Projekt v praxi….

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Rozhodnutí o poskytnutí dotace
Projektové řízení Analýza poptávky Předpoklady, rizika a udržitelnost projektu Řízení projektu Popis projektu Harmonogram projektu Zdroje financování Rozpočet.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Možnosti kontroly veřejných zakázek Oživení, o. s.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Strategie příprav obcí, mikroregionů a dalších subjektů na zpracování projektů Mgr. Michal Jarolímek Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.
Smluvní výtahy ve výstavbě Poptávka, nabídka, smlouva o dílo, plnění
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Valná hromada Svazku vodovodů a kanalizací Ivančice Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice B.M. Kuldy 20, Ivančice IČ DIČ CZ
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Ministerstvo životního prostředí.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schválením žádosti projekt nekončí ……
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Schválením žádosti projekt nekončí
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Projektový management
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Projekt v praxi…

Projektové řízení Analýza poptávky Předpoklady, rizika a udržitelnost projektu Řízení projektu Popis projektu Harmonogram projektu Zdroje financování Rozpočet a cash-flow Uznatelné náklady a způsobilost výdajů

Proces analýzy poptávky

Předpoklady, rizika a udržitelnost projektu Předpoklady realizace technické organizační finanční lidské předpoklady prostředí politické Není dostačující pouze identifikovat předpoklady pro zahájení realizace projektu, ale je vhodné současně identifikovat předpoklady pro naplnění jednotlivých aktivit projektu, výstupů a cílů

Udržitelnost projektu udržitelnost institucionální – udržitelnost organizace, případně partnerství, které je nositelem projektu udržitelnost finanční – udržitelnost investičních financí k udržitelnosti provozních financí udržitelnost organizační a provozní – prokázání existence lidských zdrojů pro jednotlivé fáze projektu a doprovodné infrastruktury (sítě, komunikace – existuje potenciál, který je bude spravovat SUS, SVAK… apod.)

Co je to projekt B A Je projekt systém? Je projekt proces?

Řízení projektu Projekt – časově a finančně omezený systém aktivit s jednoznačně definovaným celkovým cílem a výstupy Aktivita – soubor realizačních procesů realizovaných s cílem dosažení dílčích cílů a výstupů Řízení – proces vnějšího zásahu do procesu, který udržuje, případně navrací danou/zvolenou metriku (měřitelnou hodnotu výkonnosti) procesu do stanovených mezí Řízení projektu, na základě výše uvedených definic, je tedy proces zásahů do časově a finančně omezeného systému realizačních procesů realizovaných s cílem dosažení dílčích cílů a výstupů, který udržuje, případně navrací dané/zvolené metriky procesů do stanovených mezí, s jednoznačně definovaným celkovým cílem a celkovými výstupy.

Řízení projektu Projektový trojimperativ Čas Lidé Peníze Harmonogram Technická dokumentace Rozpočet

Řízení projektu

Proces řízení projektu

Cíl – účel (výsledky) – výstupy - aktivity

Popis projektu Logická linie C Í L – V Ý S T U P – A K T I V I T A Cíl projektu vystihuje změnu stavu, které bude projektem dosaženo. Výstupy projektu – výstupy projektu jsou konkrétní hmotné nebo nehmotné statky, které budou vyprodukovány v průběhu projektu za účelem splnění hlavního a ostatních cílů Aktivity projektu – jednotlivé dílčí činnosti a procesy realizace projektu, které vedou k vyprodukování výstupů. Jedná se o procesy, nikoli o hmotné nebo nehmotné produkty

Fakta OPŽP – proces života vaší žádosti Zpracujete projekt a předložíte jej na základě podmínek výzvy Kontrola formální úplnosti žádosti (výzva k doplnění) Kontrola přijatelnosti AKCEPTACE ŽÁDOSTI (zaslání dopisu) Hodnocení projektu Rozhodnutí ŘO o přiznání dotace REGISTRACE AKCE a zaslání dopisu s rozhodnutím o registraci akce REALIZACE VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ VYDÁNÍ ROZHODNUTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE, popř. podpis SMLOUVY O POSKYTNUTÍ DOTACE Realizace akce, průběžné monitorování a financování akce Ukončení akce Závěrečné vyhodnocení akce Provozování – ZAJIŠTĚNÍ UDRŽITELNOSTI

Tento proces mít na paměti při přípravě žádosti – proč? I. Má velmi silný vliv na harmonogram projektu Pozor – vazba na zakázky Můžete je vyhlásit nejdříve po obdržení akceptace žádosti, u složitějších zakázek lépe až po registraci akce a zaslání dopisu s rozhodnutím o registraci akce Podle typu zakázky musíte PŘED VYDÁNÍM ROZHODNUTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE předložit: V případě, že je zakázka nižší než 200 tis. Kč – prohlášení a smlouvu s dodavatelem V případě, že zakázka přesahuje 200 tis. Kč – kompletní zadávací řízení, úkony činěné zadavatelem, kontrola rozhodnutí zadavatel o výběru nejvhodnější nabídky TEDY TOTO VŠE MŮŽE OVLIVNIT HARMONOGRAM PROJEKTU

Tento proces mít na paměti při přípravě žádosti – proč? II. Teprve po kontrole, že jsou zadávací řízení v pořádku, vám může být vydáno ROZHODNUTÍ o poskytnutí dotace COŽ JE KÝŽENÝ OKAMŽIK – lze oficiálně a řádně využít průběžného financování akce, případně, pokud jste již museli sáhnout do vlastní kapsy, lze uplatnit etapové žádosti o platbu či předložit závěrečné vyúčtování… Ovšem za předpokladu, že jste v rámci předpokladů realizace s těmito možnými skutečnostmi kalkulovali …. V rámci realizaci akce se mohou vyskytnout problémy a proto průběžně kontrolovat zda vám nevyvstává povinnost hlášení změn, které podléhají souhlasu poskytovatele dotace….

Tento proces mít na paměti při přípravě žádosti – proč? III. Jak jsme na tom s fakturacemi – abychom mohli žádat o platby….? Faktury musí mít všechny náležitosti Ověřeny nezávislým dohledem (tam, kde je tento vyžadován – technický dozor investora) V příloze musí být rozpis provedených prací (takže pozor SOULAD mezi tím co jste vysoutěžili a co realizujete) Stav fakturace po objektech (rekapitulace financování stavebních objektů a provozních souborů – takže pozor na to jak jste si dopředu nadefinovali v BENE-FILLu Bankovní výpisy v aktuálních případech Opět vliv na harmonogram finančního cash-flow projektu – správně si s dodavateli nastavit délku splatnost faktur v případě, že budete chtít využívat průběžného financování nebo předfinancování faktur ze strany poskytovatele dotace, pokud nemá vyřízený úvěr nebo nemá vlastní disponibilní prostředky…

Na co si dát hlavně pozor u veřejných zakázek…. Pozor na lhůty (po akceptaci, dodržet zákonné lhůty, pozor dát lhůtu pro odvolání….) Pozor na vizualizaci OPŽP, SFŽP a povinné textace a to i v rámci zadávací dokumentace……….. Pozor nikde NEUVÁDĚT žádné značky výrobků, systémů, firem…. byť by jste v zadávací dokumentaci měli uvedeno .. „Pokud projektová dokumentace, nebo výkaz výměr obsahuje požadavky nebo odkazy na obchodní firmy, názvy nebo jména a příjmení, specifická označení zboží a služeb, které by vedly ke zvýhodnění nebo vyloučení určitých dodavatelů nebo určitých výrobků, zadavatel umožňuje v těchto případech použití i jiných, kvalitativně a technicky obdobných materiálů nebo výrobků“….. Ne ne opravdu neuvádět žádné odkazy, výrobky, značky, systémy….. Doporučuji do zadávací dokumentace si dopředu připravit vlastní návrh obchodních podmínek, nenechávejte možnost „lidové tvorby na předkladatelích nabídek, vyhnete se pročítání a porovnávání X návrhů obchodních smluv, naopak když si ji připravíte sami, již do ní zakotvíte minimální požadavky natvrdo (záruční lhůty, servisní lhůty, sankce….) a pokud budete mít v podmínkách, že návrh obchodních podmínek musí být akceptován zájemcem a přiložen podepsaný v rámci nabídky, pak máte ušetřenu práci….. A má to vazbu na hodnotící kritéria, když si dobře připravíte smlouvu a smluvní podmínky, potom nemáte problém mít jako jediné hodnotící kriterium NEJNIŽŠÍ CENA…….. POZOR – na výklady dělení veřejné zakázky!!!!! Uvědomte si co jsou SLUŽBY, DODÁVKY, STAVBA…….. A jaké pro ně platí hranice – POZOR hranice uvedené v zákoně jsou často UPRAVENY V RÁMCI SPECIFICKÝCH PODMÍNEK A ZÁVAZNÝCH POKYNŮ, tedy nespoléhat na zákon, ověřit si podmínky programu

Martina Kršňáková e-mail: martina@iecc.cz, www.iecc.cz