Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Půdy:.
Advertisements

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PEDOSFÉRA = půdní obal Země Vznik půdy a její složky
Evelina Wajtrova REFERÁT listopad 2012
Kvarta A Podle učebnice Ekologický přírodopis
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
PEDOSFÉRA.
Vznik půd.
PEDOSFÉRA PŮDA NA ZEMI.
Půdní obal ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová Pedosféra.
Tato prezentace je věnována všem mladým a vášnivým houbařům. Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŘECHOD ROSTLIN NA SOUŠ- členění rostlinného těla
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
NAHOSEMENNÉ ROSTLINY JEHLIČNATÉ STROMY
PEDOSFÉRA.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
PŘÍRODOPISNÁ HRA KAPSA EKOSYSTÉM LES
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VĚDOMOSTNÍ TEST – orgány a pletivo semenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
MECHY Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Pedosféra 1 Igor Dostal.
Pedosféra Filip Bordovský.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, zahrnuje klíčové kompetence a.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem
PŮDY.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Pedosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S 19 TEMA: Pedosféra – půdní obal Země.
= půdní obal Země (z řeckého slova pedon = půda) - na povrchu litosféry - základní podmínka ž ivota na Zemi.
Půda Anotace: Materiál je určen k výuce pracovních činností (pěstitelství) v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o půdě, jejím vzniku.
Půda (pedologie) Půda tvoří nejsvrchnější vrstvu zemské kůry, je prostoupená vodou,vzduchem a organismy, vzniká v procesu pedogeneze pod vlivem vnějších.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace, Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
PEDOSFÉRA.
Název prezentace (DUMu): Půda
Pedosféra.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_147_ Půda
PEDOSFÉRA Přírodopis 9. třída Zpracovala: Mgr. Jana Richterová
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_13_Půda
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
VY_52_INOVACE_44_Pedosféra – učební text
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Pedosféra = půda na Zemi
Pedon = půda Hlavní zdroj obživy
Půdy.
Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE
Půdy.
Transkript prezentace:

Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková

Anotace: Soubor se skládá z teoretického příspěvku, který je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci získají nové znalosti a utvrdí dříve nabyté poznatky. Autor: Jitka Dvořáková Datum vytvoření: leden 2012 Jazyk: čeština Vzdělávací oblast: člověk a příroda Obor: přírodopis Tematický okruh: neživá příroda Učivo: pedosféra,význam půdotvorných činitelů Očekávaný výstup: porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy Speciální vzdělávací potřeby : žádné Klíčová slova: půda, půdotvorní činitelé Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák II. stupně – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 12 – 15 let

 část zemského povrchu, na němž se vytvořila půda  netvoří slupku (souvislou sféru)  půdu tvoří: půdní částice půdní voda půdní vzduch humus a organismy Stýká se v ní litosféra, hydrosféra, atmosféra i biosféra.

Závisí na půdotvorných činitelích.  matečná hornina  podnebí  organismy  tvar zemského povrchu  čas  lidská činnost

 závislost na vlastnostech půdy: - fyzikálních - chemických  přítomnost látek ŽIVIN rostlin: - sloučeniny 1./dusíku 2./fosforu 3./draslíku

 vliv: - zvětrávání hornin - teplota prostředí - množství vody stav vláhy v půdě: - vyšší srážky - nedostatek vláhy Reliéf krajiny ovlivňuje vytváření půdy.

biologické zvětrávání  množství organismů v půdě závisí: - teplota prostředí - přítomnosti vody (žížaly, ostatní členovci, prvoci,sinice, řasy, houby a bakterie)  vlhké tropické oblasti – rychlý rozpad  chladné a suché oblasti – pomalý až nepatrný rozpad

vznik – rozpad zbytků organismů závislost – půdní organismy - množství vody - vzduch v půdě  směs organických látek, měnící se v závislosti na prostředí  udržuje v půdě vláhu, zlepšuje podmínky pro přijímání živin  půdní úrodnost – množství humusu + dusíkaté látky

rozlišujeme: - podle půdních horizontů - podle barvy - podle obsahu vody - podle obsahu humusu - podle velikosti částic  černozem – nejúrodnější  hnědozem půdní druhy: jílovitý, hlinitý, písčitý půdní struktura: sypká, těžká

Svou činností zasahuje do vývoje půdy. negativně - hluboká orba, nadměrné hnojení, chemické postřiky, těžké stroje, přesun, zářezy, lomy, doly, stavby silnic pozitivně - činnosti působící proti erozi (terasy na svazích, zvyšování humusu v půdě, vhodné hnojení kompostem, přiměřené vápnění) K ochraně půdy přispívají lesy, zeleň, chrání před erozí a zajišťují stabilitu krajiny. Přemnožení některých druhů živočichů zajišťuje biologická regulace.