TVORBA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ PRO DOSPĚLÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha sektorových rad v systému uznávání výsledků dalšího vzdělávání
Advertisements

Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
Mgr. Petr Adamec. 1)UNIV 2 kraje na ISŠ Cheb 2)Zkušenosti a možnosti dalšího vzdělávání na ISŠ Cheb.
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
Průmyslová střední škola Letohrad
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Setkání se členy Svazu obchodu a.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Začlenění a úloha UNIV 2 ve struktuře regionální odborné školy technického zaměření Ing. Vladimír KEBERT, CSc Ředitel SOŠ a SOU Hořovice.
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ………………………………………………………………… Číslo a název operačního programu:
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA ŠKOLE. ANO, NE?
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Další vzdělávání v technických oborech Krajská konference projektu UNIV 2.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Národní soustava kvalifikací a možnosti jejího využití Monika Pokorná MŠMT
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Dalším vzděláváním k uspokojení požadavků zaměstnavatelů a k uplatnění na trhu práce Celoživotní učení - Kroměříž, Projekt je spolufinancován.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Řešení projektu UNIV 2 KRAJE v Libereckém kraji Krajská konference UNIV 2 KRAJE – Liberec.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Organizační struktura
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Vzdělávání uchazečů o zaměstnání v oblasti socioekonomických kompetencí CZ.1.04/2.1.00/ Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE v Královéhradeckém kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Personální plán pro podnikatelský plán
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
Zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání (179/2006 Sb.) Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
„Okna technickým oborům dokořán“
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Organizační struktura
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Setkání kariérových poradců
Transkript prezentace:

TVORBA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ PRO DOSPĚLÉ Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji TVORBA MODULOVÝCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ PRO DOSPĚLÉ Vladimír Ort Most 28. března 2011 Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

K čemu je pro Vás užitečné absolvování tohoto semináře? Seznámíte se základy tvorby VP v oblasti dalšího vzdělávání, a to: Dozvíte se o návaznosti kvalifikací na přípravu služeb dalšího profesního vzdělávání Znalost tvorby VP se hodí nejen v dalším profesním vzdělávání, ale také ve vzdělávání studentů. Setkáte se s kolegyněmi / kolegy z partnerské školy a s jejich názory a způsoby řešení. Poznáte otázky, které ve svém oboru řeší v souvislosti s dalším vzděláváním. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Příklady zaměření vzdělávacích programů z hlediska kvalifikací: Vzdělávací programy, které směřují k: získání KVALIFIKACE (úplné, dílčí) získání nové (druhé) kvalifikace – REKVALIFIKACE obnovení kvalifikace prohloubení kvalifikace rozšíření kvalifikace doplnění kvalifikace + nejrůznější kombinace Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Příklady zaměření vzdělávacích programů z hlediska typů klientely: Vzdělávací programy zaměřené na: vzdělávání zaměstnanců určité firmy / instituce („na klíč“) vzdělávání drobných podnikatelů, živnostníků, OSVČ (otevřené kurzy) vzdělávání jednotlivců (otevřené kurzy) vzdělávání pro jednotlivců na zakázku státu – rekvalifikace přes úřady práce Lze rozlišit: KLIENT a ÚČASTNÍK vzdělávací akce Ne vždy je klient totožný s účastníkem. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Příklady vzdělávacích programů z hlediska typů: Elektrikář Složitá obsluha hostů Školení vyhlášky č. 50/1978 Sb. Programování CNC strojů Vlastnosti hutních materiálů Technické kreslení a přesnost ve výrobě Němčina v cestovním ruchu Údržbář bytového fondu Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji terminologie vzdělávací program: vzdělávací projekt ~ ~ pedagogický dokument ~ ~ kurikulum ~ ~ plán výuky ~ ~ osnova kurzu ~ ~ příprava Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Žádná věda vzdělávací akce: uskutečnění vzdělávacího programu s konkrétními lidmi, na konkrétním místě, v konkrétním čase (přednáška, kurz, školení, trénink, supervize, instruktáž, exkurze …)

Vzdělávací program – projekt odpovídá na tyto otázky: Proč vzdělávat? Koho vzdělávat? Co vyučovat? Kdy vzdělávat? Jak vzdělávat? S jakými výsledky vzdělávat? (E. Walterová, 1994) Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

S jakými výsledky vzdělávat? Na co je položen hlavní důraz Proč vzdělávat? Koho vzdělávat? Co vyučovat? Kdy vzdělávat? Jak vzdělávat? S jakými výsledky vzdělávat? (E. Walterová, 1994) Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Kontext vzdělávacího programu Poskytovat vzdělávání znamená poskytovat službu klientům. Poskytovat vzdělávací služby znamená vstoupit na trh se vším co s tím souvisí. Důraz na kvalitu služeb zaručí vzdělávací instituci dlouhodobý úspěch. Vždy je potřeba myslet na efektivitu. („Musí se to dlouhodobě vyplácet.“) Veřejné financování, dotace, projekty by měly být sekundární, doplňkové. Nelze na nich postavit existenci. Primární je podnikání - klasické obchodní vztahy mezi klientem a poskytovatelem služby. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Proč existují vzdělávací programy? Dobrý vzdělávací projekt je jedním z předpokladů úspěchu vzdělávací akce. Vzdělávací projekt je podkladem pro dojednání zakázky. Vzdělávací program vede lektory. Vzdělávací program je podkladem pro finanční řízení vzdělávací akce. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK 11

ZÁKLADNÍ A PERMANENTNÍ SITUACE Lidé se potřebují naučit nejrůznější věci. Lidé jsou za to ochotni zaplatit (kurzy, odborná literatura) Vzdělávací potřeby lidí jsou východiskem pro tvorbu vzdělávacích programů. Vzdělávací potřeby vyjadřují to, co se lidé chtějí nebo musí naučit. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Co je dobré vzít v úvahu při přípravě vzdělávacího programu? Jaké jsou v našem regionu vzdělávací potřeby? Kdo jsou potenciální klienti našich vzdělávacích programů? Jaké máme zázemí? Co můžeme nabídnout? Co je naše konkurenční výhoda? Jaké jsou mantinely? Jaká jsou pravidla a standardy, které musíme dodržet? Kdo nám konkuruje? Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

KLIENT NÁŠ ZISK Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Dohodněte si nejprve s klienty soubor kompetencí (znalostí, dovedností, postojů), které mají získat absolventi Vašeho vzdělávacího programu / kurzu. TATO DOHODA JE NUTNÝM PŘEDPOKLADEM ÚSPĚCHU VAŠEHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU / KURZU

dojednávání a prezentace zakázky (diskuse) Co vaši klienti potřebují v oblasti: kompetencí absolventů certifikátu pro absolventy organizačního zajištění kurzu financí atd. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Návaznost dalšího profesního vzdělávání na: Národní soustavu kvalifikací Národní soustavu povolání http://www.narodni-kvalifikace.cz/ Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Formulace profilu absolventa VP a rozčlenění projektu na moduly profil absolventa jako přímé východisko pro tvorbu projektu skupinová aktivita účastníků: pokus o PA + prezentace výsledků rozčlenění projektu na moduly – ukázka na vybrané DK učební plán Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Profil absolventa vzdělávacího programu 1. Výsledky vzdělávání výčet kompetencí, které získá absolvent 2. Možnosti uplatnění absolventa výčet profesních činností, resp. pracovních pozic, pro které je absolvent připravován. Výpovědní hodnota PA by měla být vysoká – proto jej formulujeme srozumitelně, jednoznačně a konkrétně Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Postavení Profilu absolventa ve struktuře vzdělávacího programu identifikační údaje vzdělávacího programu obsah dokumentu (nejlépe desetinné třídění) PROFIL ABSOLVENTA charakteristika VP: pojetí a cíle VP charakteristika obsahu VP organizace výuky metodické postupy výuky a postupy hodnocení výsledků výuky vstupní předpoklady učební plán + optimální trajektorie moduly Přílohy Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Příklad: dílčí kvalifikace POKLADNÍ, součást úplné kvalifikace Specialista maloobchodu („obchodník“) Kompetence z NSK (dle kvalifikačního standardu NSK platného od 16.10. 2009 Kompetence přeformulované do Profilu absolventa VP (příklad) Kontrola cen na pokladně Kalkulace ceny a vyúčtování tržeb Přepočet cen zboží a služeb na cizí měnu při platbách na pokladnách Přijímání hotovostních i bezhotovostních plateb za zboží a služby od zákazníků v obchodně provozní jednotce Vyplňování prodejní dokumentace, příprava příslušných dokumentů v obchodně provozní jednotce Výdej pokladních stvrzenek a dokladů za prodej zboží a služeb v pokladně obchodně provozní jednotky Obsluha pokladny a pokladních systémů Vedení administrativní agendy spojené s prací na kontrolní pokladně Jednání ve styku se zákazníky, obchodními partnery a kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou Inventarizace zásob v obchodně provozní jednotce Absolvent vzdělávacího programu bude schopen: kontrolovat ceny na pokladně, kalkulovat ceny vyúčtování tržeb, přepočítávat ceny zboží a služeb na cizí měnu při platbách na pokladnách, přijímat hotovostní i bezhotovostní platby za zboží a služby od zákazníků v obchodně prodejní jednotce vyplňovat prodejní dokumentaci, připravovat příslušné dokumenty v obchodně prodejní jednotce Atd.

Kompetence v profilu absolventa jsou formulované na vyšší úrovni obecnosti !!! Není to detailní rozpis znalostí, dovedností, postojů – ten je až v jednotlivých modulech. I když jsou kompetence v Profilu absolventa vyjádřeny na vyšší úrovni obecnosti, přesto musí být OVĚŘITELNÉ. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Příklad rozpisu kompetence do jednotlivých dovedností, znalostí kompetence v Profilu absolventa její konkretizace do modulu / modulů Přijímání hotovostních i bezhotovostních plateb za zboží a služby od zákazníků v obchodně provozní jednotce Absolvent modulu bude schopen: zvolit způsob platby na pokladně přijímat hotovosti a ceniny, ověřit platnost měny nebo platnost ceniny (stravenky, dárkové kupony, šeky, aj.), vyúčtovat platbu zákazníkovi, uložit hotovost a ceniny do pokladny manipulovat s platební kartou zákazníka, identifikace karty, předložení dokladu o bezhotovostní platbě k autorizaci zákazníkem při dodržení bezpečnostních pravidel platby kartou evidovat doklady o bezhotovostních platbách a platbách ceninami řešit vzniklé nedostatky při bezhotovostních i hotovostních platbách vrátit DPH v případě vývozu zboží na žádost zákazníka podle platné legislativy

2. část Profilu absolventa: MOŽNOSTI UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ například: Absolvent vzdělávacího programu ….. Se uplatní v těchto povoláních a profesních činnostech: … prodavač v maloobchodu i velkoobchodu … prodejce služeb … Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

skupinová práce účastníků: koncept Profilu absolventa + prezentace výsledků zadání: Pro klienta, od kterého chcete získat zakázku, zformulujte profil absolventa: výsledky vzdělávání na úrovni kompetencí možnosti uplatnění absolventů Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Rozčlenění vzdělávacího programu do modulů Východiskem pro konstrukci modulů jsou kompetence v Profilu absolventa Možná uspořádání modulů: lineární větvené Kombinace ukázka na tabuli Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

UČEBNÍ PLÁN ukázka Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Návaznost Profilu absolventa na moduly Struktura vzdělávacího programu (dle metodiky UNIV) identifikační údaje vzdělávacího programu obsah dokumentu profil absolventa charakteristika VP: pojetí a cíle VP charakteristika obsahu VP organizace výuky metodické postupy výuky + postupy hodnocení výsledků vstupní předpoklady učební plán moduly přílohy Struktura modulů název kód nominální délka vstupní podmínky typ modulu platnost modulu jádro modulu Stručná anotace Předpokládané výsledky výuky Obsah modulu Doporučené postupy Způsob ukončení Kritéria pro hodnocení výsledků výuky Studijní literatura a informační zdroje Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Příklad rozpisu kompetence do jednotlivých dovedností, znalostí kompetence v Profilu absolventa její konkretizace do modulu / modulů Přijímání hotovostních i bezhotovostních plateb za zboží a služby od zákazníků v obchodně provozní jednotce Absolvent modulu bude schopen: zvolit způsob platby na pokladně přijímat hotovosti a ceniny, ověřit platnost měny nebo platnost ceniny (stravenky, dárkové kupony, šeky, aj.), vyúčtovat platbu zákazníkovi, uložit hotovost a ceniny do pokladny manipulovat s platební kartou zákazníka, identifikace karty, předložení dokladu o bezhotovostní platbě k autorizaci zákazníkem při dodržení bezpečnostních pravidel platby kartou evidovat doklady o bezhotovostních platbách a platbách ceninami řešit vzniklé nedostatky při bezhotovostních i hotovostních platbách vrátit DPH v případě vývozu zboží na žádost zákazníka podle platné legislativy

Další zásadní návaznost: výsledky výuky >>>>> hodnocení výsledků výuky Výsledky výuky v modulu Hodnocení výsledků výuky Absolvent modulu bude schopen: zvolit způsob platby na pokladně přijímat hotovosti a ceniny, ověřit platnost měny nebo platnost ceniny (stravenky, dárkové kupony, šeky, aj.), vyúčtovat platbu zákazníkovi, uložit hotovost a ceniny do pokladny manipulovat s platební kartou zákazníka, identifikace karty, předložení dokladu o bezhotovostní platbě k autorizaci zákazníkem při dodržení bezpečnostních pravidel platby kartou evidovat doklady o bezhotovostních platbách a platbách ceninami řešit vzniklé nedostatky při bezhotovostních i hotovostních platbách vrátit DPH v případě vývozu zboží na žádost zákazníka podle platné legislativy Příklad: Zkouška bude probíhat v souladu s Hodnotícím standardem pro dílčí kvalifikaci Pokladní dle zákona 179/2006 Sb.. ukázka

2 Struktura modulu Stručná anotace Předpokládané výsledky výuky název kód nominální délka vstupní podmínky typ modulu platnost modulu jádro modulu Stručná anotace Předpokládané výsledky výuky Obsah modulu Doporučené postupy Způsob ukončení Kritéria pro hodnocení výsledků výuky Informační zdroje Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Doporučená literatura k tématu Tvorba / realizace vzdělávacích programů (využitelné i pro ŠVP) KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80- 247-1821-7. PRÁŠILOVÁ, Michaela: Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-712- 7. MUŽÍK, J. Didaktika profesního vzdělávání dospělých. Plzeň: Fraus, 2005. 33309526

Podpora dalšího vzdělávání v Ústeckém kraji Zkratky použité v prezentaci a v materiálech DK tzv. dílčí kvalifikace (dle zákona 179/2006 Sb.) HS hodnotící standard dílčí kvalifikace KS kvalifikační standard dílčí kvalifikace NSK Národní soustava kvalifikací ÚK tzv. úplná kvalifikace (dle zákona 179/2006 Sb.) VP vzdělávací program Tento snímek může zůstat skryt. Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Přehled vzdělávacích programů UNIV 1 TECHNICKÉ ZAMĚŘENÍ a ŘEMESLA Elektrikář (SOŠ elektrotechnická, COP Hluboká nad Vltavou) Školení vyhlášky č. 50/1978 Sb. (ISŠTE Sokolov) Programování logických automatů (SOŠ elektrotechnická, COP Hluboká nad Vltavou) Mechanik elektronických zařízení (VOŠ, SŠ – COP Sezimovo Ústí) Mechanik elektrotechnických zařízení (VOŠ, SŠ – COP Sezimovo Ústí) Obráběč kovů se zaměřením na CNC stroje (VOŠ, SŠ – COP Sezimovo Ústí) Strojní mechanik (VOŠ, SŠ – COP Sezimovo Ústí) Strojní mechanik – montáž CNC zařízení (VOŠ, SŠ – COP Sezimovo Ústí) Klempíř pro stavebnictví (ISŠ Cheb) Programování CNC strojů (SPŠ Ostrov) Programování CNC strojů (SŠ průmyslová strojnická, technická a VOŠ Chrudim) Technik analogových částí automatizovaných systémů řízení (SPŠ Ostrov) Kovář, Kovář ruční, Kovář strojní, Kovář umělecký (SOŠ a SOU zem. H. Heřmanice) Obráběč CNC (SOŠ a SOU strojírenské a stavební Jeseník) Zámečník pro výrobu ocelových konstrukcí (SOŠ a SOU strojíren. a stavební Jeseník) Vlastnosti hutních materiálů (Střední průmyslová škola strojnická Olomouc) Technické kreslení a přesnost ve výrobě (Střední průmyslová škola strojnická Olomouc) Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Přehled vzdělávacích programů UNIV 1 TECHNICKÉ ZAMĚŘENÍ a ŘEMESLA (2) Montáže sádrokartonových konstrukcí (SŠ polytechnická Olomouc) Výroba nábytku z lamina (SŠ polytechnická Olomouc) Zámečnické práce – strojní obrábění kovů (SŠ polytechnická Olomouc) Autodiagnostika (SOŠ a SOU technické Přerov) Autodiagnostik (SŠ automobilní Holice) Diagnostika a opravy motorových vozidel (VOŠ a SŠ automobilní Zábřeh) Obsluha strojů a zařízení (SOŠ a SOU technické Přerov) Technická příprava výroby (Střední průmyslová škola a Obchodní akademie Uničov) Základy strojírenské výroby (VOŠ a SŠ automobilní Zábřeh) Hydrostatické mechanismy (SŠ průmyslová strojnická, technická a VOŠ Chrudim) Mechatronika (SOŠ a SOU Lanškroun) PK Technik údržby stavebních objektů (SOŠ stavební a SOU stavební Rybitví) PK Zedník (SOŠ stavební a SOU stavební Rybitví) PK Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Vzdělávací programy mohou mít pouze profesní zaměření Souhrn informací k tvorbě vzdělávacích programů v projektu UNIV 2 KRAJE postupně v průběhu projektu vzniknou na každé škole 3 vzdělávací programy podle metodiky UNIVu Autory budou členové školního týmu, který se bude v rámci projektu průběžně vzdělávat (ped. projekt, andragogika, aktuální otázky, kariérové poradenství, atd.) Vzdělávací programy mohou mít pouze profesní zaměření Práce na 3 vzdělávacích programech bude honorována (průměrně 40.000,- na 1 program – DPP) Jeden z programů projde pilotáží, která bude ze strany projektu podpořena příspěvkem na lektorné (průměrně 30.000 Kč na DPP) – pouze v 1. a 2. vlně Vzdělávací programy vzniklé v projektu musí být zveřejněny (jsou podpořeny z veřejných prostředků), škola na ně nemá copyright, ale může je realizovat v komerčním režimu Etapy vzniku vzdělávacího programu Podpora tvorby vzdělávacího programu (metodiky, šablona, ukázky, tento seminář, další poradenská podpora ze strany metodiků UNIVu) Podpora dalšího vzdělávání v ÚK

Děkuji za pozornost Vladimír Ort vort@seznam.cz 724 652 225 Podpora dalšího vzdělávání v ÚK