodeje Harmonogram aktivit k podpoře prodeje Marketingový rozpočet na rok

4. Výroba a plán provozu Předpisové a právní problémy Zeměpisné umístění Popis technologie Potřebný majetek Potřeba zaměstnanců Časový fond výrobních pracovníků Počáteční zásoby Předpokládaní dodavatelé Předběžná kalkulace přímých výrobních nákladů (dle měsíců) Ostatní provozní náklady (za rok)

5. Organizace, personál a management Organizačně-právní forma podnikání Harmonogram zahajovacích činností před začátkem provozu Organizační struktura podniku Vedoucí pracovníci Ostatní zaměstnanci Otevírací a pracovní doba Časový fond administrativních pracovníků Rozpočet platů a odměn všech zaměstnanců podniku

6. Ekonomika podniku Celkový rozpočet zahajovacích výdajů Předpokládané zdroje financování zahajovacích výdajů Předpokládané zdroje financování průběžných výdajů a nákladů Průměrná cena kapitálu podniku Rozpočet celkových výdajů a příjmů Zjednodušená počáteční rozvaha Fixní a variabilní náklady Celková kalkulace nákladů Kalkulace nákladů na jednotku Analýza bodu zvratu

Předpokládaný výsledek činnosti podniku Zjednodušená konečná (výroční) rozvaha Výpočet finančních ukazatelů Výpočet cash flow Výpočet čisté součastné hodnoty očekávaných výnosů Výpočet doby návratnosti investice (podnikání) Posouzení celkové efektivnosti investice (podnikání) Posouzení celkové proveditelnosti projektu a Variantních řešení případných komplikací projektu

7. Executive summary stručná prezentace pro potenciální investory

Děkuji za pozornost!