Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý. Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba cen v maloobchodě
Advertisements

Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Malé a střední podnikání Small and Medium Enterprise.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Vize JMK v inovacích Vize JMK v inovacích JMK je nejvíce inovativní region v rámci ČR a mezi prvními padesáti v EU JMK je nejvíce inovativní region v rámci.
Cvičení č. 2 Řízení multinacionálních firem
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic.
VÝZVY PRO INOVAČNĚ ZALOŽENOU KONKURENCESCHOPNOST ČESKÉ EKONOMIKY Anna Kadeřábková Centrum ekonomických studií VŠEM
Řídící struktury v organizaci
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Třetí role vysokých škol - spolupráce s průmyslem a soukromým sektorem 10. zasedání předsednictva Rady VŠ 22. března 2007 V. Kebo, B. Tremlová.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu EXPORTNÍ STRATEGIE EXPORTNÍ STRATEGIE Exportní konference
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Evaluace inovací Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. Vysoká škola manažerské informatiky a ekonomiky.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Přednáška č.4 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v zahraničí.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Financování ochrany životního prostředí Jana Soukopová.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
PaedDr. Pavla Břusková generální ředitelka a předsedkyně představenstva Agentura pro regionální rozvoj,a.s., Ostrava Inovační rozvoj regionů 2010 Žilina,
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
A JEHO PROJEKTY. Sdružení CzechInno Součást systému inovačního podnikání ČR Součást systému inovačního podnikání ČR Sdružení CzechInno:  Je neziskovým.
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE (RIS) PETR CHLÁDEK.
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Ekonomika malých a středních podniků
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Enterprise Europe Network: Výsledky a příprava období 2022+
Transkript prezentace:

Strategické aliance Vypracoval: Jiří Slabý

Strategické aliance  Organizační forma, která pomáhá zajišťovat společnou kooperativní podnikatelskou činnost. Tvoří ji dvě či více vzájemně samostatných organizačních jednotek (strategičtí partneři). Na základě společně stanovených strategických cílů a návazných cílů taktických (operačních), pak působí jako relativně autonomní podnikatelská jednotka.  Pružnost je výhodou strategických aliancí a dává jim lepší parametry úspěšnosti v současném bouřlivém konkurenčním prostředí.

Proč zakládat strategické aliance?  strategické aliance zaměřené na sdílení činností a zdrojů partnerů (společné zásobování, prodej, výrobní kooperace apod. – tato forma je historicky nejstarší,  strategické aliance zaměřené na redukci konkurenčních střetů - konkurenční boj vyčerpává, buď s konkurentem, nebo jinou firmou (odrazení konkurenta),  strategické aliance zaměřené na vznik, přenos a využití znalostí (důraz na rozvoj, nejnovější světový trend).

Klasifikace strategických aliancí  Teritoriální hledisko  Organizační hledisko a) horizontální b) vertikální b) vertikální c) síťové c) síťové  Vlastnické hledisko a) soukromé b) veřejnoprávní b) veřejnoprávní c) kombinované c) kombinované  Hledisko cílové orientace a) ziskové b) neziskové b) neziskové c) kombinované c) kombinované

Podle časového horizontu a formy spolupráce Časový horizont fungování strategické aliance Nakládání se ziskem vytvořeným SAkrátkodobý horizontdlouhodobý horizont Volnější formy spolupráce Zisk je rozdělen mezi partneryad hoc sdruženíkonsorcia Těsnější formy spolupráce Zisk je reinvestovánprojektové joint venturesúplné joint ventures

Přínosy strategických aliancí  v urychlení vývoje nových generací výrobků (patenty, lidé)  získání silnější konkurenční pozice  překonání bariér vstupu na trh (koncese)  komplexní pokrytí trhu (kontakty, distribuční síť)  trvalý přístup k levným zdrojům, přístup k investicím  snížení nákladů a rizik  zvýšení efektivnosti a ziskovosti  rozšíření výrobních (technologických) kapacit, specializace => Jedna z mála šancí malých a středních podniků na přežití v budoucnosti Jedna z mála šancí malých a středních podniků na přežití v budoucnosti

Negativní stránky strategických aliancí  volba nevhodného partnera (možnost jeho převzetí)  nejasné společné cíle, sdílené cíle nedominují  nevyvážené podíly rizika a zisku  zdlouhavé přijímaní strategických rozhodnutí  kontrola není náležitě sdílena  absence nezbytné podpory v mateřských organizacích  odchody klíčových pracovníků  rozdílné kultury, nedůvěra mezi partnery => Změna podmínek, partner=konkurent v první linii

Situace v ČR  malé a střední podniky nedostatečně využívají strategických aliancí, nedokáží zvrátit pozici vůči velkým podnikům  mají 50 procentní podíl na HDP  mají konkurenční výhodu nižších nákladů, ale nedaří se jim dostat na zahraniční trhy

Klastry  Klastr je soubor regionálně propojených společností (podnikatelů) a přidružených institucí a organizací, jejichž vazby mají potenciál k upevnění a zvýšení jejich konkurenceschopnosti.  Zúčastněné společnosti si navzájem konkurují, ale současně jsou nuceny řešit řadu obdobných problémů (vzdělávání zaměstnanců, přístup ke stejným dodavatelům, spolupráce s výzkumnými a vývojovými kapacitami, nedostatečné zdroje na výzkum apod.). Díky spolupráci v těchto oblastech mohou řadu svých omezení překonat a získat konkurenční výhodu, která se těžko napodobuje.

Výhody Klastr může:  zlepšit výsledky společností do nich zapojených  zvýšit počet inovací  iniciovat vznik nových firem  zvýšit export  přilákat atraktivní investice  podpořit výzkumnou základnu  podpořit rozvoj kraje

Vznik klastru Dlouhodobý proces, dvě fáze:  Mapování klastru  Založení a rozvoj klastru Facilitátor: vyvíjí činnost vedoucí k nastartování a rozvoji spolupráce mezi potenciálními členy klastru s cílem dovést klastrovou iniciativu do fáze založení klastru.

Děkuji za pozornost