Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zásady v rozvojových obytných zónách Zásady si kladou několik nových cílů : Partnerství soukromého a veřejného sektoru - posiluje se role investora, který.
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
Specifika výstavby optických síti na území HM Prahy květen 2010 Svatopluk Fröhlich S com s.r.o.
KANALIZACE A VODOVOD V OBCI SIBŘINA KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY
KANALIZAČNÍ PŘÍPOJKY Moravská Třebová - projekt odkanalizování Udánek, Sušic, Boršova a modernizace ČOV.
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Proč mapovat aktuální stav optické sítě
Stavební zákon Autorizace
Příprava projektu v praxi Shrnutí Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Brno 2009.
Stávající situace billboardů u silnic a případné návrhy opatření Ing
Dokumentace „skelnatění“ sítě
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) Ing. Lubomír Moravčík
Systém kontrolní činnosti SEI
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Pozemky sloužící dopravě
Ochrana kulturních památek Stát chrání kulturní památky jako nedílnou součást kulturního dědictví lidu, svědectví jeho dějin, významného činitele životního.
Příklady do seminářů Právní vztahy k nemovitostem konaných dne 30/ v době 8.00 – 11.05, uč. č. 214, sem. sk. 2 JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
Pozemkové právo – pojem, principy a systém, objekt a subjekty pozemkově- právních vztahů, metoda právní regulace JUDr. Jana Dudová, Ph.D.
Právo životního prostředí II. Úvodní přednáška
Zjednodušení výstavby NGA Kam kráčí telekomunikační sítě? Přerov, Martin Cach Regulatory Manager UPC Česká republika, s.r.o.
Optické sítě snadno a rychle ??
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Seminář č. 3 – PŽP II Právní režim ochrany půdy a lesa JUDr. Jana Tkáčiková, PhD.
Ochrana půdy a lesa.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
ŘÍZENÍ STAVEBNÍHO DÍLA I Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
 projektová dokumentace pro územní řízení 2009  žádost o vydání územního rozhodnutí září 2010  vydání územního rozhodnutí srpen 2011  nabytí právní.
PRÁVA A POVINNOSTI VLASTNÍKA MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ (dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, v platném znění)
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Digitální technická mapa Plzeňského kraje Služby DTM DMVS PK Setkání partnerských obcí DTM DMVS Plzeň Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Pozemkové úpravy nástroj pro obnovu a ochranu krajiny.
Regionální operační program NUTS II Severovýchod Informační seminář pro Seminář Greenway Jizera , Mladá Boleslav.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
MĚSTSKÝ ÚŘAD VALAŠSKÉ KLOBOUKY STAVEBNÍ ODBOR DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 13. A 20. BŘEZNA 2013.
VYJÁDŘENÍ K DOPISU ZE DNE DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE K PROJEKTU
Územní studie Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje
Podnikatelská zóna Š t e r n b e r k
TLAKOVÁ KANALIZACE KLY – TUHAŇ HOŘENÍ VINICE
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Informace o výzvě pro školy
Rozumné a dosažitelné návrhy prvků společných zařízení
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
ÚZEMNĚ ANALYTICKÉ PODKLADY (ÚAP)
Vybrané nevýhody a rizika
Kanalizační Přípojky F-M
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Stavební právo.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Obec Sibřina Plán investičních a provozních záměrů obce 2018 – 2022
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Ing. Pavel Dražďák

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Při přípravě výstavby komunikační sítě pro poskytování služeb elektronických komunikací se musí investor této sítě (poskytovatel služeb elektronických komunikací) vypořádat, kromě jiného, i s následujícími základními nástrahami: 1) Časové 2) Finanční 3) Technické 4) Komunikační

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování 1) Časové nástrahy a) Tlak ze strany zákazníka na rychlé zřízení nabízených služeb b) Urychlení výstavby „nestandardním“ řešením c) Urychlení výstavby realizací kratších úložných tras (výkopů) bez územně správního projednání d) Představa, že územní rozhodnutí, včetně nabytí právní moci, lze získat za dobu kratší než 7 měsíců

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Důsledky podlehnutí časovým nástrahám ad a) až d) Porušení stavebního zákona realizací černých staveb vystavení se riziku od obdržení pokuty od stavebního úřadu až po příkaz stavebního úřadu k odstranění stavby 1) Časové nástrahy a) Tlak ze strany zákazníka na rychlé zřízení nabízených služeb b) Urychlení výstavby „nestandardním“ řešením c) Urychlení výstavby realizací kratších úložných tras (výkopů) bez územně správního projednání d) Představa, že územní rozhodnutí, včetně nabytí právní moci, lze získat za dobu kratší než 7 měsíců

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování 2) Finanční nástrahy a) Uzavření smlouvy na územně správní projednání za nezvykle výhodných podmínek b) Odmítnutí geodetického předměření v úsecích tras sítí s nejednoznačně identifikovatelnými pozemky c) Snížení nákladů na výstavbu sítě neuzavřením smluv o smlouvách budoucích d) Vlastní výstavba sítě pouze na základě projektové dokumentace pro územní řízení

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Důsledky podlehnutí finančním nástrahám ad a) Nedopracování a nedoprojednání stavby z důvodu časové nebo odborné zdatnosti a nutnosti předání rozpracovaného projednání k dopracování jiné firmě ad b) Výstavba tras sítě v jiných pozemcích než těch, co jsou projednány v územně správním řízení ad c) Znemožnění si v budoucnu vstupovat na pozemek za účelem údržby, opravy nebo úpravy sítě ad d) Porušení stavebního zákona, nebezpečí poškození sítí jiných správců inženýrských sítí, pravděpodobnost nárůstu investičních nákladů při požadavku na následné rozšíření kapacity sítě 2) Finanční nástrahy a) Uzavření smlouvy na územně správní projednání za nezvykle výhodných podmínek b) Odmítnutí geodetického předměření v úsecích tras sítí s nejednoznačně identifikovatelnými pozemky c) Snížení nákladů na výstavbu sítě neuzavřením smluv o smlouvách budoucích d) Vlastní výstavba sítě pouze na základě projektové dokumentace pro územní řízení

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování 3) Technické nástrahy Minimalizace rozsahu sítě v úrovni územně správního projednání bez představy o rozvoji předmětné sítě

Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování Důsledky podlehnutí technickým nástrahám Nemožnost pružné reakce na požadavky na zřízení služby v době, kdy se již síť realizuje 3) Technické nástrahy Minimalizace rozsahu sítě v úrovni územně správního projednání bez představy o rozvoji předmětné sítě

4) Komunikační nástrahy a) Nedostatečné objasnění důvodů výhodnosti využití nabízených služeb potencionálním budoucím zákazníkům b) Nedostatečné projednání umístění tras sítě v zájmových objektech Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování

Důsledky podlehnutí komunikačním nástrahám ad a) V některých případech získání až averze původně potencionálních zákazníků k nově nabízeným službám i jejich poskytovatelům ad b) Z důvodu neznalosti vnitřního uspořádání objektů možnost navržení nevhodných míst pro vstupy tras sítě do připojovaných objektů, jejímž dopadem je buď časová prodleva z důvodu nutnosti nového projednání tras nebo zvýšení finanční náročnosti např. nestandardní vedení tras v objektech Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování 4) Komunikační nástrahy a) Nedostatečné objasnění důvodů výhodnosti využití nabízených služeb potencionálním budoucím zákazníkům b) Nedostatečné projednání umístění tras sítě v zájmových objektech

1) stavební uzávěra 2) památkově chráněná zóna 3) zvláštní užívání komunikací 4) přechod trati ČD 5) přechod vodního toku 6) lesní pozemky a ochranné pásmo lesa 7) pozemky zemědělského půdního fondu 8) souhlasy vlastníků Další nástrahy, které je někdy nutné řešit v rámci územně správního projednání Nástrahy veřejnoprávního projednávání a územního rozhodování

Děkuji za pozornost. Ing. Pavel Dražďák tel