Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Schůze, porady a jejich řízení
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Kvalitativní výzkum.
Metody sociální pedagogiky
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Zásady pozorování a vyjednávání
PhDr. Josef Duplinský, CSc. PhDr. Zuzana Hadj Moussová
Komunikační dovednosti
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Rodina neshody, konflikty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Cíle pozorování, kategorie a jednotky pozorovaného chování
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Komunikace a informace „Schopnost prezentace, představí sebe a oddíl“ Zásady kvalitní prezentace Jan-Iáček-Konečný , Vídeň.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Možnosti mystifikace ve školním dějepise metodami dramatické výchovy
Metody pedagogické diagnostiky
Komunikace s rodiči.
Komunikace. Komunikace Komunikace je přenos nejrůznějších informačních obsahů v rámci komunikačních systémů Komunikace je přenos nejrůznějších informačních.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Význam Základ vztahu mezi advokátem a klientem
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.

Pedagogická komunikace
ZÁKLADY ASERTIVITY.
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Profesionální rozvoj a další vzdělávání učitelů Reflexe v práci učitele.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Práce s biografií a komunikace
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
Co dělat a čeho se vyvarovat, žádají-li media o informaci
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Projev a image prezentujícího
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Koučink dětí a mladistvých
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Asertivita.
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Komunikace.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název: VY_32_INOVACE_EV_8A_3M Škola: Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor: Mgr. Jolana Lásková Ročník: 8. Tematický okruh,
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Závěry z nácviku metodiky
Transkript prezentace:

Interpersonální komunikace ve škole Etická výchova, o.p.s

Každá řeka má dva břehy. Ten, na kterém stojíme a ten, po kterém toužím. Aby se tam člověk dostal, musí postavit most. Odložit svou touhu a stavět. Počítat, měřit, lámat kameny a nezapomínat, proč to dělá. Eva Svobodová

Co je to vlastně komunikace?

Z latinského „communicatio“ =spojování, sdělování Komunikace rodiny se školou je základním prvkem dobrých vztahů obou institucí. Komunikace

S kterými interakcemi v komunikaci se ve škole setkávám? Moje silné a slabé stránky v komunikaci? (Pracovní list příloha)

POZOR NA PŘEDSUDKY! Rodiče do školy raději nepouštět! Každá učitelka je hysterka! Každá si jen stěžuje a pořád něco na mém dítěti vidí! Rodič a pedagog jsou partneři!

„V práci nejsem člověk, ale odborník, doma nejsem učitel, ale rodič.“ Václav Mertin

Komunikace mezi školou a rodičem jako efektivní podpora rozvoje dítěte. V čem může kvalitní komunikace napomoci k oboustrannému porozumění? Co potřebuje pedagog znát pro práci s dítětem?

Kvalita dobré komunikace závisí na: - osobnosti pedagoga - osobnosti rodiče - věcnosti tématu - přípravné fázi - volených otázkách při jednání - volbě technik v jednání - dodržování pravidel naslouchání

Přípravná fáze 1. domluva termínu – oboustranná (sdělíme podstatu schůzky) 2. časové limity 3. cíl komunikace 4. podmínky vedení rozhovoru – místo, prostředí 5. písemné podklady pro diskuzi 6. vhodné otázky 7. kolega v záloze

Efektivní podmínky komunikace: 1. Sebepřijetí 2. Opravdovost 3. Porozumění 4. Respekt 5. Nadhled 6. Nestrannost 7. Zdvořilost 8. Asertivita 9. Empatie

Techniky v jednání Dotazování se Povzbuzování Podpora Objasňování Parafráze Zrcadlení pocitů Shrnutí Ocenění v jednání Aktivní naslouchání

Pravidla aktivního naslouchání Ověřujeme si v rozhovoru, zda jsme správně porozuměli a pochopili, co je nám sdělováno, Nepřerušujeme, neskáčeme do řeči, neradíme! Vyjadřujeme zájem o hovor verbálně i neverbálně Nehodnotíme před diskutujícím, co je správné a co ne Respektujeme názor druhého Vnímáme pocity a emoce

Čeho se určitě v komunikaci vyvarovat? Co já jako rodič nechci ve škole poslouchat? Co mě osobně vadí při komunikaci s učitelem mého dítěte aneb Když se mluví o mých dětech v přítomnosti jiných rodičů…

Obtíže v komunikaci Jak sdělovat špatnou zprávu? -nelhat -obsah sdělovat pozvolna, dát rodičům čas -vyjádřit pochopení -nechat prostor k vyjádření emocí

Důležité Dostatek prostoru pro obě strany, Stále se držet tématu, neodbíhat a nerozvádět téma, Přizpůsobit slovník – ne odborná slova, složité obraty, Pozor na gesta a přehnané pohyby, Nad rodiči se nepovyšovat, nesnažit se ukazovat odbornou převahu, Vést diskuzi k závěru:  sepsat dohodnuté body  zrekapitulovat, vynést  zjistit, že obě strany pochopily dohodnuté stejně

Konfliktní rodič Rodič nepřátelský Rodič v odporu Rodič velmi mlčenlivý Rodič depresivní Rodič vztahovačný Rodič manipulativní Rodič emočně nestabilní

K praktickému využití: Otevřená náruč Negativní aserce Gramofonová deska

Základní pravidla pro jednání s rodiči Mějte na paměti: Používám vstřícnost, respekt, společenské chování Jsem ve škole vzdělaný odborník Jsem profesionál Chci naslouchat Dokážu reagovati na kritiku Nenechám se vytočit Nechávám prostor i rodičům Umím reagovat na dotazy, změny chování

Děkuji za pozornost