PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Informační a komunikační technologie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 2.7 Obrázky Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník:
Etická hlediska péče o staré občany
Zákon o sociálních službách
Péče o pracovníky.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Vymezení a pojetí sociální práce
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK Prezentační programy 3. ročník oboru Sociální péče Grafy v Powerpointu.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Péče o umírajícího dle vzoru LCP - zahraniční zkušenosti Anita Reda, Blanka Highfiel, Velká Británie.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Koncepce ošetřovatelství
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Model transkulturní péče
Výživa v dětí do 2 let - úvod Mgr. Petra Sedlářová.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Věra Kernová Doc. MUDr. Lumír Komárek, CSc. Státní zdravotní ústav Praha.
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Identifikace pacientů v MOÚ J. Kocourková, H. Vorlíčková, Masarykův onkologický ústav, Brno.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Sociální politika Definice Objekty sociální politiky Předmět sociální politiky Úrovně sociální politiky osobní rozsah věcný rozsah.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastVzdělávání pro zdravý PředmětZdravověda Tematický.
Zdravotně znevýhodnění jako cílová skupina sociálních služeb.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Práva Pacientů Tato práva jsou prohlášená za platná dnem 25. února 1992 Schválila Centrální etická komise Ministerstva zdravotnictví České Republiky.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
1.  Má svoji odbornou společnost v rámci ČLS JEP  Má svoji subkatedru v rámci IPVZ  Nemá svůj obor, jednotný systém vzdělávání RL  Kvalifikace RL.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Studijní obor: Sociální činnost
Povinnosti a práva zdravotnických pracovníků
Sociální šetření a legislativa
Krizová pomoc.
Edukační standardy Beharková Natália.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Budoucnost domácí péče
Transkript prezentace:

PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Vzor titulní strany: PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení snímku (obrázky, texty ….. ) je libovolné. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

OSOBNOST PEČOVATELE A JEHO KOMPETENCE Práce pečovatele je velmi náročná jak po stránce psychické, tak i po stránce fyzické. Pečovatel musí být sociálně zralou osobností, musí pracovat svědomitě, zodpovědně.   Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Charakteristika zralé osobnosti zahrnuje: sociocentrismus přizpůsobivost a toleranci přiměřené sebehodnocení nezávislost schopnost spolupráce Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Předpoklady k práci pečovatele: senzomotorické předpoklady intelektové předpoklady sociální předpoklady autoregulační předpoklady estetické předpoklady Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Profesní kompetence pečovatele: Odborné znát pomáhající sociální síť vykonávat úkony zajišťující životní a výživové potřeby klienta znát metody práce s jednotlivcem i se skupinou znát pracovně právní předpisy Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

znát pracovně právní předpisy jednat eticky Poradenské a konzultativní kompetence poradenství směrem ke klientovi poradenství směrem k jeho rodině poradenství široké veřejnosti Diagnostické kompetence projevy chování klienta Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

zjišťování příčin jeho bio-psycho-sociálních problémů Organizační a řídící kompetence  vyhodnotit situaci plánovat a projektovat být flexibilní rozhodovat znát řád denní, týdenní a měsíční Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Komunikativní kompetence ovládat pravidla verbální a neverbální komunikace aktivně naslouchat komunikovat s klienty a s jejich rodinami a spolupracovníky Intervenčí kompetence navrhnout ošetřovatelský plán, realizovat, kontrolovat, přehodnocovat  Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

ZÁKLADNÍ PRINCIPY MEDICÍNSKÉ ETIKY princip beneficience princip non maleficience princip spravedlnosti princip autonomie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Cílem ošetřovatelské etiky je: humanizace lidských vztahů profesionální chování zlepšování mezilidských vztahů mezi pečovateli usilování o uspokojení psychických, terapeutických, sociálních, kulturních potřeb snaha, aby klient prožíval co nejmenší bolest pomáhat klientům nacházet smysl osobního života Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

ETICKÉ KODEXY A ZÁSADY V POVOLÁNÍ PEČOVATELE pečovatel si váží každého jednotlivce zajišťuje soukromí klienta při vyšetření, léčení, záznamu osobních údajů pečovatel pomáhá jednotlivcům, rodinám či komunitám udržovat zdraví na optimální úrovni Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

pečovatel pomáhá klientům zvyšovat schopnost sebepéče a sebeobsluhy pečovatel využívá při své práci vědecké poznatky a aplikuje je do praxe vykonává vhodné úkony k ulehčení procesu uzdravování nebo k důstojnému umírání hodnotí efekt poskytované péče podle subjektivního a objektivního stavu klienta pečovatel pomáhá klientům zvyšovat schopnost sebepéče a sebeobsluhy Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

pečovatel sleduje změny zdravotního a sociálního stavu vývoje u dětí a mladistvých pečovatel je povinen se neustále vzdělávat a doplňovat poznatky v oboru Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

ORGANIZACE PRÁCE A PÍSEMNÁ DOKUMENTACE V péči o klienta je nutná správná organizace práce pečovatele. Organizace práce pečovatele se liší podle toho, ve kterém zařízením pracuje. Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Faktory ovlivňující organizaci práce pečovatele: věk klienta fyzický stav klienta psychický stav klienta péče individuální péče skupinová individuální vlastnosti technika Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Ošetřovatelská dokumentace – záznamový list PÍSEMNÁ DOKUMENTACE Každá služba poskytující sociální péči je ze zákona povinna tuto službu dokumentovat. Ošetřovatelská dokumentace – záznamový list anamnéza a posouzení současného stavu biografie plán péče denní záznamy výkonu péče Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

denní pozorování stavu klienta záznam medicínských ordinací a léků Obecné cíle ošetřovatelské a sociální dokumentace: zajištění kvality péče o klienty zajištění dokumentace vývoje stavu zaměřené na výsledky u klienta zajištění interdisciplinární spolupráce Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

spojení cílů léčby a péče pro pozitivní vývoj stavu klienta Další cíle ošetřovatelské dokumentace jsou: poskytnutí potřebných informací o klientovi doklad, že poskytovaná péče byla provedena lege artis doklad pro vyúčtování zdravotní péče nástroj pro zajištění kontinuity péče Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

chronologický přehled poskytované péče a jejích výsledků zdroj informací o potřebách jedince, cílech ošetřovatelské péče, o péči samotné, pokrocích a výsledcích poskytované péče základ pro hodnocení účinnosti nebo neúčinnosti ošetřovatelských zákroků kontrola kvality poskytované péče zdroj informací pro právní účely Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

zdroj dat pro ošetřovatelský výzkum nástroj pro vzdělání zdroj dat pro ošetřovatelský výzkum umožnění přenosu informací o pacientovi mezi členy týmu Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Zásady pro tvorbu formulářů ošetřovatelské dokumentace formulář nesmí obsahovat údaje v rozporu s platnými předpisy formulář musí shromažďovat údaje potřebné k výkonu péče formulář nesmí obsahovat údaje, které by mohly vést k diskriminaci některých skupin pacientů formulář nemá vést k duplicitě získaných údajů   Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

Zaznamenávání do dokumentace ten, kdo zaznamenává do dokumentace, musí doložit svůj záznam podpisem poznámky musí být datovány a musí být uveden čas dokumentace musí být dostupná všem dokumentace je tvořena jednou složkou čitelnost, jasná srozumitelnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK