Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám
Advertisements

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Základy úprav fotografií
Vzhled prezentace - šablony
Grafika Rastrová X Vektorová.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní pojmy grafiky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.09/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Úvod do počítačové grafiky
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
Power Point– popis prostředí
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Práce do Cvičení z tech. a techn. vzděl. (TE2BP_CTV/PV)
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_FOTF10460ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Převod do ČB v Adobe Photoshop Základní převod fotografie do škály šedi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lukáš Veverka a.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Základní nástroje v Adobe Photoshopu
Základy úpravy digitální fotografie
Základy maskování v Adobe Photoshop
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Digitální učební materiál
Základní úpravy barev v Adobe Photoshopu
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Histogram VY_32_INOVACE_GR_787.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: Autor:MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast:Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 20 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ

Previzualizace:  Nesmírně důležitý proces.  Pomáhá určit tónový charakter obrázku.  Dotváří naši představu o vzhledu obrázku po úpravách.  Vyvinuta fotografy Anselem Adamsem a Edwardem Westonem (klasiky ČB analogové fotografie).  Představa o finální podobě obrázku stanovuje cíl naší práce, např. zesvětlení nebo ztmavení obrázku.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Světlý (High – key) I přesto, že oči batolete jsou tmavé, většina obrázku je světlá, a proto se jedná o světlý (high-key) obrázek. Obr. 1

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Tmavý (Low – key) Tato fotografie je příkladem tmavého (low-key) obrázku. Obr. 2

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Střední (Medium – key) Tento obrázek obsahuje plný tónový rozsah, od tmavých stínů až po bílé tóny. Obr. 3 Tónový charakter obrázku určuje fotografovaný objekt a množství světla na fotografované scéně.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Informuje o rozložení jasů v obraze (graficky reprezentuje zastoupení pixelů určité tónové úrovně) od černé (vlevo) po bílou (vpravo).  Čím větší je počet pixelů v obrázku na určité úrovni, tím vyšší je křivka histogramu v tomto bodě.  Každý histogram zřetelně ukazuje, kam spadá většina grafické informace. Histogram (Okna > Histogram)

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Obr. 1  Histogram velmi světlého (high-key) obrázku je shluknutý doprava, protože obrázek je tvořen hlavně světlými pixely.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Histogram tmavého (low-key) obrázku spadá více doleva, protože obrázek je tvořen hlavně tmavými pixely.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Histogram středního (medium-key) obrázku je roztažen, s většinou pixelů spadajících do středu.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Některé obrázky nelze zařadit. Na tomto histogramu dva shluky odhalují obrázek s rozloženým charakterem tónů.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Tento obrázek má významné množství pixelů ve tmavé, střední i světlé části histogramu. Obr. 4

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Zejména si musíme uvědomit, s jakým tónovým typem obrázku pracujeme. (Vyhneme se díky tomu extrémním tónovým korekcím). Např. světlý (high-key) obrázek, s histogramem přeskupeným vpravo, se nepokoušíme ztmavit, jen aby histogram byl více vyvážený apod. STÍNY STŘEDNÍ TÓNY SVĚTLA

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Ideální tvar histogramu neexistuje. Tvar histogramu určuje tonalita a charakter obrázku.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Ideální tvar histogramu neexistuje. Tvar histogramu určuje tonalita a charakter obrázku.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Obrázky hodnotíme na zkalibrovaném monitoru v regulovatelném prostředí.  Při práci s méně kvalitním monitorem nebo špatné schopnosti zrakového posouzení využíváme nástroj Kapátko, Nástroj pro vzorkování barev a palety Informace a Histogram (abychom mohli lépe ohodnotit a sledovat prováděné změny). Nástroj pro vzorkování barev Nástroj Kapátko Paleta HistogramPaleta Informace

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Kapátko: Digitální denzitometr – nástroj pro číselné vyjádření tónového rozsahu obrázku a měření barevných hodnot.  Nástroj pro vzorkování barev:  Nachází se pod nástrojem Kapátko na panelu nástrojů a slouží pro přidání měřicích bodů.  Údaje tohoto nástroje odečítáme na paletě Informace, zejména při úpravách tónů, kontrastu a barvy.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Do jednoho obrázku můžeme vložit až čtyři vzorkovací body barev.  Vzorkovací body barev umožňují během úprav obrázku zaměření se na určité oblasti.  Nástroj pro vzorková­ní barev (skrytý pod Kapátkem na panelu nástrojů) využívá stejnou velikost oblasti vzorkování jako nástroj Kapátko.  Vzorkovací body umísťujeme do obrázku pouhým kliknutím.  Každý vzorkovací bod je očíslován a na paletě Informace nalezneme jeho pořadové číslo.  Pohyb se vzorkovacími body je možný jen při aktivním Nástroji pro vzorkování barev.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Vzorkovací body barev vy­užíváme například pro: 1.Měření a sledování oblastí stínů 2.Měření a sledování středních tónů 3.Měření a sledování světel 4. Měření a sledování místa podle našeho výběru Vzorkovací body dokáží také během přizpůsobování hodnot tónů znázorňovat na paletě Informace hodnoty před a po úpravě. Číslo před lomítkem je původní hodnota. Číslo za lomítkem je upravená hodnota.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Používání vzorkovacích bodů barev pro sledování hodnot tónu  Každý bod má svoji zobrazovací oblast na paletě Informace.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Vzorkovací body barev někdy mohou automaticky zmizet, vybereme-li některé jiné nástroje.  Zrušení vzorkovacích bodů:  Přetažením mimo obrázek.  Stisknutím klávesy Alt a přesunutím kurzoru nad vzorkovací bod při aktivním Nástroji pro vzorkování barev. Po zobrazení ikonky nůžek, klikneme na vybraný bod a odstraníme jej.  Stiskneme pravé tlačítko, když je kurzor nad bodem, a vybereme z kontextové nabídky Odstranit.  Zrušení všech vzorkovacích bodů najednou:  Klikneme na Odstranit v pruhu voleb nástroje pro vzorkování barev.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Během provádění úprav ukazuje paleta Histogram stav před a po editaci.  Světle šedou barvou jsou označena původní data a černou data po úpravě.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Paleta Histogram ukazuje v průběhu úprav okamžitě stav před a po, resp. co se aktuálně děje s histogramem, avšak pouze pokud pracujeme přes nabídku Obraz > Přizpůsobení > Úrovně, nikoliv při práci s vrstvami úprav. Vrstva úprav úrovně Obraz > Přizpůsobení > Úrovně Paleta Histogram

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Kompaktní zobrazení:  ukazuje pouze 100 tónů  není dostatečně přesné pro kritické úpravy tónů Rozšířené zobrazení:  doporučené zobrazení  znázorňuje 256 tónů i při práci se soubory s velkou bitovou hloubkou  (nezobrazuje skutečnou bitovou hloubku, protože by histogram musel být 256krát větší, pro zobrazení stupňů jasu bychom potřebovali monitor široký cca 20 metrů!) aktualizace histogramu

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Zobrazení kanálů barevně Pole Kanál použijte pro nastavení zobrazení. Zobrazení statistik

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ  Slouží pro lepší přehled o vzhledu jednotlivých tónů po vytištění.  Stupnice šedi je ukazatel, který jde od černé po bílou, a to po přesně odměřených přírůstcích.  Je využívána fotografy a tiskaři, pro názornou ukázku zachycených, zobrazených a reprodukovaných tónů.  Použití 21 krokové stupnice šedi ke sledování hodnot tónů je užitečné pro vizualizaci tonality výtisku. Pomocí vlastní stupnice můžeme sledovat, jak naše tiskárna podává tonální informace.

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Vytvoření vlastní 21 krokové stupnice šedi  Aktivujte nástroj Přechod.  Vytvořte nový obrázek ve stupních šedi o velikosti 30 x 8 cm při 300 DPI.  Vyberte přechod z černé do bílé, odznačte Rozklad barev v pruhu voleb.  Držte klávesu Shift a natáhněte vodorovný přechod zleva doprava přes obrázek.  Zvolte Obraz > Přizpůsobení > Posterizovat a zadejte 21 pro vytvoření bezchybné 21 krokové stupnice šedi. Protože Photoshop nadržuje informacím světla a stínu, budou černý a bílý stupeň mírně větší než ostatní. Cvičení:

VY_32_INOVACE_OVF22060_ŽIŽ Obr. 1: Obr. 2: Obr. 3http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manzanar_girl_and_volley_ball_00154a.jpg, Použitá literatura: 1.Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, Zdroje obrázků: