Látky a tělesa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Zpracovala Jitka Ciprová
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhMagnetismus TémaMagnetická.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Skupenství látek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
FYZIKA 8. ROČNÍK ŠÍŘENÍ TEPLA
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
Téma: Fyzikální veličiny – hustota
Skupenství látek a jejich vlastnosti
Téma: Vzájemné působení těles, síla a její měření Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_123_Dělení látek AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhKapaliny TémaVlastnosti.
Částicové složení látek
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Rychlost a měření rychlosti
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
OPAKOVÁNÍ tělesa a látky vlastnosti látek vzájemné působení těles síla
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Žáci navazují na učivo 6. ročníku o změně skupenství látek. Prohloubení již naučených znalostí. Použití.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6
Z čeho se tělesa skládají
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
Vlastnosti pevných látek Vypracoval: Lukáš Karlík
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Skupenské přeměny Rozeznáváme skupenství pevné, kapalné, plynné a plazma. Skupenství vosku Plazma Plynné Kapalné Pevné.
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Částicová stavba látek Vlastnosti vyplývající z jejich struktury
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Co nás obklopuje?.
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

Látky a tělesa

Co nás obklopuje?

Co je látka a co je těleso? Z čeho se skládají tyto tělesa?

Tělesa můžeme postupným tříděním rozdělit na jednotlivé látky. Látkou může být např. železo, dřevo, plast, voda atd. Pomocí mikroskopu můžeme zjistit, že některé látky se skládají z jednodušších látek. Např. dřevo Jaké mohou mít látky vlastnosti?

Zápis Všechno kolem nás je tvořeno látkami. Z různých látek se skládají tělesa, ale i věci, které tělesy nejsou (např.pára z žehličky). Některé látky jsou směsí jiných, jednodušších látek (např. dřevo, žula).

Pracovní list 1 Rozdělte na látky a tělesa

Podoby látek Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem skupenství. Led je ve skupenství pevné, voda ve skupenství kapalném a vodní pára ve skupenství plynném. Se změnami skupenství se mění i vlastnosti látek. Skupenství látek - animace

Napiš nejvíce plynných, kapalných a pevných látek ve svém okolí

Vylušti křížovku

Vlastnosti pevných látek Které pevné látky mohou být také: pružné: tvárné: křehké:

………..pevných látek Tvrdost látek můžeme porovnávat tak, že tvrdší látkou uděláme vryp do látky měkčí. Jednou z nejtvrdších látek je diamant, tím udělám vryp téměř do všech předmětů. Jak se tedy brousí diamanty, když je to nejtvrdší látka? Broušení diamantů

Zápis Pevné látky nemění snadno svůj tvar Pružné – po určité době se vrací do původní podoby Tvárné – po změně tvaru se nevrací do původní podoby Křehké - po změně tvaru se nevrací do původní podoby Pevné látky jsou různě tvrdé

Pracovní list 2 1.Následující pevné látky rozděl na pružné, tvárné a křehké.

Vlastnosti kapalin

Vlastnosti plynů

Pracovní list 2 1. Jakou vlastnost mají tyto pevné látky? 2. Rozděl dané látky od nejměkčí po nejtvrdší? 3. Jaké společné vlastnosti mají kapaliny a plyny?

Použitá literatura RAUNER, K., Fyzika 6 , učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2004. 70 s. ISBN 80-7238-210-1 KOLÁŘOVÁ, R., BOHUNĚK, J., Fyzika pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 1998. 190 s. ISBN 80-7196-121-3 Wikipedia [online]. 2005 [cit. 2011-03-18]. Wikipedia. Dostupné z WWW: <www.wikipedia.cz>