PŘÍPRAVA A POSTUP PŘI TVORBĚ PREZENTACE
Digitální prezentace Nejefektivnější forma předávání informací
Stanovení cílů Rámcová představa sdělení Co Komu Proč
Obsah a forma prezentace Obsah prezentace Stručné informace Logicky seřazené Forma prezentace Jednotná grafická úprava
Stanovení cílů Stylizace prezentace po vzhledové stránce Příklad: Prezentace zaměřené na sdělení informací Přehledná Srozumitelná Bez zbytečných efektů
Vymezení publika Odlišné typy obecenstva - odlišné typy prezentace Zjistit základní charakteristiky posluchačů Odborníci nebo laici Řídící pracovníci nebo specialisté Začátečníci nebo zkušení v oboru Co o tématu vědí Co očekávají
Výběr prezentační metody Vedená Automatická Interaktivní
Výběr vhodné šablony Možnost výběru z předdefinovaných šablon Zkušenější možnost vytvoření šablony vlastní
Formát prezentace Použití modrých a zelených odstínů Zdůraznění textu červená a žlutá Tmavé pozadí a světlé texty
Formát prezentace Velikost písma nadpisy - 40 bodů text - 30 bodů Písmo bezpatkové – Arial, Tahoma, Verdana Všechny snímky stejný formát
Grafické ztvárnění snímků (ilustrativní obrázky, logo) Postupné objevování textů Obrazové efekty (přechod snímků) Zvukové efekty Videoklipy Gify
Vedená Standardní typ Přednášející komentuje snímky Obsahuje jen základní body
Automatická S komentářem Bez komentáře běží automaticky s nahraným mluveným komentářem Bez komentáře všechny informace musí být na snímcích je kratší projekce neustále dokola vhodná animace textu videoklipy
Interaktivní Bez přítomnosti autora Ovládána uživatelem Ovládací prvky