Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/48.0133 Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
GEOMETRICKÉ TVARY A JEJICH VELIKOST
Klíčová aktivita 03 l Tuzemské a zahraniční stáže vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Modul II - Příprava lektora na výuku
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
VYHLEDÁVÁNÍ GEOMETRICKÝCH TVARŮ V OBRÁZCÍCH
Origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
Fyziologické aspekty sportovních her Cíl: 1)Možnosti využití sledování ANS při řízení tréniku 2) Aplikace poznatků nabytých ve FYZZ do jednotlivých sportovních.
MEDIACE PRO PEDAGOGICKÉ PRACOVNÍKY garant vzdělávací akce Mgr. David Karel, Ph.D. Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Úhly – grafické přenášení
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
MATEMATIKA Planimetrie - úvod.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Západočeská univerzita v Plzni
Statistika – základní pojmy, diagramy
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Pedagogická diagnostika
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Statistika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Cibulková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
JAK REAGUJÍ UČITELÉ 1. STUPNĚ NA ZAVÁDĚNÍ ZÁKLADŮ INFORMATIKY DO VÝUKY ICT Jiří Vaníček Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta DidactIG Liberec 5. 2.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
D IDAKTIKA INFORMATIKY : SOUČASNÝ STAV A PERSPEKTIVY JEJÍHO ROZVOJE V RÁMCI SYSTÉMU OBOROVÝCH DIDAKTIK Miroslava Černochová (Univerzita Karlova v Praze)
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Pedagogické disciplíny
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Moderní metodické materiály a metody výuky angličtiny pro 1. a 2
GEOMETRICKÉ TVARY A BARVY V LOGICKÝCH ŘADÁCH
MATEMATIKA Odchylka přímek a rovin 1.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Polytechnické vzdělávání v DVPP VISK seminář KAP Středočeského kraje
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
KMT/DIZ1 Didaktika matematiky (předmět, úkoly, metody) Didaktický systém Matematické vzdělávání (cíle, úkoly) 1. SZZK Didaktika matematiky – předmět, úkoly,
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových metod, které jsou ve většině případů reakcí na frontální způsob vedení výuky. Název kurzu: Netradiční přístupy k vyučování matematice Přednášející: Mgr. Vlastimil Chytrý, Ph.D. Mgr. Jiří Henzl

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Co společně probereme v kurzu? Rozbor výukových metod, a forem (strategií), jejich výhody a nevýhody. Charakteristika slovního spojení „Netradiční výukové metody“. Didaktický konstruktivismus Problémová metoda Didaktické hryTvorba záznamových archů Projektová metoda Brainstorming a brainwriting Rozbor málo známých metod (metoda konfrontace, gordonova metoda, philips 66, hobo metoda). Metoda černé skříňky Metoda lodní porady TRIZ a ARIZ

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Obsah a podmínky kurzu Práce s přirozenými a celými čísly – zavádění těchto číselných oborů. Závislosti a jejich vlastnosti – propedeutika pojmu relace. Základní útvary v rovině a v prostoru – je opravdu manipulace tak důležitá? Rovinná a prostorová představivost a jejich rozvoj. Pojem funkce – intuicionismus (vztah ontogeneze a fylogeneze jedince). Metrické vlastnosti v rovině – druhy úhlů, vzdálenost bodu od přímky, trojúhelníková. Konstrukční úlohy – využití dynamické geometrie, práce s tablety. Požadavky k absolvování kurzu: Aktivní účast na výukových lekcích Zpracování závěrečné práce formou prezentace výuky s odborným komentářem

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Název kurzu: Matematické myšlení v úlohách pro děti předškolního věku Účastníci získají kompetence k vedení vyučovacích jednotek dle nejnovějších poznatků didaktiky matematiky, pedagogiky a psychologie. Seznámí se teoretickými přístupy k moderní výuce matematiky, s novými vyučovacími metodami a s množstvím konkrétních aplikací těchto metod pro vyučování matematických představ v předškolním vzdělávání Přednášející: Mgr. Vlastimil Chytrý, Ph.D. Mgr. Jiří Henzl

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Obsah kurzu Pojem myšlení, logické myšlení a matematické myšlení Vývojová období – matematické a předmatematické představy Směry v didaktice matematiky Montessori pedagogika a další alternativní směry Základní Matematické pojmy ve výuce předškoláků: * Přirozená a celá čísla * Závislosti a jejich vlastnosti * Základní útvary v rovině * Základní útvary v prostoru * Prostorová představivost * Zpracování dat * Logika, kvantifikátory Hra, didaktická hra a její využití

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Co získám absolvováním kurzu? Teoretické zázemí pro výukovou činnost v předškolním vzdělávání, mezi které patří především nejnovější poznatky z didaktiky matematiky specifikované na oblast získávání matematických představ dětí předškolního věku. Výuka bude doplněna množstvím ukázek, příkladů a her. Součástí vzdělávání budou i ukázkové hodiny pro jednotlivé typy výuky. Kompetence k samostatnému lektorskému vedení výuky dalších učitelů v předškolním vzdělávání. Co pro to musím udělat Aktivní účast na výukových lekcích Zpracování závěrečné práce formou prezentace výuky s odborným komentářem Zvládnutí krátkého didaktického testu