Vysoká škola ekonomická, dne 27.2.2009 Prezentace předmětu ocenění - společnosti SOR Libchavy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Advertisements

F INANČNÍ PLÁNOVÁNÍ Jakub Novotný 3. září 2009 Hranická rozvojová agentura, z.s.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Město Týniště nad Orlicí pro občany SNÍŽENÍ NÁKLADŮ PRO VAŠE DOMÁCNOSTI, FIRMY, OBČANSKÁ SDRUŽENÍ A BYTOVÁ DRUŽSTVA.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Nauka o podniku Seminář 6..
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Solární systémy pro aktivní topení
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Příklady odstraňování bariér konkurenceschopnosti české ekonomiky
Tvorba cen v maloobchodě
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
Technická dokumentace
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
DP Přerov, a.s. – provozovna Olomouc Logo naší firmy.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Potraviny na trhu v ČR. DPH na potraviny v ČR a okolních státech ČR v roce 2007 = 5% ČR v roce 2013 = 15% Polsko = 5% Litva = 5% Francie = 5,5 % Nizozemsko.
Holínská, Eva: Základy účetnictví BIVŠ LS 2009/ Stručný obsah 7. přednášky účetní zobrazení koloběhu aktiv a pasiv na rozvahových účtech (tzv. jednořadově)
Hliníkový fasádní systém COTTA
Podpora zaměstnanosti na místní úrovni: sociální podnikání Příklady z Rakouska a Polska Praha
D I G I T Á L N Í V Ý Z V Y ING. JAN ŠTĚPNIČKA PRAHA - 6. PROSINCE 2013 TRENDY VÝSTAVBY BEZDRÁTOVÝCH TELEKOMUNIKAČNÍCH SÍTÍ ARBOR, spol. s r.o.
7 Praha, 29. listopadu 2005 Ministerstvo obrany České republiky TISKOVÁ KONFERENCE ministra obrany České republiky Karla KÜHNLA.
Form s.r.o. od roku 1991 česká privátní společnost 90 zaměstnanců
Členění útvarů Alokační fáze
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
1 ČLFA se představuje ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  48 členů  cíle prosazovat prostředí vhodné pro finanční produkty (právní, ekonomické)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A2 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Novinka „HELUZ FAMILY 2in1
Elektrizace železnic Praha a.s.
AEV, spol. s r.o. Analýza konkurenčního prostředí společnosti 2012.
Regulační energie a cenotvorba odchylek, analýza průběhu velkých odchylek a navrhované změny v cenotvorbě ČEPS a OTE v roce 2006 AEM,
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Korupce a veřejné zakázky
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
Servisní koncepty Meteor – Trost Řešení pro firemní vozové parky
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Ruská federace x WTO a OECD
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
2.Marketingové prostředí
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
MARKETING.
Projekt Zvýšení kvality vzdělávání na Středním odborném učilišti obchodním Prostějov prohloubením spolupráce s regionálními zaměstnavateli a rozvojem kariérového.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
EKOMOR, s.r.o Dozorčí rada Strategie společnosti – návrh cílů.
2 OBSAH 2 1HISTORIE SPOLEČNOSTI 2HLAVNÍ ČINNOSTI SPOLEČNOSTI 3CENTRÁLNÍ PNEUSERVIS ( CP )  Minulost  Správa pneumatik  Nákup pneumatik  Činnosti středisek.
Management - Organizování
Česká exportní banka Spolehlivý finanční partner exportu Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
ŘETĚZY VAMBERK.
ČEZ Energetické služby, s.r.o.. 2 Proč s námi spolupracovat?  pomáháme Vám snižovat energetickou náročnost Vašeho provozu  Vy se soustředíte se na Vaši.
Prezentace společnosti PROFI REGAL s.r.o. Pro XXII. Valné shromáždění Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů ČR 23. – 25. října 2011.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
IAS 2 ZÁSOBY.
IAS 2 ZÁSOBY.
Marketingové strategie
Člen skupiny HAVEX 1.
Petr Gapko Hlavní ekonom GE Money Bank, a.s.
Transkript prezentace:

Vysoká škola ekonomická, dne Prezentace předmětu ocenění - společnosti SOR Libchavy

1.Profil společnosti 2.Historický vývoj 3.Produkty 4.Trhy 5.Základní ekonomický přehled 6.Proces analýzy a akvizice společnosti 7.Správa společnosti – klíčové změny 8.Strategický výhled / plán rozvoje společnosti Obsah:

SOR Libchavy spol. s.r.o.  2. největší výrobce autobusů v ČR  výroba autobusů od roku 1995  současná roční produkce přes 400 vozů  celkem v provozu cca 3000 vozů  produkce vozů pro městskou, meziměstskou a turistickou dopravu  roční obrat okolo 1,7 mld. Kč  450 zaměstnanců  červenec 2005 kapitálový vstup J&T (92%) Stručný profil společnosti:

1991 – založení společnosti; SOR = sdružení pro opravy a rekonstrukce – orientace na dopravní a stavební techniku 1993 – první prototyp autobusu SOR C 7,5; mnoho činností outsourcováno současnost  postupný vývoj a sériová produkce autobusů o délce 9,5 m, 10,5 m a 12 m pro meziměstskou, městskou a turistickou dopravu, včetně autobusů plynových  snižování míry outsourcingu činností = realizace ve vlastní režii  průběžná inovace a zdokonalování designu a technických parametrů Krátce k historii:

Produkty: Městská doprava autobusy v délkách 9,5 m, 10,5 m, 12 m a 18 m provedení low-entry a low-floor dieselový nebo ekologický plynový pohon trolejbus Meziměstská doprava autobusy v délkách 9,5 m, 10,5 m a 12 m provedení low-entry a běžná výška podlahy dieselový nebo ekologický plynový pohon Turistická doprava autobusy v délkách 9,5 m, 10,5 m, 12 m

Městská doprava – hlavní představitel SOR BN12

Meziměstská doprava – hlavní představitel SOR C12

Turistická doprava – hlavní představitel SOR LH12

Ekologické autobusy na plynový pohon – SOR BNG 12 – městský provoz

Hlavní konkurenční výhody: lehká stavba“ (nerez, plasty, lepení, pevnostní výpočty) = nízká pohotovostní hmotnost nízká průměrná spotřeba paliva - cca o 15-20% nižší než u konkurenčních vozů, vyšší měrný výkon vozů použití pneumatik 19,5“ (obvykle 22,5“) - menší výkroje kol do karosérie = efektivnější využití vnitřního prostoru, nižší pořizovací náklady při obnově silné know-how v oblasti vývoje a konstrukce nových produktů kompletní produktové porfolio = řešení pro všechny typy dopravy silná orientace na zákazníka – zakázkové úpravy

Trh – hlavní prodejní teritoria 1. klíčové trhy Česká republika, Slovensko = 80% produkce 2. hlavní exportní trhy Ruská federace, Polsko, Estonsko, Srbsko, Bulharsko 3. licenční výroba Maďarsko

Trh – způsoby prodeje, specifika trhu Způsoby prodeje: 1. kupující = subjekt provozující dotovanou dopravu ve „veřejném zájmu“ –veřejná obchodní soutěž (zejména ČR a SR) –Příklad: Zakázka pro DP Praha, jejíž vítězem byl SOR oficiálně vyhlášen – 620 městských autobusů dodávané v průběhu 8 let 2. kupující = subjekt provozující komerční dopravu (zahraničí) Specifika prodeje: dlouhodobé obchodní vztahy bariéry při vstupu na nové trhy = homologace

Hlavní zdroje tržeb 1.tržby z prodeje autobusů = 85% 2.tržby z prodeje náhradních dílů = 13% (tržby za prodej materiálu) 3.tržby z prodeje služeb = servis = 2%

Základní ekonomický přehled Ukazatel Tržby (bus + ND) EBITDA Čistý zisk Počet prodaných busů Počet zaměstnan ců* CAPEX Čistý pracovní kapitál Čistý dluh * průměrný přepočtený počet zaměstnanců údaje v tis. Kč

Dotazy, diskuse

SOR Libchavy spol. s r.o. Libchavy Děkujeme za Vaši pozornost Vítězslav Tymr